Citat:
Ursprungligen postat av
Svenne-i-Banan
Om du fick makten skulle du avskaffa demokratin genom att förbjuda partier du inte gillar.
Inte. Vad jag skrev var att
om man ska ha något slags förbud mot våldsbejakande eller våldsförhärligande organisationer är det viktigt att det utformas på ett sådant sätt att förbudet kan upprätthållas och får avsedd effekt.
Regeringens förslag till förbud mot rasistiska organiationer är av flera skäl olyckligt. Moderaternas förslag är inte mycket bättre.