2018-08-08, 08:11
Medlem
Livsgjutarens avatar
Var det inte du som nyligen startade en tråd där du gnällde över dålig serveringspersonal på en restaurang? Det verkar vara en riktigt dålig månad för dig. Jag föreslår skratt yoga.
Citera
2018-08-08, 08:21
Medlem
Du kan vara lugn. Det kommer bli värre. Stockholm kommer bli som alla andra storstäder där innerstaden är fylld av kriminellt slödderoch du kommer inte få lungn och ro någon gång under dygnets alla timmar. Flytta ut på landet till ett riktigt boende. Bara bönder vill bo i Stockholm innerstad numer.
Citera
2018-08-08, 08:25
Medlem
Westridges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bad.Ass.Bitch
Bor i centrala Sthlm.

Alla mina grannar verkar vara riktiga nötter.
2. VARJE helg sitter folk ute på sina balkonger till 2-3 på natten och snackar och spelar musik. Att det har varit den varmaste sommaren ever, och därför måste ha öppna fönster tar de ingen hänsyn till. När man säger till sisådär kl 2 ,när man fortfarande inte har kunnat somna och bara vill gråta, så käftar de emot och till slut med höga suckar och dryga kommentarer säger :JAMEN DÅ GÅR VI VÄL IN DÅ. Som att det är den största uppoffringen de fått göra i sitt liv.
Att ens grannar kanske har barn, eller ska upp tidigt och jobba tar de minsann ingen hänsyn till.

4. En granne har skaffat en liiiiten hund som konstant ylar och gnäller. Grannen verkar lika trött på att höra gnället som jag. Vad gör grannen? Jo stänger ute hunden på balkongen så att vi grannar får dras med oljudet. Seriöst ge mig en hagelbössa så jag får skjuta grannen.
OBS skämt!

6. En granne kom hem på fyllan ca 4-5 på morgonen och satte på rockmusik på HÖGSTA volym. Det spelade ingen roll ghur alla grannar bankade eller skrek, musiken tystnade inte. Jag lyckades somna om ca 8 på morgonen. När jag vaknade kl 11 så spelade musiken fortfarande på. Musiken stängdes av kl 11.30 när en granne började kasta saker och banka på fönstret.
Störningsjouren
Citera
2018-08-08, 08:26
Medlem
realmuadibs avatar
Fysiskt våld & sill i brevlådan finns tillgängligt om störningsjouren inte vet hur man sköter sitt jobb.
Citera
2018-08-08, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xlxerox
Det kan vara en person med ledbesvär som inte kan gå smidigt och därför går som de går.

Bo bland 100+ människor och förväntar sig att det ska vara ljudlöst?

Nja, har svårt att tänka mig att folk med ledbesvär slår i hälarna i golvet allt vad dom orkar när dom går. Besvären borde ju bli mycket värre av det.

Hade själv en extrem hälgångare i lägenheten ovanför förut. Varje steg kärringen tog lät som att hon släppte ett bowlingklot i golvet.

Vidrigt att tvingas lyssna på dag ut och dag in!
Citera
2018-08-08, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Du glömde den värsta sorten: Fok som går tungt på hälarna i hyreslägenheter trots att de vet att det fbor folk under dem. De borde avrättas utan rättegång.

Plus folk som smäller igen ytterdörren allt vad dom orkar så att det dånar i hela trapphuset. Avrättning direkt!
Citera
2018-08-08, 08:42
Medlem
Sqeptisks avatar
Fenomenet vanligare på "slöddermalm" än på östermalm?
Citera
2018-08-08, 08:44
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Det är ju bara att flytta om det inte passar att bo där du bor - istället för att sitta och gnälla som en liten kränkt henfigur.

Idiot. Han kanske har köpt sin lägenhet och att få bo lugnt är en rättighet och grannar skall hjälpas åt att ha skapa ett lugnt där alla trivs. Vill du festa så flytta till villa eller gå på krogen.
Citera
2018-08-08, 08:48
Medlem
Anmäl till värden/styrelsen!

Att ringa Störningsjouren är INTE magstarkt, tvärtom är det den överenskomna metoden, värden/föreningen brukar sätta upp deras telefonnummer i trappuppgångarna. Och det är inte ett gäng ryska mördare som dyker upp, och det bokförs inte. Så använd den metoden - varje gång du behöver sova efter 22 men inte kan på grund av oljud.

Hundar får INTE stå och skälla, polisärende, ring 11414. Hunden får antagligen inte det den behöver, eller behöver uppfostras.
Citera
2018-08-08, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lydholm
Nja, har svårt att tänka mig att folk med ledbesvär slår i hälarna i golvet allt vad dom orkar när dom går. Besvären borde ju bli mycket värre av det.

Hade själv en extrem hälgångare i lägenheten ovanför förut. Varje steg kärringen tog lät som att hon släppte ett bowlingklot i golvet.

Vidrigt att tvingas lyssna på dag ut och dag in!

Vad vet du om människor med ledbesvär som kan smyga?
Citera
2018-08-08, 08:52
Medlem
smygrasistens avatar
Haha där jag bor blir man fan knivad om man försöker tillrättavisa grannarna. Dock har jag inte betalat några jävla 4 miljoner för lyan utan soc betalar glatt.

Grannarna ute på landet är ju heller inte mycket bättre, de ringer fan snuten på en om man inte klippt gräsmattan på en vecka.
Citera
2018-08-08, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Kvinnan mittemot har som uppfostringsstrategi att låsa ute barnen i trapphuset. Det får till följd att de ställer sig och gråter och tjuter och bankar på dörren tills hon släpper in dem i lägenheten igen. Strategin är jävligt misslyckad så hon måste göra om proceduren åtminstone en gång om dagen.

Det där bör du absolut anmäla till socialtjänsten! Psykisk misshandel av barn!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in