2018-08-08, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enlegendikostym
Alltså egentligen vet jag inte varför man har värvat honom. Han är en defensiv mittfältarte / mittback.

Vi har Juho som är utlånad som tydligen har varigt riktigt bra borta i Finland.

Mer intresserad av vad Iniesta kan åstakomma. Kan knappast vara sämre än Wilson

Moreno täcker upp Juho men även Björkander som jag tror försvinner han har inte skrivit på nytt kontrakt vad jag vet. Moreno är mer typen av Spanjor som kommer lyckas i Sundsvall. Gillar possession spel och duktig på huvud och fötter. Iniesta är ett osäkrare kort han utmanar mer och kommer tappa mer boll men han kanske är väldigt matchotränad.

Wilson ska vara rättvänd näsan mot motståndarens mål för att komma till sin rätt. Glöm inte bort Morsay han har bra teknik men måste vilja mer.
2018-08-08, 21:14
Medlem
När får Mats Gren lämna IFK Göteborg tro?
2018-08-08, 22:05
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Har Sundsvall haft en påtagligt bättre ekonomi än Göteborg?
Som sagt. Göteborg har såklart betydligt högre omsättning men man har högre löneläge i allmänhet..och har ännu många överbetalda spelare som man febrilt försöker bli av med då dom dränerar ekonomin.
2018-08-08, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gilgamesheposet
Nej Göteborg har bättre ekonomi men tror att spelarna i Göteborg är överbetalda så ur ekonomiskt läcker Göteborg mer än Sundsvall. Tror att Sundsvall och Göteborg kommer göra minus resultat. Nu har Sundsvall sålt Gall så årets resultat bör inte bli 7 miljoner back.

Och vi har sålt Dahlberg till Watford, dessutom gjort oss av med en rad spelare som helt säkert satt på ganska dyra kontrakt... exempelvis Mattias Bjärsmyr. Är rätt säker på att kostnaden för spelartruppen kommer vara betydligt lägre i år.
2018-08-09, 00:49
Medlem
Citat:
Nej Göteborg har bättre ekonomi men tror att spelarna i Göteborg är överbetalda så ur ekonomiskt läcker Göteborg mer än Sundsvall. Tror att Sundsvall och Göteborg kommer göra minus resultat. Nu har Sundsvall sålt Gall så årets resultat bör inte bli 7 miljoner back.

Sundsvall kommer göra ett plusresultat.
Sålt Gall. Blivit av med Rajalakso vilket var en av dom bäst betalda. Fått in 9 miljoner av investerare.

Vi har värvat bara bosman förutom Juanjo, där betalade vi 100.000 kronor.
2018-08-09, 08:17
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Och vi har sålt Dahlberg till Watford, dessutom gjort oss av med en rad spelare som helt säkert satt på ganska dyra kontrakt... exempelvis Mattias Bjärsmyr. Är rätt säker på att kostnaden för spelartruppen kommer vara betydligt lägre i år.

Dock betydligt mindre intäktsmässigt med efter bl.a. kraftigt minskade publikintäkter.
Sedan vet vi inte vad som sker med avtalet med Prio-Nisse inför nästa år. Det är en rätt stor summa där trots allt vilket jag är övertygad om är en av anledningarna till att vi tar det lugnt med pengarna nu. Vad händer om vi inte förlänger det kontraktet/får ett avsevärt mindre belopp?

Jag stör mig fortfarande på att Prio-Nisse hindrade Serneke från att skriva ett ÄNNU större sponsorkontrakt med oss under tiden Prio-Nisse inte kom överens med oss och vi inte hade en stjärnsponsor (men jävligt vackra tröjor).

Sirius imorgon blir ren och skär ångest, nu har vi ändå lite goda nyheter med oss i värvningar. Skulle vi få en seger skulle det ge en kick ytterligare men en förlust skulle liksom direkt rasera den goda känslan av dom senaste dagarnas goda nyheter om spelare in.
Sirius har ju dessutom "vaknat" nu samt förstärkt så det blir inte enkelt. Får dom första målet är det ju kört, vi har ju inte vänt en enda match där vi hamnat i underläge...

