2018-08-10, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Kan det då vara att ” pilot är inblandad ändå ?sett el hört något ? Det jag reagerar på m ” pilot beskrivs som en tärd / sliten man , nervös , skakiga händer . Om han inte är inblandad skulle då denna människa i 25 år gått ner sig som en tärd” man ? Tror pilot och ännu en man med bil är inblandad i mordet . Helena går m pilot på bron , efter vägen träffar de den andra i bilen och något händer.... så klart !

Kan så vara, men tänk på att han varit misstänkt i 20 år, det tär och sliter nog en del det med, även om man är oskyldig.
Citera
2018-08-10, 19:01
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jubbero
Får tacka så ödmjukt för din respons, som vanligt fri från sarkasmer.

Var och en blir troligen salig på sin egen sanning, eller hur?

Jag håller dock inte med dig om att låsa tråden. Det finns en hel hög med folk här som verkligen brinner för trådens egentliga ämne.
Att min personliga version av sanning skulle räcka för en låst tråd, trodde jag inte att du skulle tycka. Du förvånar mig lite.

Tack själv, din inledande respons var inte så pjåkig den heller.

Nja inte när vi har svart på vitt.

Nej det var att ta i, det är klart att tråden inte ska låsas men du lät så religiöst övertygad att jag fick intrycket av att du hade löst fallet. Jag skrev spontant ner det första jag kom att tänkta på och det var ett porträtt av din avatar i en guldram på väggen hos Jenven.

Din inställning förvånar mig lite, trodde du var lite mer vidsynt faktiskt, men, men...
Citera
2018-08-10, 19:27
Medlem
Cockinsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krukfot
Det är just det här med bilen som får mig att tro att MMPG inte har något överhuvudtaget med HA´s försvinnande att göra, vem det är eller om han ens finns är en annan sak.
Hur ska han få tag i en bil innan HA hunnit hem? Dom lämnar ju stadt samtidigt!
Det är något av vittnesmålen som måste förbises av dom som finns, annars går det inte ihop, det är det jag tror att LGWP har räknat ut.
Och då tvivlar jag mest på "brovittnet" (vilket LGWP också verkar göra), övriga vittnesmål "hänger ihop".

GM är helt enkelt någon som redan sitter i en bil när HA passerar bron, det är i alla fall vad jag tror
Jag förstår vad du menar.

Jag antar att om KM/MMPG är ensamn och direkt ansvarig för HA död så placerar han snabbt kroppen under sly/buskage intill stigen i kohagen, skor faller av som han slänger bort från stigen, lämnar platsen, men återkommer senare via bil av okända skäl, då han placerar kroppen i bilen, skorna hittar han inte igen i mörkret/gräset.
Citera
2018-08-10, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krukfot
Kan så vara, men tänk på att han varit misstänkt i 20 år, det tär och sliter nog en del det med, även om man är oskyldig.
Absolut ... till viss del 🤔 men om man vänder lite på det ? Skulle polisen samma man misstänkt i över 25 år om det inte finns starka misstankar men inga bevis ? Kropp , mordvapen , vittne ??????
Polisen har mycket mer på denna ” pilot än allmänheten vet om . Det finns mer vittnen ( nämndes i chatten ) som inte nått ut till oss . Efter 25 år så är de nog ganska säker på sin sak ..... men inget som håller för ett anhållande och åtal .
Citera
2018-08-10, 19:29
Medlem
Citat:
Absolut ... till viss del 🤔 men om man vänder lite på det ? Skulle polisen samma man misstänkt i över 25 år om det inte finns starka misstankar men inga bevis ? Kropp , mordvapen , vittne ??????
Polisen har mycket mer på denna ” pilot än allmänheten vet om . Det finns mer vittnen ( nämndes i chatten ) som inte nått ut till oss . Efter 25 år så är de nog ganska säker på sin sak ..... men inget som håller för ett anhållande och åtal .

Ska ju stå ... skulle polisen då ha samma man efter 25 år isåfall ? Klamra dig fast vid en ” tveksam GM ? Knappast .
Citera
2018-08-10, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Slutat bubbla, börjar bli avslaget igen......
Radioseriens intervju är allt annat än glasklar...många frågetecken lämnar den...
Motsägelsefullt att delta med uppgifter och samtidigt var så skraj att bli röjd....

