2018-08-07, 19:26
Medlem
Eldarn.s avatar
Intressant det där med att Sundsvall alltså har en, för mig totalt okänd spanjor, som assisterande tränare (?) och som alltså verkar vara en stor del av Sundsvalls framgång, om jag förstått det rätt? Är det möjligtvis även denna Sibila som gjort Sundsvalls Spanienspår med spelare som främst Batanero möjligt?

Personligen är jag väldigt svag för tränare - och spelare - som arbetar i det tysta och inte får den uppmärksamhet som de egentligen förtjänar. Per Karlsson i AIK är ett annat ypperligt exempel på en sådan människa.

Måste då lyfta på hatten ännu mer för Sundsvall isåfall, Cedergren, Hagblom och Sibila ska alla ha kredd för Sundsvalls fina säsong i år.

När jag ändå har några Sundsvallsupportrar på tråden, är Gall ersättningsbar och har ni kunnat förutspå den nivån som Hallenius idag håller?
2018-08-07, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eldarn.
Intressant det där med att Sundsvall alltså har en, för mig totalt okänd spanjor, som assisterande tränare (?) och som alltså verkar vara en stor del av Sundsvalls framgång, om jag förstått det rätt? Är det möjligtvis även denna Sibila som gjort Sundsvalls Spanienspår med spelare som främst Batanero möjligt?

Personligen är jag väldigt svag för tränare - och spelare - som arbetar i det tysta och inte får den uppmärksamhet som de egentligen förtjänar. Per Karlsson i AIK är ett annat ypperligt exempel på en sådan människa.

Måste då lyfta på hatten ännu mer för Sundsvall isåfall, Cedergren, Hagblom och Sibila ska alla ha kredd för Sundsvalls fina säsong i år.

När jag ändå har några Sundsvallsupportrar på tråden, är Gall ersättningsbar och har ni kunnat förutspå den nivån som Hallenius idag håller?

Cedergren har gått utbildning i EkkonoMethod där kursledaren var Ferran Sibila. Cedergren ville införa det i Sundsvall och då vart Ferran perfekt med sina kunskaper.
Dom fick väldigt bra kontakt säkert vänskap och en tro på hur man ska utbilda fotbollsspelare.
Störst kontakt och som känner dom spanska spelarna har Sibila.
Gall är ersättningsbar men hans teknik är underbar han flöt fram. Hallenius framgång beror mycket på att han trivs och det beror på ledarskapet. Var orolig för vart hans hjärta fanns men han har visat med sin inställning och viljan att
hjälpa föreningen och juniorerna att utvecklas.
2018-08-07, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eldarn.

Ferran Sibila är utlånad från ett företag till Sundsvall.
Han har spelat fotboll med både Juanjo och Batanero.

Han är om jag minns det rätt typ bästa vän med Valencias sportchef som nog kan ge en stor inblick i dom lägre divisionerna i Spanien
2018-08-07, 22:28
Medlem
Giffarna värvade in Pol Moreno nyligen och han debuterade igår. svårt att säga om han fyller igen hålet efter Gall så här långt . Dock har Giffarna ett samarbete med spanska klubben Sabadell så Sibila har säkertt kontakter därifrån ifall det behöver förstärkas ytterligare. Pengar borde finnas för att göra ytterligare förstärkningar efter försäljningen av Gall
2018-08-07, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Giffarna värvade in Pol Moreno nyligen och han debuterade igår. svårt att säga om han fyller igen hålet efter Gall så här långt . Dock har Giffarna ett samarbete med spanska klubben Sabadell så Sibila har säkertt kontakter därifrån ifall det behöver förstärkas ytterligare. Pengar borde finnas för att göra ytterligare förstärkningar efter försäljningen av Gall

Pol Moreno är dock inte värvad för att täcka upp Gall.
2018-08-07, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enlegendikostym
Pol Moreno är dock inte värvad för att täcka upp Gall.
Dock återstår det att se om han kan tillföra något. Svårt att bedöma honom efter en match.
2018-08-07, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Dock återstår det att se om han kan tillföra något. Svårt att bedöma honom efter en match.

Alltså egentligen vet jag inte varför man har värvat honom. Han är en defensiv mittfältarte / mittback.

Vi har Juho som är utlånad som tydligen har varigt riktigt bra borta i Finland.

Mer intresserad av vad Iniesta kan åstakomma. Kan knappast vara sämre än Wilson
2018-08-07, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enlegendikostym
Alltså egentligen vet jag inte varför man har värvat honom. Han är en defensiv mittfältarte / mittback.

Vi har Juho som är utlånad som tydligen har varigt riktigt bra borta i Finland.

Mer intresserad av vad Iniesta kan åstakomma. Kan knappast vara sämre än Wilson
Ja Wilson har varit en riktig besvikelse denna säsong. Han blixtrar till då och då men överlag är han ojämn. Igår borde han dock bytts ut i halvtid. Inte ett rätt på hela matchen. Dock var det många som underpresterade igår.
2018-08-07, 23:56
Medlem
Har Sundsvall haft en påtagligt bättre ekonomi än Göteborg?
2018-08-08, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee

Vi har fått våran på fötter sedan några privatpersoner gick in med kapital. Hur IFKs är det vet jag ej
2018-08-08, 01:58
Medlem
Eldarn.s avatar
Tack för info, uppskattas!
2018-08-08, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee

Nej Göteborg har bättre ekonomi men tror att spelarna i Göteborg är överbetalda så ur ekonomiskt läcker Göteborg mer än Sundsvall. Tror att Sundsvall och Göteborg kommer göra minus resultat. Nu har Sundsvall sålt Gall så årets resultat bör inte bli 7 miljoner back.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in