2018-08-07, 14:17
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjackarismyg
Det finns en bild i den här loggen som visar hur "Speedlinkan" strävar uppåt. Om man kollar på den blåa fleectröjan och jämför den med expressens blurrade bild på den misstänkte.

http://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=47385034-3034-49f2-8d60-8b228b27f483&IID=fcd8b65f-7693-4438-b1ae-b3c8915123fe

https://d.cdn-expressen.se/images/5f/79/5f7929c8c3ab4e17a79dcf29f9717044/annan/386@60.jpg

Det ser ut som tummetotts tumme.
Citera
2018-08-07, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Hoppsan !
Nu har du väl ändå inte läst på ordentligt i tråden och fått allt om bakfoten.
Draifos är en av ytterst få konsekvent håller sig till de få tvivelaktiga fakta som hitills framkommit.
Vad är dina synpunkter själv på hur utredningen skötts. Du har sas, egen input med polisen som slarvade bort ditt i fallet mycket viktiga vittnesmål som inte om det tagits på allvar inte gett mördaren det försprång hen nu gavs?

Det jag pratar om är att enligt Draifos så har dennes skepsism om SD-spåret grundat sig i händelseförlopp från polis och åklagare.

Eftersom att polis och åklagare inte gått ut med detta så är det ju ganska svårt att grunda någonting på det, eller hur?
Citera
2018-08-07, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dalaan
Det jag pratar om är att enligt Draifos så har dennes skepsism om SD-spåret grundat sig i händelseförlopp från polis och åklagare.

Eftersom att polis och åklagare inte gått ut med detta så är det ju ganska svårt att grunda någonting på det, eller hur?
Spekulationerna från vissa användare är rena gissningar och har ingen förankring i hur utredarna resonerar, ändå framförs dessa ”fakta” som att det är sanning. Tröttsamt för tråden
Citera
2018-08-07, 14:44
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:

Du äger viss insikt hur polisen handskades med ditt vittnesmål och utifrån det göra en bedömning om hur utredningen skötts?
Kanske ditt bortslarvade vittnesmål måhända gav även dig viss skeptisism om polisens klander i fallet Wesström.
Citera
2018-08-07, 14:45
Medlem
Darkwinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Brukar SD låta det gå över en vecka mellan sina rapporter på geocachekontot? Är det han eller någon annan som dagligen tittar in på kontot?

Någon som har sett SD röra sig i Örebrotrakterna senaste veckan? Trådskrivare Smarfor hade tidigare bra koll på var han befann sig (innan den 2:a anhållan och häktningen), men har kanske slutat hålla uppsikt nu?

Han har väl helt enkelt lessnat på att göda trollen. Förhoppningsvis självdör de om man inte matar dem.
Citera
2018-08-07, 14:59
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjackarismyg
Det finns en bild i den här loggen som visar hur "Speedlinkan" strävar uppåt. Om man kollar på den blåa fleectröjan och jämför den med expressens blurrade bild på den misstänkte.

http://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=47385034-3034-49f2-8d60-8b228b27f483&IID=fcd8b65f-7693-4438-b1ae-b3c8915123fe

https://d.cdn-expressen.se/images/5f/79/5f7929c8c3ab4e17a79dcf29f9717044/annan/386@60.jpg

Tummetotts kläder:
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/20e21462-4355-460b-9670-cc506396f597_l.jpg

https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/e16b0c55-618c-4638-beb3-7b19760c2e71_l.jpg
Senast redigerad av gloriouslife 2018-08-07 kl. 15:04.
Citera
2018-08-07, 14:59
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:

Eftersom du ifrågasätter Draifos skeptiskism om SD spårets uppkomst som även jag fövr, delar så föranleder det frågor om din egen iställning till saken.
Du äger viss insikt hur polisen handskades med ditt vittnesmål och utifrån det göra en bedömning om hur utredningen skötts?
Formulerat istället som att ditt av polisen bortslarvade vittnesmål om med säkerhet BOs dödsögonblick måhända gav även dig viss skeptisism om polisens klander och ve i fallet Wesström?
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-08-07 kl. 15:02.
Citera
2018-08-07, 15:00
Medlem
Citat:
Kanske ditt bortslarvade vittnesmål måhända gav även dig viss skeptisism om polisens klander i fallet Wesström.

Det jag talar om handlar om polis och åklagares händelseförlopp som inte finns tillgänglig, inte huruvida utredningen sköts bra eller dåligt.

För att svara på din fråga så ställer jag mig skeptisk till hur vittnesmålet hanterades inledningsvis, inte utredningen i stort.
Citera
2018-08-07, 15:10
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Det jag talar om handlar om polis och åklagares händelseförlopp som inte finns tillgänglig, inte huruvida utredningen sköts bra eller dåligt.

För att svara på din fråga så ställer jag mig skeptisk till hur vittnesmålet hanterades inledningsvis, inte utredningen i stort.

Har jag förstått dig rätt om ditt bortslarvade vittnesmål av dig ses som ett undantag i en annars bra skött utredning?

Det vill jag å det bestämdaste av framkomma skäl vända mig emot.

Utan att åter fördjupa oss det redan genomlysta så har det i utredningen inledningsvis gjots flera avgörande misstag vilket också publicerats i media innan locket med en smäll lades på av skyddsombudet i polishuset Ötebro.
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-08-07 kl. 15:13.
Citera
2018-08-07, 15:25
Medlem
Citat:
Har jag förstått dig rätt om ditt bortslarvade vittnesmål av dig ses som ett undantag i en annars bra skött utredning?

Det vill jag å det bestämdaste av framkomma skäl vända mig emot.

Utan att åter fördjupa oss det redan genomlysta så har det i utredningen inledningsvis gjots flera avgörande misstag vilket också publicerats i media innan locket med en smäll lades på av skyddsombudet i polishuset Ötebro.

Jag menar som jag skrev, jag är inte skeptisk till utredningen i stort. Varför? För att vi inte får veta särskilt mycket.

Det återstår att se helt enkelt.
Citera
2018-08-07, 15:32
Medlem
gloriouslifes avatar
SD har inte postat i Geocahloggen sedan 29 Jul 18.
Sitter han häktad igen?

EnGodTanke har inte varit så aktiv här
de senaste dagarna.
Undrar om hen har börjat tvivla på
SDs oskuld?
Citera
2018-08-07, 15:33
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Jag menar som jag skrev, jag är inte skeptisk till utredningen i stort. Varför? För att vi inte får veta särskilt mycket.

Det återstår att se helt enkelt.

Hur tänker du ang att hon inte kunde hittas på 5 dagar trots att fyndplats var nära hemmet?
Eller att spaningsledare tar semester, inget fel i det, men han ger inte över utredningen till ersättare utan pausar den helt under sin bortavaro?
Samt att åklagaren fick bakläxa av TR två gånger för att hon inte hade sannolika att lägga fram inför TR som hon påstod?
Eller att spaningsledningen byttes ut?
Eller att de efter alla dessa månader inte fått upp till sannolika misstankar för att omhäkta honom?
Finns säkert mer men detta är vad jag kommer på nu så här på rak arm.

Låter det som en välskött utredning?
Senast redigerad av Rosamund 2018-08-07 kl. 15:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in