Citat:
Ursprungligen postat av
Eaglesandshit
Och vi har sålt Dahlberg till Watford, dessutom gjort oss av med en rad spelare som helt säkert satt på ganska dyra kontrakt... exempelvis Mattias Bjärsmyr. Är rätt säker på att kostnaden för spelartruppen kommer vara betydligt lägre i år.
Dock betydligt mindre intäktsmässigt med efter bl.a. kraftigt minskade publikintäkter.
Sedan vet vi inte vad som sker med avtalet med Prio-Nisse inför nästa år. Det är en rätt stor summa där trots allt vilket jag är övertygad om är en av anledningarna till att vi tar det lugnt med pengarna nu. Vad händer om vi inte förlänger det kontraktet/får ett avsevärt mindre belopp?
Jag stör mig fortfarande på att Prio-Nisse hindrade Serneke från att skriva ett ÄNNU större sponsorkontrakt med oss under tiden Prio-Nisse inte kom överens med oss och vi inte hade en stjärnsponsor (men jävligt vackra tröjor).
Sirius imorgon blir ren och skär ångest, nu har vi ändå lite goda nyheter med oss i värvningar. Skulle vi få en seger skulle det ge en kick ytterligare men en förlust skulle liksom direkt rasera den goda känslan av dom senaste dagarnas goda nyheter om spelare in.
Sirius har ju dessutom "vaknat" nu samt förstärkt så det blir inte enkelt. Får dom första målet är det ju kört, vi har ju inte vänt en enda match där vi hamnat i underläge...
Vidare känns denna säsongen otroligt lång, det har bara gått ungefär hälften men rent mentalt känns det som man genomlevt en hel säsong redan.