2018-08-10, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smguld1988
Varför hade Eric en pistol i handen? Vet du ifall han hotade polisen med den på skoj eller inte?

Nej, Eric tänkte skjuta ihjäl poliserna med leksakspistolen. Men poliserna hann före. Eller så gjorde de inte det, utan Eric hann skjuta poliserna men då det var en leksakspistol så blev de bara stående och så blev de förbannade pga bristande respekt för polisen och tänkte vuxet och moget "det där var ett djävla sätt", och så pang och sedan ratatatata.
Citera
2018-08-10, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eurypterida
"Vapnet" ser ut som en förminskad variant av ak-5 utan magasin. Den sägs ha misstagits för en pistol fast om man ska döma av bilden är den är bra mycket större än vanlig pistol, större än Hans Holmers favoritvapen.

Det räcker med att sparka till denna så märker man att det är plast.

Och jag vill att den snorkiga åklagaren släpper uppgifter och bilder på leksaken. Nu har väl alla berörda beskrivit vad de har sett Eric hålla så nu måste vi allmänheten få veta. Fan det här börjar likna polisstat.
Citera
2018-08-10, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zoltanfez
Alla här som försvarar tre inkompetenta idioter till poliser, kan ni svara på varför Eric fick ligga i 10 minuter utan hjärt och lungräddning, såg inte nollorna till poliser att Eric hade Downs.
Var det ett etiskt val för att de inte ville lägga ner energi på att rädda en person med grav funktionsstörning. Väntar med viss spänning på er nästa bortförklaring.

Du har nu ställt den frågan som även jag tycker är konstig i denna tragiska händelse.

Men folk dör varje dag i Sverige utan att man påbörjar hjärt och lungräddning där det finns vårdpersonal i dess närhet. Exempelvis på ålderdomshem så sker detta.

Jag har för mig att både vårdpersonal och poliser inte behöver påbörja livräddning om det är uppenbart att personen redan är död och hans liv går att rädda. Jag däremot väldigt tveksam om det kan gälla i denna situation.

Det har ju figurerat en läkare i denna tråd denna person kanske har mer information om vilka riktlinjer som gäller kring det.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Och jag vill att den snorkiga åklagaren släpper uppgifter och bilder på leksaken. Nu har väl alla berörda beskrivit vad de har sett Eric hålla så nu måste vi allmänheten få veta. Fan det här börjar likna polisstat.

Det är standard med förundersökningssekretess. Läs på.
Citera
Medlem
Verkanseld

Citat:
Varför hade Eric en pistol i handen? Vet du ifall han hotade polisen med den på skoj eller inte?

Denna fråga gällde varför Eric inte fick någon hjälp när han låg svåŕt skjuten och hjälplös.

Det är ingen här som VET att Eric skulle ha hotat poliserna, varken på skoj eller allvar. Det är bara poliser och dess kramare som hävdar detta i tråden.
Senast redigerad av Zoltanfez 2018-08-10 kl. 17:55. Anledning: Förtydling
Citera
2018-08-10, 17:47
Medlem
Citat:
Nej, Eric tänkte skjuta ihjäl poliserna med leksakspistolen. Men poliserna hann före. Eller så gjorde de inte det, utan Eric hann skjuta poliserna men då det var en leksakspistol så blev de bara stående och så blev de förbannade pga bristande respekt för polisen och tänkte vuxet och moget "det där var ett djävla sätt", och så pang och sedan ratatatata.

Så allting är bara polisernas fel. Oavsett omständigheterna vid händelsen. Kl 4.00 på natten. Hade du tyckt likadant om det varit en kortväxt pedofil istället för Eric?
Citera
2018-08-10, 17:53
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aFvRenOndskA

Förundersökningen gäller tjänstefel.
Det är alltså inte vållande till annans död, dråp eller mord som de misstänker.
Hur vapnet ser ut kan knappast ha betydelse för en förundersökning om tjänstefel.
Citera
2018-08-10, 17:53
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Nu jobbar polisens 200 informatörer övertid. I den här andra Eriks fall säger man "Vi kan inte gissa, tro eller ta några chanser." Men det är ju precis vad polisen gjorde, gissade och trodde att det var ett riktigt vapen. Chanser tog man inte. Stryk gissa och tro, och lämna kvar inga chanser hur små de vara månde. Som i Erics fall där 99 av 100 vanliga vuxna hade fattat att här är en downie som leker med något som ser ut som ett vapen och det är inte ok. Och då hade man försökt locka till sig vapnet.

Kan du maila din FUP-kopia till mig tack - är nyfiken på de här sakerna.

Jag menar - eftersom du uppenbarligen VET att poliserna kunde se Erik tydligt och hade gott om tid på sig att tolka situationen så måste du ju ha tillgång till handlingar från utredningen som bevisar detta.

För det kan väl aldrig vara så att du sitter och TROR men presenterar dina egna fantasier som fakta för oss andra?
Citera
2018-08-10, 17:54
Medlem
Citat:

Haha, och förundersökningssekretessen var enorm i Akilov-rättegången. De hade ju presskonferenser stup i kvarten innan och släppte sådant som var klart. Leksaken måste vara processad nu. Polisen och åklagaren har bara musslat till i förhoppning om att folk ska glömma och gå tillbaka på att följa familjen Wahlgrens öden och äventyr. De har inga poäng att hämta i det här caset hos allmäheten utom dig då.
Citera
2018-08-10, 17:55
Medlem
Citat:
Så allting är bara polisernas fel. Oavsett omständigheterna vid händelsen. Kl 4.00 på natten. Hade du tyckt likadant om det varit en kortväxt pedofil istället för Eric?

Jag hade tyckt likadant men jag hade inte sörjt.
Citera
2018-08-10, 17:56
Medlem
Citat:
Brottsbalken 24 kap 1§

Läs på..

Jisses, varför inte polislagen? Börja med paragraf 1och fortsätt läsa. Du kanske kommer till insikt även om jag tvivlar.
Citera
2018-08-10, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bruz-Lee
JA.

Du verkar kunna kvala in du med.

Intelligensnivå hos ett barn, dvs man saknar mkt som vi andra lär oss med tiden när vi växer upp

Jag gissar att Erics konsekvensanalys inte direkt var nåt att skryta med.
Så varför köpte någon en pistol som kunde tas för riktig till honom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in