2018-08-09, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Och jag dröjer mej kvar vid ett visst plagg.

Om, vilket kom upp som en fråga ganska tidigt i tråden, LW hade på sej morgonrock när hon lämnade bostaden, så tyder det på att

•hon lämnade hemmet i en hast
•hon tänkte inte gå långt
•hon tänkte inte vara borta länge

Det indikerar, enligt hur jag ser det, att

•hon kände den hon gick ut med/till
eller
•det var en akut situation - då kan tex ”cykeltjuven”, ”inbrottspundaren” mfl vara aktuella

Dock tror jag att i det senare scenariot skulle hon ha hojtat, ropat eller något sådant. Kanske så mycket att flera borde ha hört det. Kanske direkt också ringt polisen. Vilket så vitt jag vet inte har varit aktuellt.

Jag tror därför att hon gick ut med/till någon hon kände.

När man fann henne var hon delvis klädd, men inte prydligt. Ungefär så beskrev MV det.

Det låg någon form av ytterplagg bredvid henne.

En morgonrock är en pusselbit som, tycker jag, passar in i alla bilderna. Den är också en tydlig indikator på att hon lämnat hemmet tillfälligt, med avsikt att komma tillbaka. Alltså kan man misstänka människorov när hon inte återvänder.

Edit: kommatering
Varför blanda in en morgonrock i spekulationerna? Det har aldrig framkommit att hon hade en morgonrock på sig. En tröja/ytterplagg hittades på FP säger MV som verkar vara den som har mest insyn i fallet.. Varför då börja prata om en morgonrock..
Senast redigerad av Osamaj 2018-08-09 kl. 11:25.
Citera
2018-08-09, 11:19
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Varför blanda in en morgonrock i spekulationerna? Det har aldrig framkommit att hon hade en morgonrock på sig. En tröja hittades på FP säger MV som verkar vara den som har mest insyn i fallet.. Varför då börja prata om en morgonrock..

Skrev inte MV "någon form av ytterplagg".
Morgonrock skulle inte jag räkna som ytterplagg.
Citera
2018-08-09, 11:21
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Jag bedömer det som högst troligt.

Hon hade kontakt via Messenger med Etthuspalandet (?) strax innan 23, vill jag minnas.

Även Norgegruppen chattade med henne, och det verkar ha varit ännu lite senare.

Hon höll på att slå in paket, vilket hon antagligen väntade med tills yngste sonen lagt sej - alltså inte innan hon gav sej iväg på sin träningsrunda.

Så att ja, hon kom (säkert) tillbaka från rundan.

Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Hon kan väl lika gärna ha chattat från mobilen.

Hon kan ha ställt fram utrustningen, och tänkt att hon skulle slå in paket efter joggingturen.

Det är sant. Tänkte inte på det.

Det är klart att hon kan ha chattat från mobilen och antagligen kan då polisen fastställa dess position rätt bra. Därför kan vi förutsätta att polisen vet om hon var hemma eller inte efter 8-9 på kvällen.
Citera
2018-08-09, 11:23
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det är klart att hon kan ha chattat från mobilen och antagligen kan då polisen fastställa dess position rätt bra. Därför kan vi förutsätta att polisen vet om hon var hemma eller inte efter 8-9 på kvällen.
Visst, polisen vet säkert om hon kom hem igen. Men vet du?
Senast redigerad av Draifos 2018-08-09 kl. 11:33.
Citera
2018-08-09, 11:23
Medlem
Citat:
Skrev inte MV "någon form av ytterplagg".
Morgonrock skulle inte jag räkna som ytterplagg.
Tack för rättningen.. Ett ytterplagg var det..Inte en tröja som jag antydde. Men varför starta spekulationer om en morgonrock när det inte ens är relevant...
Citera
2018-08-09, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Om man kollar på fallet rent statistiskt så känns det som om man har riktat misstankarna åt fel håll enligt mig, det borde ju vara den före detta maken som ligger under lupp inte en älskare som det är nu, förmodligen så är det anmälningarna LW gjorde som har skapat den situationen.

Vad har exmaken för alibi egentligen?

Fallet har gått i stå, man får ju hoppas att de nya utredarna verkligen är öppna i sina sinnen för som det ser ut nu så verkar inte fallet kunna lösas, man borde rimligen ha fått ihop sannolika skäl på den här tiden om de nu har tänkt rätt och alla spår pekar mot MGM.
Ja, åklagarens tal om "jättemycket teknisk bevisning" börjar för varje dag, för varje vecka -för att inte säga varje månad! -te sig alltmer som ett tecken på halmstråighet.
Vad "jättemycket" så småningom kommer att landa i när det gäller möjlighet att väcka åtal mot någon, skall bli intressant att se.

Håller man t ex fortfarande, efter alla dessa veckor, på att gå igenom den där upphittade mobilen? Den som vi inte med säkerhet ens vet är LW:s. Mycket, kanske rentav det mesta? -talar emot att det är hennes mobil. Åtminstone i min lilla bok.
Citera
2018-08-09, 11:41
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Varför blanda in en morgonrock i spekulationerna? Det har aldrig framkommit att hon hade en morgonrock på sig. En tröja/ytterplagg hittades på FP säger MV som verkar vara den som har mest insyn i fallet.. Varför då börja prata om en morgonrock..
Jag tyckte att jag förklarade varför morgonrocken var intressant.

Jag tycker fortfarande det men verkar vara ensam om det. Därför har jag släppt den nu.

(Hon skulle för all del ha kunnat haft morgonrock delvis på, och nån kofta eller liknande bredvid... Jag kommer att fortsätta tänka ut tänkbara upplägg, men kommer tills vidare inte dela dem, eftersom just detta med morgonrock verkar vara totalt ointressant!)
Citera
2018-08-09, 11:47
Medlem
ModestyBlaisers avatar
Citat:

Tycker detta är väldigt intressant i sammanhanget:

Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
Samtalstrafiken är noga kartlagd den aktuella natten på samtliga mobiler som befann sig i området.
Citera
2018-08-09, 11:52
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Vi har nyss diskuterat indicier som skulle kunna ha gjort att polis ganska snabbt såg det som ett ofrivilligt försvinnande. Du får gå lite bak i tråden, så slipper du vara så frågande.

Jag funderar på om det egentligen måste finnas några indicier som pekar på ofrivilligt försvinnande än det faktum att hennes yngste fyller år samma dag. Lägg därtill halvt inslagna paket. Vilken mamma försvinner självmant när hon planerat och förberett att fira sitt barn nästföljande morgon?
Citera
2018-08-09, 12:03
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Ja, åklagarens tal om "jättemycket teknisk bevisning" börjar för varje dag, för varje vecka -för att inte säga varje månad! -te sig alltmer som ett tecken på halmstråighet.
Vad "jättemycket" så småningom kommer att landa i när det gäller möjlighet att väcka åtal mot någon, skall bli intressant att se.

Håller man t ex fortfarande, efter alla dessa veckor, på att gå igenom den där upphittade mobilen? Den som vi inte med säkerhet ens vet är LW:s. Mycket, kanske rentav det mesta? -talar emot att det är hennes mobil. Åtminstone i min lilla bok.

Det skaver något alldeles förfärligt att åklagaren har försökt två gånger att få till "sannolika skäl" men misslyckats, det hör till ovanligheterna att en Tingsrätt är så obstinat att de går mot en åklagares begäran, två gånger dessutom.

Om nu det var anmälningarna från LW som var grunden för misstankarna så blir fallet än mer konstigt, hur kan "jättemycket teknisk bevisning" rinna ut i sanden, vad är det för bevisning egentligen, den har inte räckt för "sannolika skäl" uppenbarligen.

Återigen, statistiskt sett så är det exmaken som ska ligga under lupp, inte älskaren, vad har exmaken för alibi egentligen?
Senast redigerad av Reimer 2018-08-09 kl. 12:23.
Citera
2018-08-09, 12:04
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Allteftersom dagarna går ter sig FP alltmer som en utmärkt plats (enl. GM) att placera LW på, känner jag. Jag tror inte att FP är MP. FP öppnar upp för flest presumtiva GM i detta fall, anser jag:

Ett flertal olika personer från LW:s bostadsområdet skulle kunna misstänkas ha utfört dådet och lagt BO bakom planket.

Någon/några GM från Vivallaområdet skulle också kunnat ha agerat likaledes.

En/flera till BO bekant/a GM, boendes på annan ort, ”tjänar” även på att dumpa BO i hennes närområde så att någon därifrån troligtvis misstänks.

Dessutom är platsen tillgänglig dels från LW:s bostadsområde, dels från motorvägen.
Senast redigerad av Cloudedcrystalbeam 2018-08-09 kl. 12:29.
Citera
2018-08-09, 12:11
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Det skaver något alldeles förfärligt att åklagaren har försökt två gånger att få till "sannolika skäl" men misslyckats, det hör till ovanligheterna att en Tingsrätt är så obstinat att de går mot en åklahgares begäran, två gånger dessutom.

Om nu det var anmälningarna från LW som var grunden för misstankarna så blir fallet än mer konstigt, hur kan "jättemycket teknisk bevisning" rinna ut i sanden, vad är det för bevisning egentligen, den har inte räckt för "sannolika skäl" uppenbarligen.

Återigen, statistiskt sett så är det exmaken som ska ligga under lupp, inte älskaren, vad har exmaken för alibi egentligen?

I början kom uppgifter om att han var på annan ort i arbetet. Det var bekräftat av arbetsgivare.
Nu har det framkommit av Moralensväktare bl.a. att UW sov hemma i sin villa den natten, troligtvis med NW. De är varandras alibi således tolkar jag det som.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in