Citat:
Ursprungligen postat av
HeadlessAgnew
Min erfarenhet av pistoler sträcker sig tyvärr bara till Glock och enstaka provskjutningar med polisens Sig.
Jag hade helt självklart föredragit Glock 17 över polisens Sig men det kan självklart vara en ren vana.
Nu fick ju uppenbarligen polisen verkan i målet så det är kanske inte jätterelevant för just detta fall men man kan ha det i åtanke om man tänker på skott som inte träffar målet utan cyklar och lite annat som det pratats om i tråden.
Skjuter du två skott i en stressad situation med väldigt olika krav på avtryckarens kraft för att avlossa ett skott så är min ytterst begränsade erfarenhet av Sigen att det kan uppstå skillnad i träffbild mellan skott 1 och 2.
Finns det Glock utan vanlig säkring också? Tänkte om det är ett krav från polisens sida. Militär klara sig uppenbart utan.
Nu vet vi inte heller träffbilden, hollow point kan ju faktiskt gå igenom kroppen.
Det enda jag hört är mamman som sagt att han blev skjuten i magen.
Har vi fortfarande 9 bekräftade hylsor? Alltså 3 skott per polis.
Vad jag minns så har jag sett 5 tydliga skotthål i fasad, fönster och cykeldäck. Då är det troligt att det som mest blev 4 träffar. 4 träff med hollow point, svårt att se någon överleva det, framför allt när man väntade på insatsstyrkan innan man går fram.