2018-08-08, 22:22
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjackarismyg
Det här vittnet är intressant. Jag vet själv hur väl det hörs när någon pratar utanför på kvällen, kanske genom ett fönster på glänt.
Ett annat vittne hade sett LW träningsklädd ute tidigare på kvällen. Hon mindes det eftersom hon fick dåligt samvete över att ha hoppat över träningen själv.
Såna här vittnesmål känns för mig trovärdiga. I mitt scenario är det LW och hennes ledsagare som småpratar på väg till bilen. Att den äldste sonen fanns på plats på morgonen har väl inte bekräftats, inte UW heller. De benämns "anhöriga" av polis och press. Jag tror inte att barnen fanns i Örebro under natten, utan på annan plats där NW kan få gilla cola som vem som helst.

Hur ser dina eventuella tankar om ”skrikvittnet” ut?
Citera
2018-08-08, 22:30
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Sannolikt att sonen är röstvittnet, så det är därför SD plockas in så snabbt (frågan är om han hämtas på jobbet eller var hemma?). Han förnekar dock bestämt att han skulle ha med något försvinnandet att göra. Han har gått/åkt hem efter ett snabbt besök för att hjälpa till med en cacheplanering och var LW tagit vägen har han ingen aning om. "-
Hon var hemma sist jag såg henne, säger han och fortsätter med: Ni får ursäkta, men jag har en resa bokad till USA och ska rädda mitt äktenskap, så är vi klara nu? Hon dyker nog snart upp. Hon kanske är och ordnar med en rejäl överraskning till födelsedagsbarnet? Jag vet inte var hon är och har inget med hennes försvinnande att göra."
(Ovan = Spekulation)

Klantig polis släpper iväg SD och frågan är om ens han blev topsad eller besiktigad då.

Jag är (tämligen) säker på att röstvittnet är en kvinna.
Vill minnas att MV nämnde det i ett av inläggen.

Fast jag kan ha fel...
Senast redigerad av StudebakerHog666 2018-08-08 kl. 22:33.
Citera
2018-08-08, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666

Fast jag kan ha fel...

Har ett minne av det också, när jag tänker efter. Synd att MV tycks ha försvunnit igen. Har kanske med locket-på att göra.
Citera
2018-08-08, 22:47
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Jag tror också att det handlar en rad olika indicier: Vad som stod i de digitala spåren, olåst dörr, vittnesuppgifter, paketinslagning, eventuellt spår av någon form av turbulens inne eller strax utanför huset, eventuellt att alla skor fanns kvar i huset.

Hur kallt var det i Örebro den natten?

Ca 9-10 grader som kallast.
Citera
2018-08-08, 22:48
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Så var det nog ja. Återstår ändå teorin att barnet/barnen hemma hört någon person, utöver modern.
Jag ser fram emot att få det här överstökat så att man kan sluta grubbla.
Vad skulle det finnas för behov av en sådan teori, och varifrån kommer den? Det räcker väl bra med de uppgifter MV faktiskt har lämnat för att förklara både varför hon antogs ha uteblivit mot sin vilja, och varför SD var den polisen direkt kom att intressera sig för.
Senast redigerad av Draifos 2018-08-08 kl. 22:53.
Citera
2018-08-08, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666

Fast jag kan ha fel...

Det var väl en kvinna som såg Lena gå ut tidigare
på kvällen iklädd träningskläder. Jag har inte något
minne av att MV angett att röstvittnet är en kvinna,
men jag kan förstås minnas fel.
Citera
2018-08-08, 23:04
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
på kvällen iklädd träningskläder. Jag har inte något
Ja det vittnet finns också - och som du säger var det tidigare på kvällen, vilket blev utrett efter att vissa (tex jag) frågat om det.

Sen när det gäller röstvittnet så har det kallats ”vittne”, ”vittnet” och rentav ”nyckelvittne”.
Dock vill jag minnas att det vid ett tillfälle nämndes att ”hon” ...
Och med ”hon” menades inte LW.

Jag reagerade på det då jag läste det, men jag kan så klart ha läst lite för fort...
Citera
2018-08-08, 23:05
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
på kvällen iklädd träningskläder
. Jag har inte något
Skogsområdet där mobilen hittades beskrivs i någon artikel som ett friluftsområde med bl.a. motionsspår. Det kan inte vara så att hon var ute och joggade på kvällen och blev överfallen?
Citera
2018-08-08, 23:10
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Skogsområdet där mobilen hittades beskrivs i någon artikel som ett friluftsområde med bl.a. motionsspår. Det kan inte vara så att hon var ute och joggade på kvällen och blev överfallen?

Fast fp där hon hittades var ju inget friluftsspår utan en typisk buskageremsa som är avsedd att dämpa buller från väg. Det är lite otympligt om hon skulle överfallits och tappat mobilen vid motionsspåret och ändå sedan tagit sig såpass långt därifrån?
Citera
2018-08-08, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos

Senast kontakt var vid 23-tiden den kvällen när hon slog in paket ...vid köksbordet.
Senast redigerad av Remark 2018-08-08 kl. 23:17.
Citera
2018-08-08, 23:14
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Fast fp där hon hittades var ju inget friluftsspår utan en typisk buskageremsa som är avsedd att dämpa buller från väg. Det är lite otympligt om hon skulle överfallits och tappat mobilen vid motionsspåret och ändå sedan tagit sig såpass långt därifrån?
I så fall fick hon väl hjälp. Leif GW Persson tror att kroppen t.o.m. kan ha flyttats två gånger:
Leif GW:s teori om Lena Wesström: ”Ibland kan man ta offret från en annan plats och sedan flytta på henne igen”
https://www.na.se/logga-in/leif-gw-s-teori-om-lena-wesstrom-ibland-kan-man-ta-offret-fran-en-annan-plats-och-sedan-flytta-pa-he nne-igen
Artikeln är låst, så jag vet inte hur han tänker här.
Senast redigerad av Draifos 2018-08-08 kl. 23:16.
Citera
2018-08-08, 23:17
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Kan något av barnen vara "röstvittnet"? Som dock somnar och efter x antal timmar kollar om modern kommit in igen?

Nej barnen är inte röstvittnet. så inte dom oriktiga uppgifterna biter sig fast.

Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
Det finns vittne som hört en manlig och kvinnlig röst samtala på väg från LW lägenhet i riktning mot bullerplanket.
Det vittnet blir ett nyckelvittne när det gäller vilka röster som hördes, vilken riktning och sist att LW kände sin lieman.

Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
När LW försvann visste man inte vilken tidpunkt eller åt vilket håll hon antogs ha försvunnit. Inte heller att hon vid försvinnandet hade sällskap. Därav hörde vittnet av sig när man hittade kroppen bakom planket.
Och då stämmer det in på tidigare tråd inlägg att hon mötte någon som följde med till planket. Utredningen växer med 10 tals sidor varje dag så att få varenda detalj på plats tar och kommer att ta tid. Men min övertygelse är att mordet klaras upp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in