2018-08-10, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Judaland
Eftersom du är anonym så kan du mycket väl ha goda grunder att anta att polisen inte har något på dig, vad vet jag. Men hur kan KM veta det är frågan.

Han kan mycket väl vara oskyldig och således veta att polisen inte har något besvärande på honom.
Citera
2018-08-10, 01:11
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Visst är den, det märks att vissa lägger ner mycket tid och arbete.
Ja och det var du som sjösatte KM-bluffen men ändå kommer du som vanligt in här och spelar Allan - ditt paradnummer.
Ja du har rätt med tiden fick jag vittring och kom saker på spåren vilket i sin tur ledde fram till en insikt om att KM inte är "pilot".

Du vet inget om vilken info jag har fått ta del av, från vem eller vilka så du bör därför ligga lågt i dina försök till billiga poäng genom ironiska påhopp. Jag hakar inte på igen som du påstår och det blir ingen nästa gång Ugglan.

Samma sak här, du vet ingenting om vilken info jag har fått ta del av, från vem eller vilka. Det enda jag kan säga f.n. är att PU och KM med största sannolikhet är två av trådens stora villospår. Vi kommer säkert få tillfälle att gå in närmare på detta längre fram.

Att skribenter har teamat upp i tråden under den sista tiden är ytterligare ett påhitt från dig, eftersom samtalsämnet inte passade. Vilka som i själva verket teamar upp ser vi ju nu, det är du Ugglan, Lubbe75 och Freija21 - om jag är förvånad över er taktik? - Nej, det här är så löjligt förutsägbart så jag ids faktiskt inte ens kommentera det. Det finns även andra team och konstellationer här i tråden men det behöver vi inte gå närmare in på just nu.

Visst, kör på du Ugglan - kör ditt race ända in i kaklet, in med alla vittnen (alibin) inte mig emot, ring Skövde-polisen och lägg fram dina heta förslag, men sanningen kommer att komma fram ändå, utan dina "snilleblixtar".

Säg inte det, det tog mig ett par månader men då jobbade jag hårt för det.

Nej, det var inte jag som sjösatte "KM" – det gjorde "danusjka" och "Zeke" i PM till tikimon, Xeitum, mig (och antagligen fler). Det var tikimon som skrev ut i tråden att "KM" hade "sjösatts" i PM (bara att läsa). Bara att backa till någonstans runt sidan 1300 och kontrollera. Jag skrev till och med att jag försökte att bromsa den här "sjösättningen"!

Jo, du hakar på igen. Du hakade på om "KM" (och ändrade dig), och nu om "PK". Vem härnäst?

Förresten, vart tog du vägen med BW och Bröderna O? Jag har minst två gånger bett dig att återgå till det spåret. Eller är det kanske inte intressant?

Och är det inte märkligt, så säg, att all denna kalabalik uppstår just när jag offentligt tipsade polisen om att hålla nya förhör?

Jag är inte vän med någon här, allra minst Freija 21 - jag anmälde henne/honom efter ett PM som luktade brott mot 1.06 lång väg. Jag har även bidragit till att Darkwind "åkte". Fler frågor om min opartiskhet?

Förresten: Hur många PM hann ni skicka er emellan innan du svarade? Trodde faktiskt att Freija21 skulle svara först.
Senast redigerad av Ugglan. 2018-08-10 kl. 01:30.
Citera
2018-08-10, 03:00
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Nej, det var inte jag som sjösatte "KM" – det gjorde "danusjka" och "Zeke" i PM till tikimon, Xeitum, mig (och antagligen fler). Det var tikimon som skrev ut i tråden att "KM" hade "sjösatts" i PM (bara att läsa). Bara att backa till någonstans runt sidan 1300 och kontrollera. Jag skrev till och med att jag försökte att bromsa den här "sjösättningen"!

Ja det är ju din version av det hela.

Citat:
Jo, du hakar på igen. Du hakade på om "KM" (och ändrade dig), och nu om "PK". Vem härnäst?

Ja men när det gäller KM-bluffen så tog det ett par månader innan jag insåg hur det låg till. Det vore väl snarare konstigt om jag inte hade ändrat min ståndpunkt efter det eller hur! Ja men PK är 100% rätt "pilot" så det blir inget härnäst serru.

Citat:
Förresten, vart tog du vägen med BW och Bröderna O? Jag har minst två gånger bett dig att återgå till det spåret. Eller är det kanske inte intressant?

Jag återgår inte till ett spår på dina order.
Det kan vara intressant om man hittar rätt konstellation. BW ingår givetvis här men frågan är vem eller vilka dom andra är.

Citat:
Och är det inte märkligt, så säg, att all denna kalabalik uppstår just när jag offentligt tipsade polisen om att hålla nya förhör?

Vad är det du pratar om? Jag har då inte upplevt någon kalabalik, den är i sådant fall fabricerad och det svamlet utplånade allt som vi andra för tillfället diskuterade. Du dök upp som gubben i lådan och tog kommandot medans bluffen Atervandsgrand också dök upp, som f.ö. inte är PU.

Citat:
Jag är inte vän med någon här, allra minst Freija 21 - jag anmälde henne/honom efter ett PM som luktade brott mot 1.06 lång väg. Jag har även bidragit till att Darkwind "åkte". Fler frågor om min opartiskhet?

Det är inte jag heller, ja jag vet hur du häller på och jagar folk så dom blir avstängda, mig har du förmodligen också sett till att få avstängd ett flertal gånger.
Du intalar dig själv att du är opartisk - så är dock inte fallet men förmodligen så tror du på det själv. Du vill framstå som helreko och ärligheten själv, du är dominant till sättet och ser därför till att vara helgarderad och att alltid ha ryggen fri, dessutom har du alltid en bakdörr öppen, mycket utstuderat må jag säga.

Citat:
Förresten: Hur många PM hann ni skicka er emellan innan du svarade? Trodde faktiskt att Freija21 skulle svara först.

Vad pratar du om? kan du ta det där lite mer utförligt, vem har jag PM:at med säger du? har jag skickat många PM??
Vad skulle Freija svara på? vad är det med dig, har du fått dig en släng av paranoia?
Senast redigerad av Pudelfrillan 2018-08-10 kl. 03:18.
Citera
2018-08-10, 09:38
Medlem
Citat:

Mitt fetande: jag måste faktiskt slänga in en kommentar här. Det Ugglan skriver stämmer och jag vet att JAG blev väldigt ivrig med att få ut infon som skickades i PM. Mao, visst kan KM vara ett villospår som Pilot men då tycker jag också att KM eller någon närstående till KM skulle ha kommit in och dementerat. Jag är däremot säker på att KM är pilot (min amatöråsikt betyder ingenting egentligen) men jag vill ändå inte släppa PU.

Släpp hugget på Ugglan nu. H*n har alltid varit en seriös skribent som försöker dra tråden framåt (OBS! Finns självklart fler skribenter).
Citera
2018-08-10, 09:46
Medlem
Ugglan och Pudelfrillan kan ni inte bara vara överens om att ni INTE har samma åsikt.
Det ger ingenting att ni förklarar i långa "repriser" vem som gjorde vad och hur och när.
Citera
2018-08-10, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tikimon
Mitt fetande: jag måste faktiskt slänga in en kommentar här. Det Ugglan skriver stämmer och jag vet att JAG blev väldigt ivrig med att få ut infon som skickades i PM. Mao, visst kan KM vara ett villospår som Pilot men då tycker jag också att KM eller någon närstående till KM skulle ha kommit in och dementerat. Jag är däremot säker på att KM är pilot (min amatöråsikt betyder ingenting egentligen) men jag vill ändå inte släppa PU.

