Citat:
Ursprungligen postat av
RosaRosaRosaRosa
Nix, inget läckage till AfS. Övriga har till och med minskat, från 3,1 till 1,9 hos Inizio. I Sentio ökat med måttliga 0,2.
Svaret finner du i blocken. Rödgröna har ökat från 36,7 till 38,4 hos Inizio och från 35,6 till 37,6 hos Sentio.
Det är en tydlig vänstervind. Folk är trötta på kravhögern och Sd:s platta förståelse för våra samhällsutmaningar. Det finns hopp, och hoppet stavas solidaritet och framtidstro.
Tydlig vänstervind...!?

Kan du skilja mellan höger och vänster? På högerhanden sitter tummen till vänster kanske du vet. Bra tips då jag vet att högerregeln i trafiken kan vara svårt för många...särskilt kvinnor som kör som om deras fordon vore herrelösa. OBS vitsen. Här har du en länk till en tråd du borde läsa.
(FB) Möten med opinionen
Är du både blind och döv när du är ute på allmän plats eller umgås med dina vänner,släkt och bekanta? Själv talar jag aldrig politik med mina bekanta och om de pratar politik så är det gemensamma för dem alla att de klart uttrycker sina sympatier för SD,men även direkt försöker förmå mig att rösta på dem.
Det är ganska svårt att uppskatta ett sånt nytt parti som AfS i opinionen och om de skulle ta sympatier lär det i så fall spegla ett mindre läckage från SD. Ingen ide att gräla om det. Jag presenterar bara en möjlig förklaring utifall SD oförklarligt skulle droppa i nån framtida OI.
Nu finns det fler opinionsinstitut RosaRosaRosa och vi kanske inte ska ta din favorit till opinionsinstitut och dess uppgifter som huggna i sten.
Inom kort har vi facit och om AfS tydligt inte verkar ha en chans att nå riksdagen lär SD lika oförklarligt som de sjönk plötsligt öka i i opinionen.