Citat:
Ursprungligen postat av
Eldarn.
Intressant det där med att Sundsvall alltså har en, för mig totalt okänd spanjor, som assisterande tränare (?) och som alltså verkar vara en stor del av Sundsvalls framgång, om jag förstått det rätt? Är det möjligtvis även denna Sibila som gjort Sundsvalls Spanienspår med spelare som främst Batanero möjligt?
Personligen är jag väldigt svag för tränare - och spelare - som arbetar i det tysta och inte får den uppmärksamhet som de egentligen förtjänar. Per Karlsson i AIK är ett annat ypperligt exempel på en sådan människa.
Måste då lyfta på hatten ännu mer för Sundsvall isåfall, Cedergren, Hagblom och Sibila ska alla ha kredd för Sundsvalls fina säsong i år.
När jag ändå har några Sundsvallsupportrar på tråden, är Gall ersättningsbar och har ni kunnat förutspå den nivån som Hallenius idag håller?
Cedergren har gått utbildning i EkkonoMethod där kursledaren var Ferran Sibila. Cedergren ville införa det i Sundsvall och då vart Ferran perfekt med sina kunskaper.
Dom fick väldigt bra kontakt säkert vänskap och en tro på hur man ska utbilda fotbollsspelare.
Störst kontakt och som känner dom spanska spelarna har Sibila.
Gall är ersättningsbar men hans teknik är underbar han flöt fram. Hallenius framgång beror mycket på att han trivs och det beror på ledarskapet. Var orolig för vart hans hjärta fanns men han har visat med sin inställning och viljan att
hjälpa föreningen och juniorerna att utvecklas.