2018-08-11, 08:14
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Så... hur går Dina tankar nu vad gäller SD som MGM... Du som säger Dig hålla jämnvikt i tråden?

Jag har skrivit min nya uppfattning redan, att om det stämmer angående att det funnits hot, våld, trakasserier förut (mer än det som anmäldes) så ser jag en möjlighet till att det slutligen eskalerat till mord.
Citera
2018-08-11, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag har skrivit min nya uppfattning redan, att om det stämmer angående att det funnits hot, våld, trakasserier förut (mer än det som anmäldes) så ser jag en möjlighet till att det slutligen eskalerat till mord.
Har Du någon ny uppfattning om JG som ev medhjälpare?
Citera
2018-08-11, 08:42
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Har Du någon ny uppfattning om JG som ev medhjälpare?

Finns inget som tyder på det i nuläget. Röstvittnet hörde LW med bara en man den kvällen. JG känns mer som en lojal trofast vän vilket kan vara förståeligt om de känt varandra sedan många år, t.ex. från 1990 när han flyttade hit. Om han tror att SD är oskyldig så fortsätter de ju sin vänskap med allt vad det innebär, t.ex. ge varandra skjuts vid behov
Citera
2018-08-11, 08:46
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Tack!

Det ger ju en tydlig bild.
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Tack för bra sammanställning!
Flera av varandra oberoende personer beskriver samma sak.
Det förekom hot, våld, trakasserier.
Mer än det som anmäldes.
Citat:
Okej det förändrar ju saken om det funnits hot, våld och trakasserier innan mordet, mer än det som anmäldes. Då kan han ha utfört mordet eftersom det varit psykisk och fysisk misshandel innan vilket över tid eskalerat
Citat:
Det blir en annan sak när man ser samtliga inlägg tillsammans på det viset.
Menar ni verkligen att ni har tretton av varandra oberoende inlägg som vittnar om hot, våld och trakasserier mot LW? De flesta av inläggen handlar väl mest om andra inlägg. Hur ser er sammanställning ut om man bara tar med de inlägg som faktiskt kommer med uppgifter?

Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Enbart dessa förhör ”bevisar” inte att SD är GM. De bidrar till en bild av hur deras relation såg ut.
Här måste jag ha missat något. Hur förvandlades inläggen i er sammanställning till "förhör"?
Senast redigerad av Draifos 2018-08-11 kl. 08:52.
Citera
2018-08-11, 08:50
Medlem
Citat:
Finns inget som tyder på det i nuläget. Röstvittnet hörde LW med bara en man den kvällen. JG känns mer som en lojal trofast vän vilket kan vara förståeligt om de känt varandra sedan många år, t.ex. från 1990 när han flyttade hit. Om han tror att SD är oskyldig så fortsätter de ju sin vänskap med allt vad det innebär, t.ex. ge varandra skjuts vid behov
Kanske uttryckte mig dumt, tänkte inte att han var med på mordkvällen utan mer som medhjälpare efter och kanske blåögd. Han kanske också läser här och precis som Du "hoppat" över en del inlägg som är besvärande för SD.
Citera
2018-08-11, 08:53
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Menar ni verkligen att ni har tretton av varandra oberoende inlägg som vittnar om hot, våld och trakasserier mot LW? Flera av inläggen handlar väl om andra inlägg. Hur ser er sammanställning ut om man bara tar med de inlägg som faktiskt kommer med uppgifter?

Här måste jag ha missat något. Hur förvandlades inläggen i er sammanställning till "förhör"?

Det var jag som ställde en fråga till alla om varför det inte räckte för sannolika skäl om nu LW:s vänner i förhör berättat om dessa hot, trakasserier m.m?

Jag tänker på att det är en man som sitter häktad i Västerås för mord på sannolika skäl sedan 6-7 månader tillbaka med samma "bevis" som finns i detta fall mot SD. Inget alibi, tidigare relation, hot, våld, trakasserier där också.
Senast redigerad av Rosamund 2018-08-11 kl. 09:08. Anledning: Tillägg
Citera
2018-08-11, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Har du någon uppfattning ifall det kommit in ovanligt många tips från folk som tror sig veta vem som kan vara GM, jämfört med andra mordfall?

Jag ställer frågan eftersom jag upplever att detta fall verkar ha engagerat väldigt många människor, kanske beroende på att BO var verksam i så pass många olika kretsar (träning, kyrka, geocaching etc) och på så sätt fått en väldigt "bred" krets av människor som engagerar sig i mordet på henne.

Inget som jag hört att det skulle vara ovanligt många. Men det har kommit in många tips och iakttagelser. Så det är ingen brist på uppslag.
Citera
2018-08-11, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Går den teorin ihop med det röstvittne som du tidigare har nämnt (som hörde en kvinna och en man samtala gåendes i riktning mot bullerplanket)? Dvs. hela rörelsemönstret utgörs av att GM gick, tillsammans med LW i riktning mot bullerplanket, FP är samma som MP, och GM flydde sedan österut efter mordet.

Ja, det stämmer bra med iakttagelser och klockslag som sammantaget har man en kedja som bär från bostaden till skogen.
Citera
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Det var jag som ställde en fråga till alla om varför det inte räckte för sannolika skäl om nu LW:s vänner i förhör berättat om dessa hot, trakasserier m.m?

Edit: Jag tänker på att det är en man som sitter häktad i Västerås för mord på sannolika skäl sedan 6-7 månader tillbaka med samma "bevis" som finns i detta fall mot SD. Tidigare relation, hot, våld, trakasserier där också.

Vet vi att personerna i tråden som "vittnat" om tidigare hot, trakasserier m m, har berättat om detta i förhör hos polisen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Det låter riktigt. GM har alltså följt motorvägen (slänten?) fram till bron vid Vivallaskogen, har jag uppfattat rätt då?

Ja, det har du gjort.
Citera
2018-08-11, 09:11
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Vet vi att personerna i tråden som "vittnat" om tidigare hot, trakasserier m m, har berättat om detta i förhör hos polisen?

Det förutsätter jag att de har gjort om de anser det vara tillräckligt viktigt att berätta för oss i denna tråd.
Polisen måste självklart också få reda på det. Om de inte har delgett denna väsentliga information till polisen också, då ifrågasätter jag starkt trovärdigheten i deras inlägg här.
Senast redigerad av Rosamund 2018-08-11 kl. 09:15.
Citera
2018-08-11, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Det kan alltså ha varit SD som tog den
vägen hem?

Om han t.ex. var blodig och ville
undvika att möta någon?

Ja. Han är ju eller välkänt ansikte i kvarteren vilket skulle göra det omöjligt att gå den normala vägen från brottsplatsen till sin bostad utan risk att möta någon som känner igen han.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in