2018-08-11, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Vet inte. Det var GW som jämförde fallen och undrade varför två så liknande fall hade en MGM som är häktad sedan 6 mån medan den andra är på fri fot bara på skäligen.
Var på ett nyhetsmorgonprogram eller dylikt. Men i det fallet fanns iaf någon form av misshandel fram till mordet, medan LW:s MGM hade två tidigare anmälningar på sig, sade han.
Det är därför jag drar slutsatsen att hade det funnits misshandel i detta fall också ändå fram till mordet på Lena hade nog även SD varit i häkte.

EXAKT vad jag misstänkte. Du har inte själv läst något om fallet utan drar vittgående slutsatser utifrån en kort nyhetskommentar från GW.

Inte förvånande blir det ofta uppstår missförstånd kring i dina inlägg. Du hävdar att du läst akademisk examina där det som obligatorisk kurs ingår vetenskaplig metod. Det vet jag till 100%. Hur du lyckats totalt glömma den mest utmärkande delen i utbildningen förvånar mig storligen.

Jag har mångårig praktisk erfarenhet av ekvivalering av utländsk utbildning.
Senast redigerad av Remark 2018-08-11 kl. 17:19.
Citera
2018-08-11, 16:51
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
EXAKT vad jag misstänkte. Du har inte själv läst något om fallet utan drar vittgående slutsatser utifrån en kort nyhetskommentar från GW.

Inte förvånande blir det alltid fel i dina inlägg. Du hävdar att du läst akademisk examina där det som obligatorisk kurs ingår vetenskaplig metod. Det vet jag till 100%. Hur du lyckats totalt glömma den mest utmärkande delen i utbildningen förvånar mig storligen.

Citera de inlägg där jag angivit fel information som du anklagar mig för nu.
Citera
2018-08-11, 16:56
Medlem
Citat:

Jag anklagar dig inte för något, jag noterar det du själv uppgett som källa dvs GWs nyhetsblink i Nyhetsmorgon.

Bekräftar din egen utsaga. Är den borttagen nu?
Citera
2018-08-11, 17:00
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:

Inte förvånande blir det alltid fel i dina inlägg.
Du hävdar att du läst akademisk examina där det som obligatorisk kurs ingår vetenskaplig metod. Det vet jag till 100%. Hur du lyckats totalt glömma den mest utmärkande delen i utbildningen förvånar mig storligen.

Citat:
Jag anklagar dig inte för något, jag noterar det du själv uppgett som källa dvs GWs nyhetsblink i Nyhetsmorgon.

Bekräftar din egen utsaga. Är den borttagen nu?

Vad är det fetade i ditt förra inlägg om inte en anklagelse om att jag skriver fel information här.
Vänligen visa mig de inlägg var det har skett, tydligen ALLTID enligt dig.
Citera
2018-08-11, 17:02
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Jo man blir häktad på sannolika om vänner och bekanta berättar om att MGM hotat, trakasserat och misshandlat BO innan mordet. Jämför andra fall så får du se. I närtid kan jag komma på den GM som sitter häktad sedan 6-7 månader i Västerås med exakt samma bevisning som skulle funnits mot SD, om åklagaren hade haft vittnesmål om hot, trakasserier det vill säga. Jag tolkar det således som att det sistnämnda saknas i SD:s fall därav bara skäligen misstanke.
Kolla upp andra fall innan du yttrar dig så tvärsäkert om vad som räcker för sannolika m.m.

Citat:
Inte bara på grund av vittnesmål men alla andra omständigheter som finns i detta fall med SD. Inget alibi, de hade en relation m.m. + hot, trakasserier då. Finns en tråd på FB om fallet.
Lägger ner denna diskussion då SD anhängarna ändå inte är öppna för information. De har siktet inställt på SD oavsett vad man försöker säga. Jag har inte intention att skriva samma saker 100 gånger för döva öron (blinda ögon och stänga sinnen i detta fall).

Citat:
Vet inte. Det var GW som jämförde fallen och undrade varför två så liknande fall hade en MGM som är häktad sedan 6 mån medan den andra är på fri fot bara på skäligen.
Var på ett nyhetsmorgonprogram eller dylikt. Men i det fallet fanns iaf någon form av misshandel fram till mordet, medan LW:s MGM hade två tidigare anmälningar på sig, sade han.
Det är därför jag drar slutsatsen att hade det funnits misshandel i detta fall också ändå fram till mordet på Lena hade nog även SD varit i häkte.