Vidare känns denna säsongen otroligt lång, det har bara gått ungefär hälften men rent mentalt känns det som man genomlevt en hel säsong redan.
2018-08-09, 10:42
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Dock betydligt mindre intäktsmässigt med efter bl.a. kraftigt minskade publikintäkter.
Sedan vet vi inte vad som sker med avtalet med Prio-Nisse inför nästa år. Det är en rätt stor summa där trots allt vilket jag är övertygad om är en av anledningarna till att vi tar det lugnt med pengarna nu. Vad händer om vi inte förlänger det kontraktet/får ett avsevärt mindre belopp?

Jag stör mig fortfarande på att Prio-Nisse hindrade Serneke från att skriva ett ÄNNU större sponsorkontrakt med oss under tiden Prio-Nisse inte kom överens med oss och vi inte hade en stjärnsponsor (men jävligt vackra tröjor).

Sirius imorgon blir ren och skär ångest, nu har vi ändå lite goda nyheter med oss i värvningar. Skulle vi få en seger skulle det ge en kick ytterligare men en förlust skulle liksom direkt rasera den goda känslan av dom senaste dagarnas goda nyheter om spelare in.
Sirius har ju dessutom "vaknat" nu samt förstärkt så det blir inte enkelt. Får dom första målet är det ju kört, vi har ju inte vänt en enda match där vi hamnat i underläge...

Vidare känns denna säsongen otroligt lång, det har bara gått ungefär hälften men rent mentalt känns det som man genomlevt en hel säsong redan.

Har ni VF-klausul på Aleesami som ryktas vara på gång från Palermo till Fulham. Fulhams bud var 15 mille medan Palermo vill ha 30 mille.
Källa: FK
2018-08-09, 10:51
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Har ni VF-klausul på Aleesami som ryktas vara på gång från Palermo till Fulham. Fulhams bud var 15 mille medan Palermo vill ha 30 mille.
Källa: FK

Högst troligt, men det blir rimligen bara någon miljon eller två beroende på vad han säljs för.

/feldgrau
2018-08-09, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enlegendikostym
Sundsvall kommer göra ett plusresultat.
Sålt Gall. Blivit av med Rajalakso vilket var en av dom bäst betalda. Fått in 9 miljoner av investerare.

Vi har värvat bara bosman förutom Juanjo, där betalade vi 100.000 kronor.

Sundsvalls budget är samma som förra året när man gick back 7,5 miljoner? Man har budgeterat att sälja spelare som man gjort. Publikmässigt ligger man för lågt enligt prognosen. Investerarna lär vilja få tillbaks pengarna eller är det sponsorer!
2018-08-09, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse

Ni kan inte gå back när ni sålt en spelare för 40 miljoner. Det är en omöjlighet. I fall ni inte har sänkt biljettpriserna eller ändrat hyresavtal med kommunen så bör ni inte tappa mer än 7 miljoner på lägre publiksiffror.
2018-08-09, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit

Ja minska utgifterna eller öka intäkterna men har man pengar på kontot borde man kunna värva spelare som ersättare och minska lån av spelare.
2018-08-09, 13:53
Medlem
Citat:
Ja minska utgifterna eller öka intäkterna men har man pengar på kontot borde man kunna värva spelare som ersättare och minska lån av spelare.

Precis som typ alla andra föreningar i AS går vi back på driften, skulle vi börja köpa spelare så ryker det egna kapitalet snabbare än ögat och vi bränner bufferten, vi gör oss än mer beroende av försäljningar och effekten hade varit den direkta motsatsen mot det vi gjort typ de två senaste åren då vi har och fortsätter minska den ekonomiska risken för föreningen, dvs vi skär i kostnaderna. Sedan hade det givetvis varit bättre om vi istället kunde öka intäkterna, men det får komma i ett senare skede.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in