Släpp hugget på Ugglan nu. H*n har alltid varit en seriös skribent som försöker dra tråden framåt (OBS! Finns självklart fler skribenter).

Håller helt ned dig i detta Tikimon - det var inte Ugglan. Och Pudel har försökt driva på i rätt riktning. Då är det bättre vi frågar oss - vilka Alibi o vittnen kan dessa ha tex KM PU BW - och slå hål på dessa - POLISEN kom igen nu!!
Citera
2018-08-10, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tikimon
..visst kan KM vara ett villospår som Pilot men då tycker jag också att KM eller någon närstående till KM skulle ha kommit in och dementerat. Jag är däremot säker på att KM är pilot (min amatöråsikt betyder ingenting egentligen)....

Han kan ju börja med att berätta vad han gjorde hos polisen i fjol..

F.ö. det här med Kr*mer som varit på tapeten sista tiden. Visst, han brukade ha ljusa kläder och hade säkert pilotglasögon, var på Stadt osv. Men skulle verkligen Helena släppt honom så nära inpå sig som en gemensam nattpromenad på bron? (Förutsatt att iakttagelsen är sann).
Citera
2018-08-10, 10:06
Medlem
Här kommer ett extra tillägg kring min åsikt angående dokumentären och infon som kom ut i samband med den. Jag måste säga att om PW påstår att Pilotmannen inte har nämnts förut på bland annat FB så tror jag på det. Jag tror dessutom att hon inte skulle vilseleda lyssnarna genom att ljuga om det. Det kliar säkert i PWs tunga och vill skrika ut vem som är Pilotmannen men vi får inte glömma hennes roll som journalist. Däremot TROR JAG att när namnet KM började cirkulera i tråden så var det någon SOM VERKLIGEN VET som droppade namnet.

Personligen anser jag att KM är hetaste spåret och en TÄRD man kan se otroligt sliten ut oavsett om han är överviktig eller pinnsmal. Jag tror att mötet med KM som PW hade var obehagligt för henne för visst fasiken har han att göra med hennes väns försvinnande. Det är för mycket som talar för honom som GM samtidigt som jag självklart är öppen för flera alternativ. Jag måste säga att jag tror GW är fel ute den här gången.

OBS! Detta är mina tankar!
Citera
2018-08-10, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Visst är den, det märks att vissa lägger ner mycket tid och arbete.
Ja och det var du som sjösatte KM-bluffen men ändå kommer du som vanligt in här och spelar Allan - ditt paradnummer.
Ja du har rätt med tiden fick jag vittring och kom saker på spåren vilket i sin tur ledde fram till en insikt om att KM inte är "pilot".

Du vet inget om vilken info jag har fått ta del av, från vem eller vilka så du bör därför ligga lågt i dina försök till billiga poäng genom ironiska påhopp. Jag hakar inte på igen som du påstår och det blir ingen nästa gång Ugglan.

Samma sak här, du vet ingenting om vilken info jag har fått ta del av, från vem eller vilka. Det enda jag kan säga f.n. är att PU och KM med största sannolikhet är två av trådens stora villospår. Vi kommer säkert få tillfälle att gå in närmare på detta längre fram.

Att skribenter har teamat upp i tråden under den sista tiden är ytterligare ett påhitt från dig, eftersom samtalsämnet inte passade. Vilka som i själva verket teamar upp ser vi ju nu, det är du Ugglan, Lubbe75 och Freija21 - om jag är förvånad över er taktik? - Nej, det här är så löjligt förutsägbart så jag ids faktiskt inte ens kommentera det. Det finns även andra team och konstellationer här i tråden men det behöver vi inte gå närmare in på just nu.

Visst, kör på du Ugglan - kör ditt race ända in i kaklet, in med alla vittnen (alibin) inte mig emot, ring Skövde-polisen och lägg fram dina heta förslag, men sanningen kommer att komma fram ändå, utan dina "snilleblixtar".

