2018-08-10, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lantis60
25% + 20%, det borde bli egen majoritet om Mp och Kd åker ut?

Fler partier är i farozonen. Jag tror det blir KD och L, som åker ut. Mp klarar sig nog med sommarvädrets effekter och SvT:s domedagsprofetior. Men Mp stjäl intet från SD i alla fall.

Sen tror jag C ligger risigt till och i alla fall ligger nära spärren. Jag verkar dock ensam om den bedömningen här, så det är nog jag som cyklar.

Samtliga partier förutom de tre stora kan i bästa fall vara utanför riksdagen i höst.
2018-08-10, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B. Mystic
Är det inte väldigt dåligt med ou? I min fantasi så kom det ut minst 2 i veckan i halvan av augusti vid förra valet.

Om den här listan stämmer så kom det tre mätningar fram till den 10:e augusti. Nästföljande vecka så var det tre mätningar och de två sista veckorna i augusti så släpptes det fyra stycken i veckan.

https://val.digital/AllSurveys/?year=2014
2018-08-10, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LBeria
Samtliga partier förutom de tre stora kan i bästa fall vara utanför riksdagen i höst.
Skärpning!
Det finns inget som tyder på det.
2018-08-10, 15:53
Medlem
Elohirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lantis60
Skärpning!
Det finns inget som tyder på det.
I alla fall inte v eller c
2018-08-10, 16:20
Medlem
Holdingbreaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RingRing2014
Det finns ingenting som stoppar SD nu, tåget skenar i expressfart. Medelklassen drabbas mer och mer av multiberikningens våld och kriminalitet.

Verkligheten är detta vals stora valaffisch. Inga andra affischer kommer bita särskilt mycket.

Folk vill gärna ha totalstopp, det är min erfarenhet från samtal med människor. Många vågar inte säga det öppet, men innerst inne vill väldigt många ha totalt asylstopp i årtionden framöver.

Jag tror SD går mot 25% i valet, kanske till och med mer. Folk vet att detta är sista chansen.

Kom igen nu OUs! Nu vill vi se siffror i mängder.

🇸🇪 Sverigefesten 🇸🇪

Vet Powergirl att det är sista chansen?
2018-08-10, 16:36
Medlem
Elohirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holdingbreath
https://www.youtube.com/watch?v=Gx9dU5hBZXI Se med humor.
2018-08-10, 16:48
Medlem
Mac-Arthurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Som opinionsmätningana ser ut just nu förutspås alltså ungefär följande valresultat:

SD 25%
S 23%
M 20%

Även spelbolagen har dessa bedömningar i sina linor och odds. Så månadssnitten från opinionsmätningarna och mina bedömningar verkar helt rimliga och förväntade även från andra håll alltså.

Onekligen mycket bra siffror inför upploppet - även om de verkar ganska ”snälla”!

Säkert inser även de ansvariga för M de reeiia konsekvenserna av läget - och byter p-ledare...
2018-08-10, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mac-Arthur
byter p-ledare...
Vad har du för favorit?
Hökmark?
2018-08-10, 17:05
Medlem
RingRing2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holdingbreath

Han är väl som de flesta av dem sista PK-ivrarna, de vet det innerst inne men fortsätter att gå på inövad tomgång.

Något som ändå är lite avgörande och som kan betyda ett par procent i slutändan är nu hur de invandrarberikade områdena uppför sig fram till valdagen.

Skulle det bli flertalet skjutningar med rubriker igen så här nära inpå valet tror jag det ger opinionseffekt, många står och väger med sin röst i medelklassen är känslan.
Senast redigerad av RingRing2014 2018-08-10 kl. 17:17.
2018-08-10, 17:12
Medlem
Smoothmans avatar
Nu får instituten skärpa sig! Det är bara 29 dagar kvar till valet. Vi behöver lite färska opinionssiffror. Kom igen nu, Sifo, Ipsos, Skop, Novus, Demoskop och Yougov! Dags att börja leverera siffror - gärna korrekta sådana om vi får be.
2018-08-10, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RingRing2014
Han är väl som de flesta av dem sista PK-ivrarna, de vet det innerst inne men fortsätter att gå på inövad tomgång.

Något som ändå är lite avgörande och som kan betyda ett par procent i slutändan är nu hur de berikade områdena uppför sig fram till valdagen.

Skulle det bli flertalet skjutningar med rubriker igen så här nära inpå valet tror jag det ger opinionseffekt, många står och väger med sin röst i medelklassen är känslan.

Tror inte på många rubriker av sådant slag inför valet. Det kan skrämma räddhågsna väljare. Nej, nu får vi se rubriker om klimatexperter dag efter dag, som försäkrar att sommarhettan är det enda som hotar Sverige.
2018-08-10, 17:16
Medlem
brutalares avatar
SIFO NU:

Socialdemokraterna backar från 26,1 till 25,8
Vänsterpartiet från 9,8 till 9,2.
Moderaterna backar från 20,6 till 20,3
Centerpartiet från 10,8 till 10,3.
Liberalerna går från 4,6 till 6,0
Kristdemokraterna från 2,4 till 3,3.
Sverigedemokraterna backar alltså i denna mätning till 16,8 från 18,5 procent

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera