2018-08-10, 12:01
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Det var onekligen skönt att jag fick stöd i turerna om hur det gick till när KM droppades i tråden.

Ja vilken tur du har Ugglan, det måste kännas tryggt att alltid ha uppbackning och få det stöd man behöver när det hettar till här i tråden.
Citera
2018-08-10, 12:25
Medlem
Till alla berörda enheter.
Bollen är i rullning.
Bollen är i rullning.
Klart slut från enhet 20.
Citera
2018-08-10, 12:28
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Ja vilken tur du har Ugglan, det måste kännas tryggt att alltid ha uppbackning och få det stöd man behöver när det hettar till här i tråden.

Hetta till får det göra hur mycket som helst, men att bli falskt anklagad för något betackar jag mig för. Om du bara ids läsa i tråden från runt sidan 1 300 när KM dök upp skulle du enkelt se att jag har sagt som det var: tikimon drog ut KM i tråden (inte jag) och jag skrev flera gånger att jag gärna hade sett att vi skulle ha avvaktat. Allt står där, svart på vitt.

När det sedan gäller avstängningar, gäller följande för min del: När någon helt ogenerat börjar koppla samman mitt användarnamn med andra användarnamn får det vara nog. Då anmäler jag. Jag har - givetvis - bara ett användarnamn. Påståenden och antydningar om motsatsen tar jag som en ren förolämpning, och den som kommer med sådana beskyllningar hjälper jag mer än gärna till "semester".
Citera
2018-08-10, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolmen
Bollen är i rullning.
Bollen är i rullning.

Är det nån som svarar menar du?
Citera
2018-08-10, 12:41
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Hetta till får det göra hur mycket som helst, men att bli falskt anklagad för något betackar jag mig för. Om du bara ids läsa i tråden från runt sidan 1 300 när KM dök upp skulle du enkelt se att jag har sagt som det var: tikimon drog ut KM i tråden (inte jag) och jag skrev flera gånger att jag gärna hade sett att vi skulle ha avvaktat. Allt står där, svart på vitt.

När det sedan gäller avstängningar, gäller följande för min del: När någon helt ogenerat börjar koppla samman mitt användarnamn med andra användarnamn får det vara nog. Då anmäler jag. Jag har - givetvis - bara ett användarnamn. Påståenden och antydningar om motsatsen tar jag som en ren förolämpning, och den som kommer med sådana beskyllningar hjälper jag mer än gärna till "semester".

Jag behöver inte läsa för jag vet exakt vad som står runt sidan 1300 och jag tar mig friheten att tolka hela den situationen kring droppandet av KMs namn precis som jag vill.

Jodå jag vet, jag känner till dina metoder.
Citera
2018-08-10, 12:49
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Jag behöver inte läsa för jag vet exakt vad som står runt sidan 1300 och jag tar mig friheten att tolka hela den situationen kring droppandet av KMs namn precis som jag vill.

Jodå jag vet, jag känner till dina metoder.

"Metoder" ... Jag slår vakt om min integritet, men inte heller det vill du begripa utan kommer med fjantiga efterslängar.
Citera
2018-08-10, 12:55
Medlem
Kan någon få fram kortet på bla PK från stadsparken i Mariestadstidningen?
Kanske även kort från tidningen på BW mfl i samband med deras arrangerade första sökinsats?
Citera
2018-08-10, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolmen
Bollen är i rullning.
Bollen är i rullning.
På tiden. Hoppas den rullar fort och skoningslöst.
Citera
2018-08-10, 13:20
Medlem
Citat:
Du/ni behöver väl inte lita på dom slutsatser som jag har kommit fram till? alla här har ju ändå sina egna åsikter om saker och ting. Jag kan tyvärr inte berätta mer utförligt om vad jag vet just nu för jag vill inte bli avstängd. Det var därför jag skrev "längre fram", vi får helt enkelt avvakta och se vad som händer med tråden framöver.
Du kan väl ta och vaska fram sanningen om KM så länge, du som har alla dessa kontakter som samtliga pekar ut honom som "pilot". Varför står det still kring KM? hur svårt kan det vara att få det bekräftat om nu han är MMPG?

Du vet lika väl som jag att den bekräftelse du söker inte kan komma från annat håll än polisen eller honom själv.
Citera
2018-08-10, 13:51
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Kan någon få fram kortet på bla PK från stadsparken i Mariestadstidningen?
Kanske även kort från tidningen på BW mfl i samband med deras arrangerade första sökinsats?

Ugglan har dom nog, hen verkar samla på gamla artiklar från fallet.

Annars har väl Mariestadstidningen ett eget bildarkiv, där brukar man kunna få köpa foton. Det är bara att fråga efter bilder om Helena-fallet. Har själv köpt loss många foton från större tidningars bildarkiv.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2018-08-10 kl. 14:00.
Citera
2018-08-10, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Propparn
Han kan ju börja med att berätta vad han gjorde hos polisen i fjol..

F.ö. det här med Kr*mer som varit på tapeten sista tiden. Visst, han brukade ha ljusa kläder och hade säkert pilotglasögon, var på Stadt osv. Men skulle verkligen Helena släppt honom så nära inpå sig som en gemensam nattpromenad på bron? (Förutsatt att iakttagelsen är sann).

Efter att besvärats av en efterhängsen KM som det påståtts, så är det föga troligt att hon uppmuntrade honom med promenaden hem....
Lika trolig som att hon valde PKs sällskap.....

Stämmer det som Freija påstår att UA kände PK så tillvida att hon umgicks i samma krets?
Isfl betyder det att PK kände även BW och möjligtvis PR?
Citera
2018-08-10, 14:15
Medlem
Citat:
Ugglan har dom nog, hen verkar samla på gamla artiklar från fallet.

Annars har väl Mariestadstidningen ett eget bildarkiv, där brukar man kunna få köpa foton. Det är bara att fråga efter bilder om Helena-fallet. Har själv köpt loss många foton från större tidningars bildarkiv.

Ok..får prova....annars om någon redan har och kan lägga ut....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in