2018-08-09, 09:49
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Fast det finns fina morgonrockar också!😉

Ok, jag släpper detta plagg.
Tillsvidare!

(Liksom jag även valt att sluta tjata om vissa ”omöjliga” samband.) 😇

Jag tror du får göra det, det handlar nog inte om hon använde morgonrock eller inte.

Det handlar nog mer om var hon bodde. Jag som bor på landet skulle inte bry mig om jag traskade runt i morgonrock men det här är ju ett villaområde i staden där folk bor skapligt tätt.

Hon hade antagligen bekväma myskläder och slängde på sig en kofta eller liknande.

Säg att hon försökte springa ifrån sin attackerare, han hinner ikapp och drar i ärmen. Ganska enkelt att en kofta åker av då om man vill ta sig därifrån.
Citera
2018-08-09, 09:51
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Jag tror du får göra det, det handlar nog inte om hon använde morgonrock eller inte.

Det handlar nog mer om var hon bodde. Jag som bor på landet skulle inte bry mig om jag traskade runt i morgonrock men det här är ju ett villaområde i staden där folk bor skapligt tätt.

Hon hade antagligen bekväma myskläder och slängde på sig en kofta eller liknande.

Säg att hon försökte springa ifrån sin attackerare, han hinner ikapp och drar i ärmen. Ganska enkelt att en kofta åker av då om man vill ta sig därifrån.

Edit:

Kom just på nåt otäckt. Om hon haft en tunn jacka så kan den ju ha använts för att strypa henne.
Citera
2018-08-09, 09:58
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Edit:

Kom just på nåt otäckt. Om hon haft en tunn jacka så kan den ju ha använts för att strypa henne.
Eller som någon skrev tidigare : morgonrocks-skärpet.

Men javisstja, jag hade ju släppt morgonrocken 😏
Citera
2018-08-09, 10:01
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Granne berättar om försvunna Lena: ”Jag såg henne gå ut träningsklädd på måndagskvällen”
https://www.na.se/logga-in/granne-berattar-om-forsvunna-lena-jag-sag-henne-ga-ut-traningskladd-pa-mandagskvallen
Enligt citat som verkar vara från den låsta artikeln sågs LW vid åtta-niotiden på måndagskvällen. Hon hade en neonrosa tröja och var träningsklädd:
(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)
Citat:
Eller som någon skrev tidigare : morgonrocks-skärpet.

Men javisstja, jag hade ju släppt morgonrocken 😏
Hon kan ju i och för sig ha bytt till morgonrock.
Citera
2018-08-09, 10:05
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Granne berättar om försvunna Lena: ”Jag såg henne gå ut träningsklädd på måndagskvällen”
https://www.na.se/logga-in/granne-berattar-om-forsvunna-lena-jag-sag-henne-ga-ut-traningskladd-pa-mandagskvallen
Enligt citat som verkar vara från den låsta artikeln sågs LW vid åtta-niotiden på måndagskvällen. Hon hade en neonrosa tröja och var träningsklädd:
(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)

Hon kan ju i och för sig ha bytt till morgonrock.
Ja det är nog från artikeln i NA:
Citat:
En man som bor några hus därifrån berättar:
– Jag är till 90 procent säker på att jag såg min granne vid åtta-niotiden på måndagskvällen. Hon hade en neonrosa tröja och var träningsklädd. Jag noterade det eftersom jag själv hade missat min träning och tänkte att det var skönt att hon kom iväg i alla fall.
Citat:
Uppgifterna har han lämnat till polisen. Han såg aldrig om kvinnan kom tillbaka till sin bostad, eller inte.
Citera
2018-08-09, 10:24
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
En man som bor några hus därifrån berättar:
– Jag är till 90 procent säker på att jag såg min granne vid åtta-niotiden på måndagskvällen. Hon hade en neonrosa tröja och var träningsklädd. Jag noterade det eftersom jag själv hade missat min träning och tänkte att det var skönt att hon kom iväg i alla fall.
Citat:
Uppgifterna har han lämnat till polisen. Han såg aldrig om kvinnan kom tillbaka till sin bostad, eller inte.
Skumt.
Senast redigerad av Draifos 2018-08-09 kl. 10:28.
Citera
2018-08-09, 10:31
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Vet man säkert att hon kom tillbaka?

Jag bedömer det som högst troligt.

Hon hade kontakt via Messenger med Etthuspalandet (?) strax innan 23, vill jag minnas.

Även Norgegruppen chattade med henne, och det verkar ha varit ännu lite senare.

Hon höll på att slå in paket, vilket hon antagligen väntade med tills yngste sonen lagt sej - alltså inte innan hon gav sej iväg på sin träningsrunda.

Så att ja, hon kom (säkert) tillbaka från rundan.
Senast redigerad av StudebakerHog666 2018-08-09 kl. 10:36.
Citera
2018-08-09, 10:34
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Att grannen inte såg henne komma tillbaka betyder nog just det.

Det betyder inte att han såg att hon inte kom tillbaka.

Det är skillnad.
Citera
2018-08-09, 10:42
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:

Det är skillnad.
Utmärkt distinktion skillnaden är avsevärd.
Citera
2018-08-09, 10:43
Medlem
ModestyBlaisers avatar
Citat:

Det är skillnad.

Och hade hon försvunnit redan vid 20-tiden hade sonen märkt att hon saknades redan samma kväll.
Citera
2018-08-09, 10:50
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Jag bedömer det som högst troligt.

Hon hade kontakt via Messenger med Etthuspalandet (?) strax innan 23, vill jag minnas.

Även Norgegruppen chattade med henne, och det verkar ha varit ännu lite senare.
Hon kan väl lika gärna ha chattat från mobilen.

Citat:
Hon höll på att slå in paket, vilket hon antagligen väntade med tills yngste sonen lagt sej - alltså inte innan hon gav sej iväg på sin träningsrunda.

Så att ja, hon kom (säkert) tillbaka från rundan.
Hon kan ha ställt fram utrustningen, och tänkt att hon skulle slå in paket efter joggingturen.

Citat:
Ursprungligen postat av ModestyBlaiser
Och hade hon försvunnit redan vid 20-tiden hade sonen märkt att hon saknades redan samma kväll.
Det är sant. Tänkte inte på det.
Senast redigerad av Draifos 2018-08-09 kl. 10:59.
Citera
2018-08-09, 11:02
Medlem
Reimers avatar
Om man kollar på fallet rent statistiskt så känns det som om man har riktat misstankarna åt fel håll enligt mig, det borde ju vara den före detta maken som ligger under lupp inte en älskare som det är nu, förmodligen så är det anmälningarna LW gjorde som har skapat den situationen.

Vad har exmaken för alibi egentligen?

Fallet har gått i stå, man får ju hoppas att de nya utredarna verkligen är öppna i sina sinnen för som det ser ut nu så verkar inte fallet kunna lösas, man borde rimligen ha fått ihop sannolika skäl på den här tiden om de nu har tänkt rätt och alla spår pekar mot MGM.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in