Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-07, 22:25
  #20869
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja LW sätts delvis i skuld både för bilincidenten och för mordet nu. Tyvärr. Eller du har inte insett det när man smutskastar henne.
Jo tack jag vet nog precis vad jag talar om. Du tror att Victim blaming är så uttalad att man direkt säger att BO förtjänade att bli mördad? Ingen säger detta och tycker egentligen inte detta heller.
Men ändock letar man saker i ett brottsoffers personlighet och liv och leverne som kan förklara varför hon blivit dödad.
Det är hennes fel att hon dejtade många män = högre risk för ett relationsmord. Hennes fel att hon hade provocerande, manipulativ personlighet = någon får nog och dödar henne i vredesmod.
Det ovan är bara fåtal exempel i hur brottsoffer anses ha haft del i den hemska gärning de utsatts för.
Vet inte vad det är för amatör webbsidor du är inne på om de inte kallar detta för Victim blaming.

Källa på att jag uttalat att victim blaiming endast handlar om att någon säger att BO förtjänade att bli mördad?

För övrigt är det fullständigt omöjligt att resonera med dig som varken förstår ditt eget modersmål eller det språket vi har i Sverige.

Men du verkar iallafall ha insett att victim blaiming endast rör det som sägs om brottsoffret och inte en misstänkt. Vilket du från början inte hade fått in i ditt huvud riktigt när du kallade det som sägs om SD som victim blaiming. Jag tackar ett högre väsen för att det gick fram till slut. Nu kan du kan gå vidare i tråden med att lite oftare använda rätt uttryck vid rätt tillfälle.
Citera
2018-08-07, 22:26
  #20870
Medlem
SD tycker att han gjort sig förtjänt sig av en lång semester och såg till att ordna det? Med mycket högt pris som en annan människa fick betala med i så fall..

Utdrag ur senaste loggarna:
Har gjort mig förtjänt av en osedvanligt lång semester i år, och har skaffat mig möjligheten att ha sommaren rätt oplanerad.
Citera
2018-08-07, 22:34
  #20871
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Källa på att jag uttalat att victim blaiming endast handlar om att någon säger att BO förtjänade att bli mördad?

För övrigt är det fullständigt omöjligt att resonera med dig som varken förstår ditt eget modersmål eller det språket vi har i Sverige.

Men du verkar iallafall ha insett att victim blaiming endast rör det som sägs om brottsoffret och inte en misstänkt. Vilket du från början inte hade fått in i ditt huvud riktigt när du kallade det som sägs om SD som victim blaiming. Jag tackar ett högre väsen för att det gick fram till slut. Nu kan du kan gå vidare i tråden med att lite oftare använda rätt uttryck vid rätt tillfälle.

Har aldrig sagt Victim blaming om det som gjordes mot SD. Var får du det ifrån? Har förklarat sambandet mellan att man går för hårt fram mot honom, med för mycket personangrepp i synnerhet när han bara är skäligen misstänkt. Mer än det normala som görs om alla GM då som spekulationer om motiv, händelseförlopp. När för mycket hat uppstår mot en MGM börjas det med Victim blaming d.v.s. mot LW. När har jag sagt att SD någonsin var ett BO i det här?
Jag lägger ner diskussionen då jag inte förstår var du har fått att jag någonsin sagt att Victim blaming är mot SD! Länka till ett inlägg var jag skulle påstått något sådant. Går emot all logik.
Citera
2018-08-07, 22:56
  #20872
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Nu har jag läst ifatt sen igårkväll.
Ganska många sidor, mycket lite nytt.

Att dalaan kommit tillbaka uppskattar jag. Uppgifter från hen är direkt från hästens mun, så att säga, och har inte gått igenom viskleken.

Många och i mångt och mycket, enligt min uppfattning, obefogade påhopp på Rosamund.
Jag förstår hens resonemang om victim blaming.

Oavsett vem man håller som trolig GM tycker jag att man kan försöka hålla en hyfsat trevlig ton när man skriver här.
Citera
2018-08-07, 22:57
  #20873
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Har aldrig sagt Victim blaming om det som gjordes mot SD. Var får du det ifrån? Har förklarat sambandet mellan att man går för hårt fram mot honom, med för mycket personangrepp i synnerhet när han bara är skäligen misstänkt. Mer än det normala som görs om alla GM då som spekulationer om motiv, händelseförlopp. När för mycket hat uppstår mot en MGM börjas det med Victim blaming d.v.s. mot LW. När har jag sagt att SD någonsin var ett BO i det här?
Jag lägger ner diskussionen då jag inte förstår var du har fått att jag någonsin sagt att Victim blaming är mot SD! Länka till ett inlägg var jag skulle påstått något sådant. Går emot all logik.

Har du källa på att det finns ett dylikt orsakssamband?
Citera
2018-08-07, 22:57
  #20874
Medlem
GilGrissom82s avatar
Och nu har SD knappat in en hel radda nyloggade burkar och bilder (3/8). Kanske med en liten känga till alla fb:are om att bekämpa stillasittande

En i mängden:

https://www.geocaching.com/seek/log....c-04631a58f896
Citera
2018-08-07, 23:02
  #20875
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Hon åkte på geocachingturen dagen efter 10/1. Bilincidenten skedde natten innan 9-10/1.

Strax efter att hon blev mördad hade hon en geocatchingtur inbokad med någon annan också.
Visserligen verkar hon ha catchat vilt, men finns det ett samband? Svartsjuka, som polisen tidigt gick ut med?
Citera
2018-08-07, 23:19
  #20876
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 18carat
Strax efter att hon blev mördad hade hon en geocatchingtur inbokad med någon annan också.
Visserligen verkar hon ha catchat vilt, men finns det ett samband? Svartsjuka, som polisen tidigt gick ut med?

Hon skulle på onsdag morgon hämtas upp av ett gäng geo-cachare för att åka på ett event i Norge för ett par dagar. Tydligen en mkt god manlig vän.
Citera
2018-08-08, 00:30
  #20877
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Spoing
SD tycker att han gjort sig förtjänt sig av en lång semester och såg till att ordna det? Med mycket högt pris som en annan människa fick betala med i så fall..

Utdrag ur senaste loggarna:
Har gjort mig förtjänt av en osedvanligt lång semester i år, och har skaffat mig möjligheten att ha sommaren rätt oplanerad.

Kanske blir det sen en super lång semester med gratis mat o säng utan burk letande.

Han ser lycklig ut men inte stackars barnet.

http://forumbilder.se/H7P10/d99a2d68...c-51f42dacb57b
Citera
2018-08-08, 00:47
  #20878
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banannn
Kanske blir det sen en super lång semester med gratis mat o säng utan burk letande.

Han ser lycklig ut men inte stackars barnet.

http://forumbilder.se/H7P10/d99a2d68...c-51f42dacb57b

Men ungarna har fått vara med sin pappa stor del av sommaren i vart fall.
Citera
2018-08-08, 00:49
  #20879
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Men ungarna har fått vara med sin pappa stor del av sommaren i vart fall.
Och letat burkar 🙄
Citera
2018-08-08, 00:54
  #20880
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Men ungarna har fått vara med sin pappa stor del av sommaren i vart fall.

HD har väl varit med innan ( hela familjen )
Jag tycker i varje fall inte barnen ser lyckliga och glada ut.
Kanske sista sommaren på många år.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback