2018-08-09, 01:46
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
I Stefan Löfvens ögon är jag en rasist.
Jag vill stoppa massinvandringen och utvisa dömda våldtäktsmän.
Jag anser att egen försörjning ska vara ett krav för att få stanna i Sverige.

Det räcker för att bli rasist.

Och det är ju egentligen helt otroligt då det är, endast, sunt förnuft? Om man inte då tycker vi bor i ett sinnessjukt land - vad är då sinnessjukt? Tro fanken att psykvården i Sverige är på dekis!
2018-08-09, 05:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Vad jag hoppas är en annan sak men jag antar att det framgått att jag avskyr missnöjespartier, invandrarfientliga, verklighetsfrånvända, högerpartier och så kallade nationalistiska partier som inte fattar att vi i Sverige är bara en del av den stora världen.
I den stora världen tar nationalistiska partier makten i allt fler länder.
Det är detta som är framtiden.
2018-08-09, 08:09
Medlem
Mac-Arthurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Mycket intressant. Vi bör kanske införa PowerGirls Konstant. Han trodde att det skulle blir mellan 5% och 10% valet 2014 - det blev 12.9%.

Nu tror han att det blir mellan 18% och 25%. Lär bli 28-33% om man använder PowerGirls Konstant!

Även om K-amraten förekommer lite väl ofta i Tråden med oförtjänd uppmärksamheter, är dock inkompetensfaktorn det ända kompetenta bidraget av betydelse i Tråden!

Därför verkar 38-33% för SD den 9 september realistiskt och sannolikt..
2018-08-09, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smoothman
Då uttryckte du dig fel med andra ord? Helt OK, alla skriver vi fel i ibland, det är högst mänskligt.

Men så här skrev du i inlägg #73030 tidigare idag i ett svar till signaturen Lookalike:

Som jag påpekade tidigare, rättade du siffran 10 till 18 i ett senare inlägg.

Men du menade alltså inte det du skrev? Bra. Då har vi rett ut det hela. Om du inte tror att ett förväntat valresultat ligger mellan 18-25% för SD då undrar åtminstone jag var du tror att SD kommer att hamna? UNDER 18% eller ÖVER 25%?

Powergirls gissning att SD hamnar någonstans mellan 10 och 18% är inte nödvändigtvis mer orealistisk än de gissningar som har förekommit i tråden om att SD skulle hamna mellan 25 och 35%.

Powergirl har inte uttryckt sig nedsättande eller kränkande i den här tråden. Hon säger emot de flesta som håller till här, men hon gör det på ett betydligt snyggare sätt än t.ex. Skilly, som har samma åsikter som Powergirl men som inte drar sig för att kalla folk för t.ex. kuksugare.

Respekt till dig, Powergirl. Jag hoppas på att SD får minst 20%, gärna lite mer, och jag vet att du hoppas på ett helt annat resultat för SD. Men du uttrycker dig snyggt, och det är väl det som den här sortens diskussionsforum ska vara till för: Att folk med olika åsikter ska kunna diskutera med varandra utan att slå varandra i skallen hela tiden.

P.S. Respekt till dig också, Smoothman.
Senast redigerad av Egnatankar 2018-08-09 kl. 08:28.
2018-08-09, 08:37
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smoothman
Ungefär som moderaterna i valstugorna i 2002-års valrörelse. De var så förbannat PK och fina och ödmjuka och fromma och önskade alla nyanlända välkomna med öppna armar... ända tills Janne Josefsson och Uppdrag Granskning frågade ut dem med dold kamera. Då rann allt det Politiskt Korrekta av som gammal fernissa och de visade sina rätta ansikten.

Vi vågar åtminstone vara oss själva, till skillnad från andra hycklare som säger en sak offentligt och tycker det rakt motsatta när de tror att kameran är avslagen. Varför vågar de inte stå för sina åsikter?

Skrapar man lite på ytan, så hittar man exakt samma fenomen inom den akademiska världen. Patetiska, korkade figurer. Min undran var om det kunde vara någon skillnad på akademiker i mindre städer och i storstäder gällande hur PK de är i sitt förhållningssätt till SD och SD i opinionen.

https://www.youtube.com/watch?v=_GVm3oW-SXE

https://www.youtube.com/watch?v=xGwfsHaZdCo
I dag är proppen ur tunnan. Även de flesta akademiker har vaknat upp,det är folk som har anknytning till politiker i sjuklövern som gapar. allvarligt vad tror ni ,läkare ,tandläkare och annan sjukvårdspersonal tycker inombords? öppnar dom käften officiellt ser sjuklöverpolitiker,och deras lydiga svans till att dom får sparken. poliser är en annan grupp ,lärare och skolpersonal. I storstäder kan kanske PK politikerna hålla sig i sin egen grupp på ett annat sätt än på glesare orter,men även dom drabbas av verkligheten. De enda akademikerna som gillar utvecklingen är juristerna ,då över hälften av deras inkomster kommer från mångkultur,men hot och våld mot det skrået gör att även vissa där börjar vakna.
2018-08-09, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frdk
Nja, tvivlar det kommer bli normaliserat att vara rasist.
Nationalism ses än som nått vacker (även om extremister försöker göra sitt bästa för ändra den bilden) rasism gör det definitivt inte.
Partiprogrammet verkar relativt sunt i stora delar, men ingångsvinkeln till punkterna är vad som lägger ett mörkt skynke över AfS.

Ordboks/lexikon definition av rasist 0,1% av svenskarna. Möjligen beror lite på lexikon.
Socialdemokraternas och PK partiernas definition av rasist, de 30% som tänker rösta på Sd eller AfS
Vänsterpartiets definition av rasist alla utom vänsterpartisterna själva.
Feministerna, alla utom de själva alltså 98.5% även om de själva hyser en och annan skolboksdefinierad rasist d.v.s. äkta judehatare.
2018-08-09, 10:29
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Det AfS står för är riktig rasism. ..

Partiet går till val på att människor som KAN återvända till sina hemländer SKA återvända.
Egentligen inget konstigt alls.
All fungerande flyktinghjälp bygger på att flyktingar också återvänder när tillfälle medger.
Hur ska vi annars kunna hjälpa framtidens flyktingar?
2018-08-09, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erk Swede
I dag är proppen ur tunnan. Även de flesta akademiker har vaknat upp,det är folk som har anknytning till politiker i sjuklövern som gapar. allvarligt vad tror ni ,läkare ,tandläkare och annan sjukvårdspersonal tycker inombords? öppnar dom käften officiellt ser sjuklöverpolitiker,och deras lydiga svans till att dom får sparken. poliser är en annan grupp ,lärare och skolpersonal. I storstäder kan kanske PK politikerna hålla sig i sin egen grupp på ett annat sätt än på glesare orter,men även dom drabbas av verkligheten. De enda akademikerna som gillar utvecklingen är juristerna ,då över hälften av deras inkomster kommer från mångkultur,men hot och våld mot det skrået gör att även vissa där börjar vakna.

Det blir svårare och svårare att undkomma effekterna av den hejdlösa importen. Samtidigt som det blir svårare och svårare att försvara densamma.

Efter en klimatmässig bra sommar har de flesta svenskar insett att man inte ens under semestern undkommer effekterna. I stugbyar och på campingplatser är detta ett givet samtalsämne. Liksom SD.

Verkligheten har en underlig förmåga att överträffa de styrandes propaganda och vilja. Finns det någon som tror att kommunistpartiet i Sovjet på sin tid hade stöd av 99 procent av sin befolkning. Som de valen visade. Trots att nomenklaturan intygade att landet var ett paradis.

Alla uppvaknanden sker gradvis. Från början vill man inte ens erkänna det för sig själv. Ändå mindre för andra. Och allra minst för de som inte har med saken att göra. Alltså OU.

Jag är övertygad om att valet om en månad kommer att bli 7Ks Armageddon. Eller inledningen till den. Det sista slagfältet mellan det goda och onda. Alltså en politisk omvändelse av guds nåde.

Sannolikheten att OU kan fånga upp underströmmar i det svenska folkdjupet är obefintlig. Man verkar inte ens försöka. Man nöjer sig med slentrianmässiga felaktigheter och lögner. Liksom före valen 2010 och 2014.
2018-08-09, 11:12
Medlem
frdks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Partiet går till val på att människor som KAN återvända till sina hemländer SKA återvända.
Egentligen inget konstigt alls.
All fungerande flyktinghjälp bygger på att flyktingar också återvänder när tillfälle medger.
Hur ska vi annars kunna hjälpa framtidens flyktingar?

visst, man läser vad man vill läsa det till.
fast nu är det inte bara flyktingar som avses här utan etnicitet vilket sätter det i annan dager.
2018-08-09, 13:23
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elohir
Det kostar inga röster,

1: Varje röst på afs ger en starkare tyngd åt ett Sverigevänligare parti, en starkare färg, en rakare politik.
2: Oavsett de kommer in i riksdagen kan de komma in lokalt, om afs inte kommer in så har sd ändå en stark vågmästarställning. 21 eller 23 procent gör ingen skillnad eller 25 eller 23.
3: AFS behövs verkligen, de skapar en sund konkurrens mellan två nationalistiska partier och ger blåslampa på sd som blivit alltför karriärsuktande parti.
4: AFS kommer alltid vara en ryggrad som titan för ett nationalistiskt Sverige. De kommer alltid vara i opposition mot etablissemanget inte en del av det som sd nu vill bli.
5: AFS vill föra en återvandringspolitik på ett helt annat sätt än sd som blivit mycket tamt i denna fråga.

Jag vill påstå att vi har allt att vinna och inget att förlora att lägga en röst på afs. Och de kommer in.

Jag instämmer till fullo. Jag hoppas också att de med besked kommer in.

Nu är det exakt en månad till valet och man undrar lite var valrörelsen är och när alla OI ska börja leverera OU? Helt tyst och stilla. Man kan spekulera i varför.

Citat:
visst, man läser vad man vill läsa det till.
fast nu är det inte bara flyktingar som avses här utan etnicitet vilket sätter det i annan dager.

Så som PK har dribblat bort korten gällande flykting, kvotflykting, migrant, asylinvandrare, anhöriginvandrare osv så får man istället gå på etnicitet. Jag ser inget konstigt i det. Hade man varit ärlig och haft en rak linje hade det varit lättare.
2018-08-09, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Powergirls gissning att SD hamnar någonstans mellan 10 och 18% är inte nödvändigtvis mer orealistisk än de gissningar som har förekommit i tråden om att SD skulle hamna mellan 25 och 35%.

Powergirl har inte uttryckt sig nedsättande eller kränkande i den här tråden. Hon säger emot de flesta som håller till här, men hon gör det på ett betydligt snyggare sätt än t.ex. Skilly, som har samma åsikter som Powergirl men som inte drar sig för att kalla folk för t.ex. kuksugare.

Respekt till dig, Powergirl. Jag hoppas på att SD får minst 20%, gärna lite mer, och jag vet att du hoppas på ett helt annat resultat för SD. Men du uttrycker dig snyggt, och det är väl det som den här sortens diskussionsforum ska vara till för: Att folk med olika åsikter ska kunna diskutera med varandra utan att slå varandra i skallen hela tiden.

P.S. Respekt till dig också, Smoothman.
Jo de är mer orealistiska. För övrigt kan ju alltid snacka med din svåger på opinionsinstitutet som kan bekräfta det?
2018-08-09, 14:33
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elohir
Det kostar inga röster,

1: Varje röst på afs ger en starkare tyngd åt ett Sverigevänligare parti, en starkare färg, en rakare politik.
2: Oavsett de kommer in i riksdagen kan de komma in lokalt, om afs inte kommer in så har sd ändå en stark vågmästarställning. 21 eller 23 procent gör ingen skillnad eller 25 eller 23.
3: AFS behövs verkligen, de skapar en sund konkurrens mellan två nationalistiska partier och ger blåslampa på sd som blivit alltför karriärsuktande parti.
4: AFS kommer alltid vara en ryggrad som titan för ett nationalistiskt Sverige. De kommer alltid vara i opposition mot etablissemanget inte en del av det som sd nu vill bli.
5: AFS vill föra en återvandringspolitik på ett helt annat sätt än sd som blivit mycket tamt i denna fråga.

Jag vill påstå att vi har allt att vinna och inget att förlora att lägga en röst på afs. Och de kommer in.

jag tycker hela ditt inlägg är OT då det inte handlar om SD och inte om OU utan bara handlar om afs i allmänhet. Punkterna är bara spekulationer men punkt 2, hur kommer de in lokalt då de bara ställer upp i riksdagsvalet? Dessa mandat kan ju gå till NMR som de gjorde på ett par platser där SD inte hade en lokal organisation men jag tror de ändrat reglerna så du kan inte skriva in vem som helst på valsedeln?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in