Citat:
Ursprungligen postat av
Bad.Ass.Bitch
3. Ok, detta har inget med grannarna att göra men tar med det ändå. Jag har TVÅ lappar på min dörr om att jag varken vill ha tidningar eller reklam. Likförbannat så får jag ändå nya tidningar varje vecka som jag sen måste släpa iväg med för att sopsortera.
Adresserad post/"samhällsinformation" levereras alltid, oavsett klisterlappar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Bad.Ass.Bitch
5. En av grannarna verkar tvångsmässigt behöva skrika: jävla HORA ett otaligt antal ggr varje vecka. Vem skriker han åt?
Sin sambo? Mamma? Tv-spel? Hur kan man vara så aggressiv. Sjukt obehagligt!
Hade en sån granne förr, och har en sån granne nu. I båda fallen är det TV-/datorspelande med headset ("teamspeak", eller vad kidsen kallar det) som ligger bakom. Förra grannen var betydligt värre än den nuvarande, där skreks det allt möjligt både dag och natt, hela veckorna igenom.
Jag kan tycka att man ska få sitta på sin egen balkong och prata när helst man vill, men stör man grannar på natten så får man väl försöka prata tyst osv. Att ha grannar innebär ofta(st) att man får kompromissa lite här och där.
Det glädjer mig att du inte har klagat på rökare i ditt inlägg, i alla fall. Men ni har kanske inte rökare i ert hus?