Jag har de senaste veckorna, på kvällstid, roat mig med att gå tillbaka och läsa igenom en enorm mängd inlägg som gjordes månaderna före valet 2014 och tänkte gå vidare till några veckor efter valet. Mycket intressant läsning som ger perspektiv, inte minst ser man exakt samma idiotiska resonemang då - inför valet 2014 - från diverse "kraftflickor" och andra som man ser nu... De hade tokfel då när det gällde SD i opinionsundersökningar och kommer helt säkert att ha lika tokfel nu. Även många opinionsinstitut var helt borta när det gällde att mäta SD, vilket valet senare visade. Alla institut underskattade SD. Sentio var dock överlägset bäst, med en underskattning på endast 0,2%.
Just nu är jag framme på inlägg #21126. I det inlägget hänvisar du till ett tidigare inlägg du gjort - det som jag citerat ovan. Det inlägget har nu #15091 (inte #15099).
Detta inlägg gjorde du i denna tråd 2014-06-06, 11:14, alltså lite mer än
tre månader innan valet 2014.
Du tippade
12,8% för SD och
2,9% för Fi - som i förra valet hade höjts till skyarna av medierna och många trodde att de hade stor chans att komma in i riksdagen. Tack och lov blev det inte så.
Först vill jag ta av hatten och så här mer än fyra år senare gratulera till en sjuhelvetes förutsägelse om vad SD skulle få i valet 2014. Du "missade" valresultatet med ynka 0,07%

Och då får man inte glömma att din förutsägelse gjordes
tre månader innan valet. En evighet i dessa sammanhang. Många trodde knappt att SD skulle nå 10% vid den tiden.
När jag läste ditt inlägg blev jag nyfiken. Vi befinner oss nu nästan exakt en månad från valdagen 2018. Får man be om en förutsägelse från din sida inför årets val?

Kan inte tänka mig någon bättre att fråga. Vad tror du att SD får i valet den 9 september 2018?