Vilket fall handlar det om? Du verkar vara väldigt insatt utifrån dina säkra påståenden.
Du skriver i ditt andra citerade inlägg att fallet har en tråd här på FB och i ditt sista citerade inlägg att du inte vet vilket fall det handlar om? Jag får inte ihop dina uppgifter.
Kan du länka till FB-tråden så att vi andra kan få bilda oss en egen uppfattning?
Citera
2018-08-11, 17:05
Medlem
Citat:

Det var en kommentar till detta inlägg från dig nedan.

"Vet inte. Det var GW som jämförde fallen och undrade varför två så liknande fall hade en MGM som är häktad sedan 6 mån medan den andra är på fri fot bara på skäligen.

Idag, 16:04 "
Citera
2018-08-11, 17:07
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:

Det var en kommentar till detta inlägg från dig nedan.

"Vet inte. Det var GW som jämförde fallen och undrade varför två så liknande fall hade en MGM som är häktad sedan 6 mån medan den andra är på fri fot bara på skäligen.

Idag, 16:04 "

Jaha och? Är det fel information kanske? Han har de facto jämfört fallen exakt som jag skrev. Inget av detta jag skrev är fel info.
Det här var 1 inlägg. Var är alla de andra. Enligt dig skriver jag ALLTID fel.
Citera
2018-08-11, 17:11
Medlem
Citat:
Vad är det fetade i ditt förra inlägg om inte en anklagelse om att jag skriver fel information här.
Vänligen visa mig de inlägg var det har skett, tydligen ALLTID enligt dig.

Byt ut det mot ofta om du känner för det.

Min kritik riktade sig snarast mot att du drar så långtgående slutsatser baserat på ett kort uttalande utan ha läst något om det fall som ligger till grund för slutsatsen. Inte heller uppger källa till fallet.
Citera
2018-08-11, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Nu när man kikade på kartan så slås man av hur nära bostäderna är varandra.
Om Lena hade digital kontakt med MGM
runt 23 eller strax därefter och stämt träff så bör det inte vara mer än 5 min promenad från hans hem till Lena?
Så då får man lättare ihop tidsbilden att mordet skedde någon mellan 23.30-00
Skrikvittnet hade väl uppgett ca 23:45 om jag minns rätt.
Lena har kontakt med Norgegänget ca 23:10 och går sedan ut för att möta MGM och då kan de ha kommit till planket runt 23:20
Tänker på vittnet som hört rösterna promenera mot planket.
Vore intressant att höra vilken tid vittnet uppgett.
Från LW:s bostad till planket tar det inte ens minut att gå..
Citera
2018-08-11, 17:42
Medlem
Citat:
När argumenten tryter så tar ni till denna typen av påhopp och falsla anklagelser.
Känner inte de inblandade och det har jag sagt från början. Vad ni SD anhängare tror är irrelevant och jag undanber mig sådana här vilseledande information framöver.
Det säger mer om dig/er än om mig.
Du känner inte igen de inblandade men cyklarna känner Du igen???
Citera
2018-08-11, 17:59
Medlem
Citat:
Finns inget som tyder på det i nuläget. Röstvittnet hörde LW med bara en man den kvällen. JG känns mer som en lojal trofast vän vilket kan vara förståeligt om de känt varandra sedan många år, t.ex. från 1990 när han flyttade hit. Om han tror att SD är oskyldig så fortsätter de ju sin vänskap med allt vad det innebär, t.ex. ge varandra skjuts vid behov
Röstvittnet har väl inte sagt att det var just LW hon hörde.. Det har väl endast framkommit att hon hört en kvinna och en man samtala...
Citera
2018-08-11, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
Ska revidera mitt inlägg tidigt i utredningen om att man ökade ut avspärrningen utanför LW bostad och anledningen skulle vara att man hittat blod.

Man vet idag att mördaren befann sig utanför LW bostad och väntade på att hon skulle komma ut. Avspärrningen gjordes för att leta efter spår som fimpar, snus spott eller liknande spår. Vet inte vad den undersökningen fått fram för spår om det överhuvudtaget fanns några spår som kan leda till en gärningsman.
Alltid lika spännande att läsa dina inlägg..Fortsätt att uppdatera oss med det du vet 👍👍👍
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in