Säg inte det, det tog mig ett par månader men då jobbade jag hårt för det.

Men herr pudel, angående det fetade: Du har inte sagt ett ord om hur du kom till denna insikt utan du raljerade istället med tråden när du försvann senast. Varför?! Det bör du faktiskt svara på. Varför ska vi bara lite på din insikt, särskilt efter dina kommenterar om tråden.

Varför i herrans namn inte säga något om din info som är så bra och pålitlig istället för att leka ett geni som plötsligt fått insikt om sanningen. Längre fram? Tycker du inte tråden förtjänar att komma framåt och ta del av konkreta saker istället, en gång försökte du faktiskt (åtminstone till synes) både eftersöka och lägga ut konkret fakta.
Citera
2018-08-10, 10:17
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Den här tråden är "underbar" ... För drygt ett år sedan sjösattes "KM" som "mannen med pilotglasögon". Pudelfrillan blev eld och lågor och försökte utreda karlns liv och leverne - inklusive systrar och deras bilar. Helt plötsligt tvärvände Pudelfrillan och "KM" var helt fel. Nu droppar Darkwind "PK" som "mannen med pilotglasögon" - och vips hakar Pudelfrillan på igen och kör på "PK". Vem blir det nästa gång?
Och vem minns inte GudrunStark, ni vet hon/han som tvärsäkert hängde ut "MRö" och "visste" att "KM" var oskyldig till att vara "mannen med pilotglasögon". Och Pudelfrillan vill nu inte heller höra talas om "PU" som inte ens inblandad. Det är många som har "teamat upp" i tråden det sista.
Jag säger det igen: In med alla vittnen (alibin) på nya förhör och sanningen kommer att krypa fram!

Det krävs inte mycket för att se igenom vad som pågår i den här tråden.

Förlåt, jag skrev fel. Det var INTE GudrunStark som högg vilt efter MRö, det var Twiggygirl. Rätt ska vara rätt!
Citera
2018-08-10, 11:16
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Men herr pudel, angående det fetade: Du har inte sagt ett ord om hur du kom till denna insikt utan du raljerade istället med tråden när du försvann senast. Varför?! Det bör du faktiskt svara på. Varför ska vi bara lite på din insikt, särskilt efter dina kommenterar om tråden.

Varför i herrans namn inte säga något om din info som är så bra och pålitlig istället för att leka ett geni som plötsligt fått insikt om sanningen. Längre fram? Tycker du inte tråden förtjänar att komma framåt och ta del av konkreta saker istället, en gång försökte du faktiskt (åtminstone till synes) både eftersöka och lägga ut konkret fakta.

Det var onekligen skönt att jag fick stöd i turerna om hur det gick till när KM droppades i tråden.

Jag instämmer i frågorna i de citerade styckena. Det skulle vara bra om Pudelfrillan förklarar dels hur han/hon "kom till insikt" om att tidigare spår var fel, dels varför nya spår skulle vara så mycket mera rätt. Vi får ingenting veta om någonting, utan vi ska bara snällt och lydigt acceptera Pudelfrillans "statements". Så, varför var tidigare spår helt plötsligt fel och varför är de nuvarande helt plötsligt rätt? Det räcker liksom inte med att säga "bara för att jag säger det".
Citera
2018-08-10, 11:44
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75

Du/ni behöver väl inte lita på dom slutsatser som jag har kommit fram till? alla här har ju ändå sina egna åsikter om saker och ting. Jag kan tyvärr inte berätta mer utförligt om vad jag vet just nu för jag vill inte bli avstängd. Det var därför jag skrev "längre fram", vi får helt enkelt avvakta och se vad som händer med tråden framöver.
Du kan väl ta och vaska fram sanningen om KM så länge, du som har alla dessa kontakter som samtliga pekar ut honom som "pilot". Varför står det still kring KM? hur svårt kan det vara att få det bekräftat om nu han är MMPG?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in