För en knapp timme sedan hördes en kraftig smäll vid ett bostadsområde i gränby på bruno liljeforsgatan.
Efter smällen så skingrades ett gäng blattar och som enligt en källa såg ganska rädda ut.
Mitt på ljusa dagen nära lekande ungar.
Ska tillägga att en annan blatte några timmar innan körde runt med bil inne på gården i en hög hastighet. Detta också trots att barn fanns närvarande på gården.
Någon som vet något mer? Någon som kankse till och med hörde smällen?
Platsen är nu även avspärrad efetr besök av polisen.
För en knapp timme sedan hördes en kraftig smäll vid ett bostadsområde i gränby på bruno liljeforsgatan.
Efter smällen så skingrades ett gäng blattar och som enligt en källa såg ganska rädda ut.
Mitt på ljusa dagen nära lekande ungar.
Ska tillägga att en annan blatte några timmar innan körde runt med bil inne på gården i en hög hastighet. Detta också trots att barn fanns närvarande på gården.
Någon som vet något mer? Någon som kankse till och med hörde smällen?
Platsen är nu även avspärrad efetr besök av polisen.
Larmet om skottlossningen i området Gränby/Heidenstam kom in 16.44 på lördagen.
På plats anträffades en skjuten man i 20-årsåldern. Skadeläget är oklart men mannen har förts till sjukhus med ambulans.
– Det är ett mordförsök som vi inlett förundersökning på, säger Johan Sohlberg vid polisens ledningscentral.
Det verkar vara två olika händelser. På Svt-artikelns foto från där 20-åringen sköts är det gult tegelhus. På Bruno Liljeforsgatan där det smällde finns det inga sådana hus.
Ja det ser ut att vara Stagnelius/Bellman från bilderna på SVT. Uttryckning Uppsala har vad jag kan se inga mer bilder på sin facebook. Rätt brett område ändå.