Citat:
Ursprungligen postat av
Powergirl
Här ytterligre än som inte fattat det mest basala. Världen har utvecklats på 100 år och värderingar liksom kunskap har ändrats. Ingen har blivit lurad utan verkligheten och kunskapen om den har förändrats.
Nu handlar inte denna tråd om detta utan om opinionsmätningar avseende SD.
Det är dock inte underligt om de kommer att rasa i fortsatta mätningar beroende på att de inte fattat vi befinner oss i ett val som utspelar sig 2018. Att du och andra SD anhängare har gått i livets hårda skola men inte uppfattat en smack av historielektionerna i den vanliga skolam och att utvecklingen liksom synsättet förändrats över tid ändrar ingenting. Jag har inte svaret på valresultatet men blir mycket förvånad om SD får över 20 procent. Visserligen har garageföretaget Sentio siffror som tyder på det men tittar man på trenden över hur alla institut bedömmer situationen just nu i opinionen så är trenden för SD snarare vikande än ökande.
Powergirl och jag har extremt olika syn på SD. Däremot delar jag hennes åsikt att SD har visat en vikande trend i opinionsundersökningar på sistone. Jag går så långt att jag säger att Powergirl kan få rätt i att SD inte ens uppnår 20% i valet. Men givetvis hoppas jag inte att det ska gå så illa för SD.
Själv är jag intresserad av vilka faktorer som får SD att växa respektive sjunka i opinionen. Jag tror att SD:s raket-ökning i maj och juni berodde på Åkessons succé och Löfvens fiasko i partiledardebatten i Agenda. Dessutom var folk fortfarande rasande över afghanamnestin och "gymnasielagen".
Nu verkar det där vara glömt. Det är ingen tillfällighet att MSM inte har uppmärksammat den nya afghandemonstrationen,#PUTNU, eftersom man förstår att den skulle kunna reta gallfeber på vanligt folk. Och MSM har en enda agenda inför det här valet, och det är att förtala, motarbeta och trycka tillbaka SD så långt det bara går.
Jag känner både respekt, fruktan och avsky för MSM:s enorma makt över den svenska opinionen. När MSM går samman i en mäktig propaganda-tsunami kan man ofta styra hela Sverige dit man vill. MSM vände den svenska opinionen i folkomröstningen om EU genom en extrem propaganda-offensiv och förmådde en skeptisk svensk befolkning att rösta in sig själv i EU. Man skrämde folk till tystnad och undergivenhet när dammluckorna öppnades under hösten 2015 och migranterna fullkomligt forsade in i landet, för MSM sa "Refugees Welcome", och den som sa emot var rasist!
Apropå svenska folkets inställning till EU. Titta gärna på den här bilden:
https://3.bp.blogspot.com/-vp2GKle0rTs/VGIOSKfvXQI/AAAAAAAArgY/3sOFuGvMFJg/w1200-h630-p-k-no-nu/ettknapptjatilleu.PNG
Numera är svenskarna extremt positiva till EU, av skäl som jag inte ens kan försöka analysera här. Men titta på hur opinionen såg ut före, under och efter folkomröstningen om EU år 1994! Före: Det fanns en stabil majoritet emot EU. Under själva folkomröstningen: MSM hade lyckats jobba fram en mycket knapp majoritet
för EU! Omedelbart efter folkomröstningen: Missnöjet exploderade och motståndet mot EU steg mot skyn! Snacka om att folk kände sig lurade! Men då var det för sent.
Jag menar att vi som anser att den svenska migrationspolitiken under de senaste 25 åren har varit förödande för Sverige, och som inser att MSM vägrar att erkänna att den politiken någonsin har varit fel, och som förstår att MSM just därför kommer att sätta in sina enorma propagandaresurser för att se till att samma migrationspolitik ska fortsätta i all evighet, vi måste fundera mera över hur vi ska göra för att växa oss starkare än MSM.
Innan vi lyckas med den saken är det inte alls säkert att SD någonsin får mer än 20% i ett riksdagsval.