2018-08-08, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mycatisonfire
Hunden känner sig nog ensam, tipsa grannen att sätta på radion på låg volym när hunden är ensam hemma.

Gör ett försök till med öronpropparna, det där med högljudda människor på balkongerna har jag upplevt själv, enormt störande. Klaga till styrelsen men tyvärr tror jag inte det kommer hjälpa nåt vidare.
Vet inte var hunden är... ljuden studsar på innergården...

Nej, öronproppar går inte.
Citera
2018-08-08, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyCinderbottom
Känner med dej.

Här kommer räddningen 😊, ljudabsorbent.

https://www.thomannmusic.com/intl/the_takustik_hilo_p80.htm

Bara ett exempel, finns massor med olika sorter.

Hatar också öronproppar.

Finns ljudisolerade gardiner också.

Och köp en AC, värt varenda krona.

Med dessa tillbehör kan du lugnt bo kvar i din lägenhet och ha nära till jobbet.

Och få sova!

Kom på att det finns isolering även till taket (var ju någon i tråden som hade grannar som klampade)

Lovar att lägenheten kommer att bli en ljudlös oas i en bullrig stad.

Det går att själv sätta lite snyggt tyg på isoleringen så ser den ut som prydnadskuddar.

Önskar dej ett tyst lycka till 😊
Hmm... låter mer lockande att bara flytta isf
Citera
2018-08-08, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Du kan vara lugn. Det kommer bli värre. Stockholm kommer bli som alla andra storstäder där innerstaden är fylld av kriminellt slödderoch du kommer inte få lungn och ro någon gång under dygnets alla timmar. Flytta ut på landet till ett riktigt boende. Bara bönder vill bo i Stockholm innerstad numer.
Nej inte en chans eftersom centrala Sthlm bara är dyra bostadsrätter så hamnar allt slödder istället i förorter.
De som stör mig är svennebananer. Kan också vara jävligt störande.
Citera
2018-08-08, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlasseArboga
Det är vad jag tänkte också, låter som mina söner nu under sommarlovet
Tillåter du dina söner att skrika HORA?

Hade jag vetat var han bodde hade jag konfronterat honom. Men kan inte lokalisera...
Citera
2018-08-08, 10:02
Medlem
Måste säga att jag är väldigt lyckligt lottad för tillfället.

Bor i BR och de flesta av mina grannar är pensionärer. Lugnt och skönt. Inget busliv. Ingen hög musik eller annat oljud. Ingen som röker. Rent och fint överallt.

Så långt ifrån dagens ”sköt dig själv och skit i andra”-mentalitet man kan komma.
Citera
2018-08-08, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lydholm
Plus folk som smäller igen ytterdörren allt vad dom orkar så att det dånar i hela trapphuset. Avrättning direkt!

Plus idioter som inte kan låta bli att banka/sparka mot trappräckena när dom går uppför...

Död åt dom också.
Citera
2018-08-08, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEF1
Ja innergårdar är charmiga men besvärliga ljudmässigt!
Har ni inget trivselråd eller så där ni grannar kan lära känna varandra? Detta skulle kunna leda till att man inte gärna vill störa den man känner och har mött ansikte mot ansikte. Ordna en städad gårdsfest tidig em en söndag med uppgifter till var och en?
Folk som inte sköter sig dyker ju knappast upp då. Inte jag heller då jag måste jobba på söndagar. Så det funkar inte så bra för mig.
Citera
2018-08-08, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lydholm
Måste säga att jag är väldigt lyckligt lottad för tillfället.

Bor i BR och de flesta av mina grannar är pensionärer. Lugnt och skönt. Inget busliv. Ingen hög musik eller annat oljud. Ingen som röker. Rent och fint överallt.

Så långt ifrån dagens ”sköt dig själv och skit i andra”-mentalitet man kan komma.
Så var mitt tidigare boende. Underbart!
Citera
2018-08-08, 10:14
Bannlyst
Du kan inte testa att muta in revir, genom att själv bete dig som ett drägg, för att på så sätt ha ett skitbeteende att deala med ("jag slutar om ni slutar")?

Om du innan du går till jobb sätter på musik på högsta volym, börjar äta surströmming i trappan eller "råkar tappa" saker/vatten på de grannar som inte kan uppföra sig på innergården t.ex? Barnsligt som fan men vissa vuxna människor är fortfarande på den nivån (i min kommun återfinns många av dem på kommunal nivå t.o.m).

Citat:
Ursprungligen postat av Bad.Ass.Bitch
Jag vet faktiskt inte. Jag är själv ganska ny och har rätt dålig koll på mina grannar.
Sen är problemen utspridda på en massa hus. Men ljuden ekar på innergården.

Aha läste inte detta innan inlägg. OK lite svårare då. Vitt brus för att döva ljuden lite om du inte pallar med öronproppar?
Senast redigerad av wazzobazzo 2018-08-08 kl. 10:17.
Citera
2018-08-08, 10:22
Medlem
mhns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Men har du överhuvudtaget varit en sådan 'bad ass bitch' som du titulerar dig som - och helt enkelt konfronterat grannarna? Eller är du bara 'bad ass' bakom tangentbordet?
Det där var en extremt puckad kommentar. Grannar som håller på som ts beskriver skiter fullständigt i andra människor. De vet att de stör men bryr sig inte, och det spelar ingen roll om man säger till.

Det enda som skulle få tyst på dessa människor är hårt och brutalt våld, tyvärr. Men det innebär fängelse för ts, så det är inte att rekommendera.
Citera
2018-08-08, 10:40
Medlem
Haha fyfan tack för dagens garv.
Citera
2018-08-08, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bad.Ass.Bitch
Folk som inte sköter sig dyker ju knappast upp då. Inte jag heller då jag måste jobba på söndagar. Så det funkar inte så bra för mig.

...men de som dyker upp kommer bilda allians...
Finns flera veckodagar än söndagar. Om du är upptagen alla veckans dagar så får väl nån annan granne, som tänker som du, fixa detta? Bilda allians och skapa relation! Skapa facebookgrupp för bara ditt hus el förening?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in