2018-08-07, 15:40
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
SD har inte postat i Geocahloggen sedan 29 Jul 18.
Sitter han häktad igen?

EnGodTanke har inte varit så aktiv här
de senaste dagarna.
Undrar om hen har börjat tvivla på
SDs oskuld?

Har också märkt av EGT:s frånvaro.
Det skrevs inte så mycket om olaga hotet för några dagar sedan i Hjärsta.
Kan vara någon annan som har tillgång SD:s konto och loggar in.
Brukar det vara långt uppehåller mellan cacherna?
Citera
2018-08-07, 15:43
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Nej det är ju inte samma sak. Där har ingen åklagare gjort en officiell skriftlig bedömning, som skribenter motsätter sig genom att spekulera.

När det gäller brottet förtal så spelar det ingen roll om den som utsätts för förtal fått en "officiell skriftlig bedömning". Förtal kan det vara oavsett. Det finns fall där dömda blivit utsatt för förtal, och det finns fall där misstänkta blivit utsatt för det. Och sen alla andra fall då det handlar om att ej misstänkta blivit utsatta för förtal. Du kanske inte ska uttala dig om juridiska premisser när du inte har koll på dessa.
Citera
2018-08-07, 15:46
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81

HD har skrivit i en av sina senare loggar att hon är barnfri i en vecka. Dessuom att hon är själv. Jag tror därför att SD har barnen, hinner nog inte med geocach nu som ensamstående med tonårsdöttrar?
Senast redigerad av Rosamund 2018-08-07 kl. 15:48.
Citera
2018-08-07, 15:47
Medlem
Citat:

SD loggar in på kontot varje dag men har inte registrerat några cacher. Kanske ute på resa och vill inte visa var han är nu.
Citera
2018-08-07, 15:49
Medlem
Citat:
HD har skrivit i en av sina senare loggar att hon inte har barnen denna vecka. Dessuom att hon är själv. Jag tror därför att SD har barnen, hinner nog inte med geocach nu som ensamstående med tonårsdöttrar?

Det är nog inget hinder. De är nog vana att vara själva efter alla dessa år när föräldrarna prioriterat geocaching.
Citera
2018-08-07, 15:50
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
HD har skrivit i en av sina senare loggar att hon är barnfri i en vecka. Dessuom att hon är själv. Jag tror därför att SD har barnen, hinner nog inte med geocach nu som ensamstående med tonårsdöttrar?

Stämmer det så är det ju bra att han har börjat prioritera barnen före burkarna
Senast redigerad av flixa81 2018-08-07 kl. 15:51. Anledning: SF
Citera
2018-08-07, 15:53
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Stämmer det så det ju bra att han har börjat prioritera barnen före burkarna

Jag reagerar dock på det. Har de kanske beslutat att gå vidare med skilsmässan och börjat leva varannan vecka liv med barnen redan? Hittills har man ju sett dem umgås tillsammans.
Citera
2018-08-07, 15:56
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Jag reagerar dock på det. Har de kanske beslutat att gå vidare med skilsmässan och börjat leva varannan vecka liv med barnen redan? Hittills har man ju sett dem umgås tillsammans.

Det får man verkligen hoppas att de har. Unnar HD att träffa en snäll trogen man att leva med.
Dock verkar de ha umgåtts en del tidigare i sommar
Citera
2018-08-07, 16:13
Medlem
Citat:
Hur tänker du ang att hon inte kunde hittas på 5 dagar trots att fyndplats var nära hemmet?
Eller att spaningsledare tar semester, inget fel i det, men han ger inte över utredningen till ersättare utan pausar den helt under sin bortavaro?
Samt att åklagaren fick bakläxa av TR två gånger för att hon inte hade sannolika att lägga fram inför TR som hon påstod?
Eller att spaningsledningen byttes ut?
Eller att de efter alla dessa månader inte fått upp till sannolika misstankar för att omhäkta honom?
Finns säkert mer men detta är vad jag kommer på nu så här på rak arm.

Låter det som en välskött utredning?

Varför flyttas fokus från det jag skrev från början?

Jag har gjort ett val, att lita på att rättsväsendet gör rätt för sig vid slutdestinationen på denna tragiska händelse.
Du som är amerikan borde ha hört eran klassiska fras "have faith" otaliga gånger.

Jag väljer att- efter det jag upplevt som troligtvis kommer bäras med resten av livet, inte gå runt och vara pessimistisk och negativ när det kommer till om detta löses eller ej.

Jag väljer att ha lite "faith" när det kommer till att en gärningsman kommer stå till svars, inte anta att polis och åklagare är klåpare som fick sina utbildningar i cornflakes paketet.
Citera
2018-08-07, 16:13
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Det är trist att bilincidenten diskuteras fortfarande och då är inte mitt inlägg riktat enbart till dig. Anledningen är att även LW faktiskt betett sig väldigt illa och heller inte följt våra oskrivna lagar om social samvaro.
SD har bråttom hem till barnen som ringt och bett honom komma, då HD har gått till nattjobb och de vill inte vara själva en längre stund. Att LW inte visar förståelse inför denna situation kan jag förstå lika lite som knoggnuggningen.
När bilincidenten diskuteras hamnar även BO i ett dåligt ljus enligt min mening och det bästa kanske vore att undvika detta ämne i framtiden. Bara en tanke.

Jag har missat att barnen hade ringt och ville att han skulle komma hem.
Har någon påstått att det är så eller är det vad du tror?
Citera
2018-08-07, 16:26
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Jag har missat att barnen hade ringt och ville att han skulle komma hem.
Har någon påstått att det är så eller är det vad du tror?

EGT inlägg förrgår, som Banann vidarelänkade till mig nyligen också.
Tror det nämndes ännu tidigare i tråden men då var det bara att han hade bråttom hem till familjen av någon anledning.
Senast redigerad av Rosamund 2018-08-07 kl. 16:29.
Citera
2018-08-07, 16:45
Medlem
Citat:
Stämmer det så är det ju bra att han har börjat prioritera barnen före burkarna

HD har kanske örnkoll på hans loggar under hans barnvecka ....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in