Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-08, 11:18
  #205
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schizo99
Står i startblocken för att köpa en box men blir inte riktigt klok på vilken jag ska köpa.

Vilken är eg bäst?

Står och vacklar mellan tvip 412 och mag 256 w2.
Jag har dom båda två och kan inte säga att den ena är bättre än den andra. Mer en smaksak
2018-08-08, 12:11
  #206
Medlem
Tocadiscos avatar
Tjena kunnigt folk!

Köpte en box, TX3 PRO på alibaba samt ett års abbonnemang 2017. Kontonamn/lösen, tanka IproTV appen och kör löd beskrivningen. Inga konstigheter för ett tekniskt mongo som mig.

Året gick och jag kontaktade leverantören för att köpa ett till års abonnemang. Fick ett två dagars test där kontonamn/lösen gavs samt en länk till IPTV Smarters appen att tanka. Inga konstigheter där heller.

Nu dock, för det cashade och klara års abonnemanget fick jag återigen på usel engelska (man läser det med kinesisk brytning i skallen) kontonamn/pass samt medföljande länk till Kodi. Nu fastnade det tekniska mongot. Hur kommer jag igång? De svarar inte på mina frågor längre så där blir jag inte visare.
Jag har en app jag inte förstår mig på, samt ett kontonamn/lösen som jag inte hittar nånstans att skriva in hah.

Någon?

Tack på förhand
2018-08-09, 16:59
  #207
Medlem
kukflashs avatar
Jag har försökt att skaffa gratis iptv på datorn via VLC och gratislänkar som läggs upp på vissa bloggar/hemsidor. Tycker det fungerar extremt dåligt, det laggar och fryser fast samt byter kanal titt som tätt. Bildkvalitén däremot är super! Men det hjälper ingenting om man bilden står stilla hela tiden...
2018-08-09, 18:00
  #208
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukflash
Jag har försökt att skaffa gratis iptv på datorn via VLC och gratislänkar som läggs upp på vissa bloggar/hemsidor. Tycker det fungerar extremt dåligt, det laggar och fryser fast samt byter kanal titt som tätt. Bildkvalitén däremot är super! Men det hjälper ingenting om man bilden står stilla hela tiden...
Ja men inte konstigt då? Ingening är gratis här i världen.
2018-08-10, 11:57
  #209
Medlem
Colossos avatar
Behöver man en MAG-Box om man har smart-tv eller är det overkill?
2018-08-10, 12:15
  #210
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Colosso
Behöver man en MAG-Box om man har smart-tv eller är det overkill?
Nej, det du inte får är undertexter på filmkanaler samt catchup om din leverantör har det.
2018-08-10, 13:23
  #211
Medlem
Colossos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Nej, det du inte får är undertexter på filmkanaler samt catchup om din leverantör har det.
Undertexter får jag dock på alla cmore och alla viasat (man kan även välja andra nordiska undertexter). Tänkte mer om det var nån fördel med box gällande, hur ska man säga, real-tid, alltså att streamen, när man tex kollar på fotboll, är 1 minut efter.
2018-08-10, 13:31
  #212
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Colosso
Undertexter får jag dock på alla cmore och alla viasat (man kan även välja andra nordiska undertexter). Tänkte mer om det var nån fördel med box gällande, hur ska man säga, real-tid, alltså att streamen, när man tex kollar på fotboll, är 1 minut efter.
Nej, det beror på hur många vägar streamen tar innan den når dig. Vissa leverantörer har 5 min och vissa direkt.
2018-08-10, 13:44
  #213
Medlem
eshkoshkas avatar
Hur står sig IPTV om man kör genom KODI på PC jämfört med en box? Mer problem i form av vad?
__________________
Senast redigerad av eshkoshka 2018-08-10 kl. 13:49.
2018-08-10, 14:20
  #214
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eshkoshka
Hur står sig IPTV om man kör genom KODI på PC jämfört med en box? Mer problem i form av vad?
EPG måste man fixar själv, kör med xtream editor själv så får jag epg där till Kodi.
Ingen möjlighet till catchup just nu i Kodi men de kommer släppa nytt plugin senare i år där det ingår.
2018-08-11, 23:52
  #215
Medlem
Freebops avatar
Jag letar efter en relativ stabil (och billig box) att titta på iptv. Vilken rekommenderar ni? I nuläget kör jag med min xbox One via kodi i vardagsrummet men vill ha en box till mitt rum. Tacksam för all tips.
2018-08-12, 14:26
  #216
Medlem
Hej. Har läst ganska mycket här men kan ej bli klok på vad som är bäst. Har bara nyss fått fnys på detta med IPTV. Så har ej koll på om jag kommer skriva något som strider emot reglerna. Har idag ett dyrt Viasat premium ab. med 3 boxar som jag bara måste bli av med. Har 2st Smart TV (LG OLED65 på nätverkskabel och Samsung 55 på wifi) som jag testat IPTV på i helgen genom SMART IPTV appen som jag ska teckna IPTV för. Detta har ju fungerat riktigt bra förutom då att man ej har text på filmkanalerna. Riktigt bra flyt och uppladdningstid och då har jag bara ADSL60 ifrån Telia i nuläget (fiber har precis kommit in i källarn på lgh-huset). Jag hittade några leverantörer genom svenska-iptv-leverantorer. Först så provade jag SvenskaKanaler. Men den låg nere eller uppd. av servrar (typ inget fungerade) förra veckan så fick utökat tiden och provade senare. De har ej så många kanaler och vod samt ej t.ex 3 uppsättningar av samma kanal fast med olika kvalit'e (inga XXX). Har under dagen testat DREAMHOST som typ har 9000 kanaler (inkl. XXX) och olika kvalit'e på iaf HD-kanalerna. Verkar riktigt bra. Men har nu hört en bekant som kör med GLOBAL IPTV server 2 och är nöjd. Detta verkar vara en ren djungel med olika leverantörer över hela välden. Såg en MarvelIptv nu när man kolla box på AliExpress.
Jag skulle väldigt tacksamt ta emot hjälp av er erfarna och kunniga om följande:
1. Vilken IPTV-leverantör ska man ta när man bor här i Sverige och vill ha det så stabilt och snabb respons som möjligt samt bästa kvalit'e på sändningar? Vilken är bäst och mest pålitlig och prisvärd helt enkelt? De får gärna ha VOD på serier där de senaste avsnitten kommer ut av t.ex Vikings, GoT mm.
2. Vilken box ska man ha, vilken är bäst? Den ska ha wifi och vara så bra som möjligt. Kan man spela in tv-program så ska den kunna det med. Jag har även en NAS i nätverket med bra plats i om man kan använda den med detta för inspelning? TVIP 412, 415 eller nVidia Shield Android TV 16GB V2?
Tack på förhand!

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback