2018-08-05, 12:04
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Man kan inte försvara demokratin genom att förbjuda politiska partier som tycker annorlunda än makthavarna. Detta gör alla diktaturer och det raserar demokratin.
Du tycker alltså att vi ska betrakta NMR som vilket parti som helst?
Citera
2018-08-05, 12:11
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arvid-Kriklund
Du tycker alltså att vi ska betrakta NMR som vilket parti som helst?

Du får betrakta dem hur du vill men du kan inte hävda att du är för demokrati om du vill förbjuda politiska partier som tycker fel.
Citera
2018-08-06, 10:25
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Citat:
Du får betrakta dem hur du vill men du kan inte hävda att du är för demokrati om du vill förbjuda politiska partier som tycker fel.
Tack det vet jag att jag får, men du tycker alltså att vi ska betrakta NMR som vilket parti som helst?
Citera
2018-08-06, 10:28
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Tack det vet jag att jag får, men du tycker alltså att vi ska betrakta NMR som vilket parti som helst?

Hur kom du fram till den slutsatsen?
Citera
2018-08-07, 16:28
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Citat:
Hur kom du fram till den slutsatsen?
Hur kom du fram till att du inte ville stå för någon slutsats alls?
Citera
2018-08-07, 17:16
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Hur kom du fram till att du inte ville stå för någon slutsats alls?

Jag står för det jag skriver men inte för dina halmgubbar.
Citera
2018-08-07, 17:23
Medlem
sherms avatar
Citat:
Det ska vi absolut!
Citera
2018-08-07, 17:27
Medlem
sherms avatar
Citat:
Inte om man vill stoppa antidemokratiske partier.
Då Nordiska Motståndsrörelsens partiprogram deklarerar att direktdemokrati efter Schweizisk modell skall införas faller påståendet att de skulle vara ett antidemokratiskt parti.
Citera
2018-08-07, 17:42
Medlem
Expohunters avatar
Citat:

Det är ungefär lika begåvat som att behandla V som vilket parti som helst. Eller C. Eller F!. Alla partier är olika.
Citera
2018-08-08, 02:08
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Då Nordiska Motståndsrörelsens partiprogram deklarerar att direktdemokrati efter Schweizisk modell skall införas faller påståendet att de skulle vara ett antidemokratiskt parti.

Det där är ju trams. Om NMR fick makten skulle den verkliga makten ligga hos den icke-valda och oavsättbara junta som NMR tänker bilda ("senaten"), inte hos några folkvalda organ.

En fascistisk diktatur kan inte bli en demokrati bara därför att man håller noga övervakade folkomröstningar. Hitler gjorde på samma sätt och tredje riket var ingen demokrati.
Citera
2018-08-08, 02:19
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Det där är ju trams. Om NMR fick makten skulle den verkliga makten ligga hos den icke-valda och oavsättbara junta som NMR tänker bilda ("senaten"), inte hos några folkvalda organ.

En fascistisk diktatur kan inte bli en demokrati bara därför att man håller noga övervakade folkomröstningar. Hitler gjorde på samma sätt och tredje riket var ingen demokrati.

Om du fick makten skulle du avskaffa demokratin genom att förbjuda partier du inte gillar.
Citera
2018-08-08, 22:56
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Om du fick makten skulle du avskaffa demokratin genom att förbjuda partier du inte gillar.

Inte. Vad jag skrev var att om man ska ha något slags förbud mot våldsbejakande eller våldsförhärligande organisationer är det viktigt att det utformas på ett sådant sätt att förbudet kan upprätthållas och får avsedd effekt.

Regeringens förslag till förbud mot rasistiska organiationer är av flera skäl olyckligt. Moderaternas förslag är inte mycket bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in