Citat:
Ursprungligen postat av
deadset
Du inbillar dig en massa saker. Om det Åkesson säger stämmer, så förstår jag inte varför man ska börja slänga skit på honom. Det är väl inte hans fel?
Sverigedemokraterna vill omstifta lagen om hets mot folkgrupp till att inkludera även etniska svenskar, och de har bedyrat detta gång på gång genom åren.
Ni hakar upp er på lösryckta citat.
Ja du, vad SD gjort genom åren "gång på gång" har jävligt lite värde perioden 2017-2018, det är ett som är säkert.
Exempel: SD har flera gånger motionerat att utländska medborgare inte skall få rösta i kommun- och landstingsval. Det får de idag. Det känns väl intuitivt "SD-rätt", eller hur? Då ska du veta att SD:s andranamn på valsedeln till Sundsvalls kommun i kommunfullmäktigevalet är en rysk medborgare som invandrade så sent som 2013 och saknar svenskt medborgarskap. Hur i helvete är det möjligt? Jo, för att SD är inte längre vad du tror det är.
Åkesson på järvaveckan inför rinkebyfolket: "ni har betytt så mycket".
Man kan ge det olika namn. Jag har nämnt "medborgarskapsparti". En annan variant är "ordning-och-reda-parti". Men nationalismen är väck. I valrörelsen 2022 så kommer SD kalla AfS för rasister. Kom ihåg att jag skrev det.