Citat:
Ursprungligen postat av
RosaRosaRosaRosa
Som jag skrev för några veckor sedan så visar det sig nu att Sd minskar i opinionsundersökningarna.
Mitt ”öra mot marken” spådde just detta, att opinionen svängt sedan en tid tillbaka och att vanligt folk börjat diskutera de stora ideologiska frågorna om fördelningspolitik och solidariskt ansvarstagande istället för usel Sverigebild, hårdare flyktingpolitik och hårdare tag mot andra utsatta.
De enda två undersökningarna från augusti ger att Sd minskar. Inzio med hela 1,5 procentenheter och Sentio med måttliga 0,1.
Jag känner att verkligheten inte riktigt hunnit in i siffrorna än, men följande instituts mätningar kommer sannolikt att visa att Sd backar som Inzio eller mer.
Hur skulle det vara om du slutade "känna" så förbannat mycket? Försök minska ner lite på den högra hjärnhalvans aktivitet och dra upp reglaget till den vänstra. Det är alltid ett förbannat "kännande" och "känslotänkande" när ni inom tokvänstern ska analysera eller förklara något.
När du påstår att SD minskar, så hänvisar du till en
Inizio-mätning...

Som jag skrev i ett inlägg i går: för att se om SD överhuvudtaget backar så måste vi få in fler mätningar så att en eventuell trend kan skönjas. Kom ihåg att vi fortfarande är i semestertider. Varken jag, du eller opinionsinstituten har ännu full koll på hur snacket gått när vänner, bekanta och släkt träffats under semestern. Det pratas alltid mycket politik under sommaren ett valår.
Att SD "backat" med 0,1% hos Sentio är bara brus. Och Inizio är Inizio... vem hänvisar ens till det skämtinstitutet? Som någon skrev i denna tråden redan i vintras:
"Det är alldeles uppenbart att pannan exploderat i källaren hos Inizio... institutet är paj."
SD kommer inte att få en tiondel under 25% i valet. Hur mycket du än trycker dina små söta öron mot den svenska marken och tror dig uppfatta något annat. Precis som Powergirl, Greta75 och handfull andra så verkar ni hela tiden vara ur synk med verkligheten omkring er. Hur bär ni er åt egentligen? Hur kan man - som Powergirl t ex - ha konstant fel om SD i opinionsundersökningar under tio års tid och inte begripa
att man har fel och
vad det beror på?
De flesta av er gapade högljutt om att SD absolut inte skulle få över 10% i valet 2014... högst 8-9% Alla gissningar att SD skulle hamna på 11-13% var bara "vilda fantasier" och "önsketänkande". Och hur gick det när valresultatet var ett faktum? Jo, SD fick 12,9% och ni underskattade partiet med mellan 45-60%! Så träffsäkra är ni. Så mycket är ert ständiga ylande om att SD
backar, sjunker, rasar, kollapsar, imploderar och går under värt.
Ingen tar er på allvar längre. Ni är patetiska. Begriper ni inte det? Ni har blivit driftkuckun i denna tråd (och andra). Som små, men alldeles utmärkta, kontraindikatorer över hur det kommer att gå för SD i valet har ni dock ett stort värde. Det är bara att lägga till 40-60% på era gissningar så hamnar man nära verkligheten. I Nibiru2011:s fall får man dock lägga på 75%.
Att ni orkar hålla på med ert lönlösa, tidsödande, helt fruktlösa dravel att försöka dra ned SD. Tröttnar ni aldrig på att ha ständigt fel om SD i opinionsundersökningar?
Valet är om 33 dagar och ni kommer att ha precis lika fel som ni alltid haft.