2018-08-12, 01:48
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Som den uppmärksamme trådläsaren noterar har jag inte låst mej vid någon GM.

(Man kan också säga att jag vacklar, alternativt famlar i blindo, välj det som önskas...)
Citera
2018-08-12, 01:53
Medlem
Honan6s avatar
MV har nu lämnat så pass intressanta uppgifter att jag antar att journalistmurvlarna jagar efter polisens presstalesman för att få bekräftelse på att de stämmer.
Vid bekräftelse, så är påsen väldigt nära att knytas ihop och GM har inte mycket tid i frihet kvar.
Citera
2018-08-12, 01:53
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Som den uppmärksamme trådläsaren noterar har jag inte låst mej vid någon GM.

(Man kan också säga att jag vacklar, alternativt famlar i blindo, välj det som önskas...)

Då är vi två om det iaf. Listan på MGM krymper och växer då vi vet så knapphändigt lite att det blir svårt att verkligen slå fast olika motiv då allt vi har att gå på är rykten. Vi kan försöka förstå personerna i LWs omgivning (HD, MH osv) och tänka oss in i deras situation men fastnar då i att våra tolkningar av dem blir extremt subjektiva och vi allihopa kommer dragandes med någon slags anekdotisk bevisföring. Typ, om jag var hen så hade jag nog reagerat med att... men det säger ju egentligen ingenting om GM som vi inte vet något om. Och då vi lutar oss säkra vittnesmål, tekniska fynd osv så är det skralt. Det mesta vi har är väl hittills bara Moralens Väktares inlägg och kombinera detta med skrikvittnet Dalaan?
Citera
2018-08-12, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
MV har nu lämnat så pass intressanta uppgifter att jag antar att journalistmurvlarna jagar efter polisens presstalesman för att få bekräftelse på att de stämmer.
Vid bekräftelse, så är påsen väldigt nära att knytas ihop och GM har inte mycket tid i frihet kvar.

Precis. OM nu dessa nya uppgifter stämmer vill säga. Det återstår ju att se; tror personligen att påsen kommer att få ligga oihopknuten en tid till.😐
Citera
2018-08-12, 02:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModestyBlaiser
Tack för att du delar med dig!
Gissar att vi pratar om bro nr 2 sett från Lena, gjorde en skiss över bostäder och flyktväg, samt var ungefär jag tolkat att mobilen hittades. Ser detta ut att stämma på ett ungefär med rörelsemönstret? Att han gått längst vägen fast "där uppe" i skydd av buskagen?

http://www.bilddump.se/bilder/20180812004735-2a00:801:3cd:e1c8:da96:f6b6:9436:3794.jpg

Funderat en del över varför han väntade och slängde mobilen utanför sitt eget hus, och inte tex i svängen där under Vivallaringen eller på andra sidan gångbron?

Han kanske inte kom ihåg att han hade den i fickan förrän då?

Lite "uppvarvad" måste han väl ändå varit? "Listig" uttänkt väg tillbaka.
Han måste känt sig "grandiost nöjd" över hur smart han är.

Tusen tack för skissen!!! Jag hade totalt gått vilse bland väderstrecken samt vridit kartan vansinnigt galet
Senast redigerad av Remark 2018-08-12 kl. 02:07. Anledning: Redigering
Citera
2018-08-12, 02:07
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Han kanske inte kom ihåg att han hade den i fickan förrän då?

Lite "uppvarvad" måste han väl ändå varit? "Listig" uttänkt väg tillbaka.
Han måste känt sig "grandiost nöjd" över hur smart han är.

Tusen tack för skissen!!! Jag hade totalt gått vilse bland väderstrecken samt vänt kartan upp och ned

Ja, tackar också för den utmärkta skissen. Den ihop med MVs inlägg gör det ju väldigt tydligt att detta varit en bra "flyktväg". Anledningen att mobilen skulle ha slängts så nära SDs hus kan väl vara för att då misstänkliggöra UW/NW? Alternativt, ifall jag får hållas med min fundering i enhet med Smultr0ns teori, kan någon helt annan ha velat kasta den där för att sprida misstankar mot samtliga tre SD/UW/NW? Men om vi ska tro MV så verkar ju alltmer slå fast att SD är rätt GM.
Citera
2018-08-12, 02:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Ja, tackar också för den utmärkta skissen. Den ihop med MVs inlägg gör det ju väldigt tydligt att detta varit en bra "flyktväg". Anledningen att mobilen skulle ha slängts så nära SDs hus kan väl vara för att då misstänkliggöra UW/NW? Alternativt, ifall jag får hållas med min fundering i enhet med Smultr0ns teori, kan någon helt annan ha velat kasta den där för att sprida misstankar mot samtliga tre SD/UW/NW? Men om vi ska tro MV så verkar ju alltmer slå fast att SD är rätt GM.

Ja, en tyst och noggrann utredning maler på och börjar ge resultat. Verkar lovande.
Citera
2018-08-12, 02:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
frågor kring JG igen. Visst minns jag rätt att du postade en bild av honom och LW för några sidor sedan i tråden? Du skrev att han var vännen som ej fick nämnas.
Jag har som sagt, svårt att släppa JG i det hela.

Om jag inte blandar ihop de manliga bekanta så tror jag det är en annan "som ej fick nämnas" nämligen AL.
JG är amerikanen som är buddy med SD, hämtade dem på flygplatsen efter SD och HD fick långnäsa att komma in till USA, de bodde i JGs sommarstuga så han kan mycket väl vara skyldig till skyddande av brottsling. Han var misstänkt snabb med att beklaga LWs bortgång på fejjan.
Ovan nämnda AL har dessutom en namne (tror jag) som ingår i nån kyrklig krets som är hysch-hysch också. Schazz vet mer om det här.
Citera
2018-08-12, 02:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
Du är nära sanningen.
Så skönt med folks som kan skriva korta koncisa och informativa inlägg.
Tack igen
Citera
2018-08-12, 02:20
Medlem
ModestyBlaisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Tack för skiss - det blir mera lättbegripligt så!

Dock undrar jag om ”fyndet” är ”funnet” så nära SD:s hus. Jag har fått uppfattningen att det snarare är gjort i —- ja, storskogen mot Vivallaringen.

Men det är bara så jag har visualiserar det!

Ja det blir lite tydligare när man kan se området framför sig, tycker jag 😊
Ingen vet ju exakt var mobilen hittades, men det skulle vara någonstans mellan SDs och UWs bostäder, om jag minns rätt. Om jag minns fel ändrar jag det så har vi en uppdaterad karta iaf!
Citera
2018-08-12, 02:21
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Om jag inte blandar ihop de manliga bekanta så tror jag det är en annan "som ej fick nämnas" nämligen AL.
JG är amerikanen som är buddy med SD, hämtade dem på flygplatsen efter SD och HD fick långnäsa att komma in till USA, de bodde i JGs sommarstuga så han kan mycket väl vara skyldig till skyddande av brottsling. Han var misstänkt snabb med att beklaga LWs bortgång på fejjan.
Ovan nämnda AL har dessutom en namne (tror jag) som ingår i nån kyrklig krets som är hysch-hysch också. Schazz vet mer om det här.

Tack för svar. Har också kopplat den onämnbare vännen till AL som väl är Speedlink*n i olika soc.medie-sammanhang? Men reagerade bara på Glorious post och blev nyfiken ifall den onämnbare trots allt var JG eller om han var en ytterligare ej nämnbar.
Citera
2018-08-12, 02:26
Medlem
Linxieloos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModestyBlaiser
Tack för att du delar med dig!
Gissar att vi pratar om bro nr 2 sett från Lena, gjorde en skiss över bostäder och flyktväg, samt var ungefär jag tolkat att mobilen hittades. Ser detta ut att stämma på ett ungefär med rörelsemönstret? Att han gått längst vägen fast "där uppe" i skydd av buskagen?

http://www.bilddump.se/bilder/20180812004735-2a00:801:3cd:e1c8:da96:f6b6:9436:3794.jpg

Funderat en del över varför han väntade och slängde mobilen utanför sitt eget hus, och inte tex i svängen där under Vivallaringen eller på andra sidan gångbron?
Kan det vara så att platsen ligger i ca 180° riktning i förhållande till FP sett utifrån LWs bostad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in