Oavsett bron så åkte hon med i en bil.
Sökes efter bilburen närstående/bekant till Helena...
Två stycken inblandade tre eller fler har vetskap eftersom det är några som direkt snackat på fyllan.
Freija får gärna komplettera med uppgifterna kring dåvarande UAs umgänge kontra Helenas..
Är det sant att UA var bekant med då ökände PK....bara det blir givet trubbel...?

Håller med dig där ! Varför gå med på en intervju med PW .. en av Helenas vänner om man är så rädd att bli avslöjad ? Troligen för att han ville utge sig att vara ett offer ! Tärd , skakig .. det var honom det var synd om 🤔
Citera
2018-08-10, 20:31
Medlem
Citat:
Håller med dig där ! Varför gå med på en intervju med PW .. en av Helenas vänner om man är så rädd att bli avslöjad ? Troligen för att han ville utge sig att vara ett offer ! Tärd , skakig .. det var honom det var synd om 🤔

Bara för att han ska hålla skenet upp mot anhöriga och framförallt PW. Att han inget vet och är oskyldig - som han säger " jag hade veta t om jag gjort HA något illa""...typ så
Citera
2018-08-10, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Tack själv, din inledande respons var inte så pjåkig den heller.

Nja inte när vi har svart på vitt.

Nej det var att ta i, det är klart att tråden inte ska låsas men du lät så religiöst övertygad att jag fick intrycket av att du hade löst fallet. Jag skrev spontant ner det första jag kom att tänkta på och det var ett porträtt av din avatar i en guldram på väggen hos Jenven.

Din inställning förvånar mig lite, trodde du var lite mer vidsynt faktiskt, men, men...

Vem är det nu som låter religiöst övertygad apropå ”komma till insikt”, det om något låter gudomligt😇
Citera
2018-08-10, 21:41
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Vem är det nu som låter religiöst övertygad apropå ”komma till insikt”, det om något låter gudomligt😇

Ja men den insikten måste ju nödvändigtvis inte handla om vem som är "pilot" eller vem som är GM eller hur? Det finns mycket man kan komma till insikt om så vidga vyerna Lubbe. Jag är öppen för olika scenarion, olika konstellationer och olika GM men KM är inte MMPG.
Citera
2018-08-10, 21:50
Medlem
Citat:
Ja men den insikten måste ju nödvändigtvis inte handla om vem som är "pilot" eller vem som är GM eller hur? Det finns mycket man kan komma till insikt om så vidga vyerna Lubbe. Jag är öppen för olika scenarion, olika konstellationer och olika GM men KM är inte MMPG.

Okej Pudel - i din värld kan MMPG vara GM?
Finns MMPG i verkligheten?
Varför skulle PU inte vara inblandad?
Senast redigerad av Hardbeck 2018-08-10 kl. 21:54.
Citera
2018-08-10, 22:06
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Hardbeck
Okej Pudel - i din värld kan MMPG vara GM?
Finns MMPG i verkligheten?
Varför skulle PU inte vara inblandad?

Pudelfrillan: Kan du förklara varför KM inte är "mannen med pilotglasögon"? Vari ligger denna din säkerhet? Utan förklaring faller din åsikt/övertygelse platt. Samma sak gäller PU. Vi kommer ingenstans om du inte förklarar.
Citera
2018-08-10, 22:52
Medlem
Två veckor innan det kom ut att KM skulle vara pilot. Fick jag höra att Matt☆as Håst☆n skulle ha varit inne på förhör. (Vilket jag har skrivit om tidigare)
Men han hade talat om för bekanta att han skulle in på förhör. Vilket inte pilot hade gjort.
Då funderar jag på om han kanske har vittnat tidigare. Det kanske var han som såg Helena på bron.

Ett möjligt motiv när det gäller KM.
Det var han som klängde på henne på stadt. Hon gör ingen större affär av det. Utan spelar bara med. Han kanske till och med tror att hon är intresserad.
Han hade bestämt med vänner att de skulle vidare på efterfest till ekudden efter stadt. Och han ville ha med Helena dit.
Därför går de tillsammans. Han tror att hon är intresserad av honom. Han kanske trodde att han skulle få till det med henne när de väl kommer ner till ekudden.
När de kommer fram till stigen som går in mot hennes hus, så ångrar sej Helena. Hon är trött och vill gå hem och sova. Då brister det för KM.
Vad som händer sen vet bara GM.
Han har bekanta nere på ekudden. 2min bort om man springer. Och kanske också en vit bil.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in