2018-08-07, 12:30
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Oerhört viktigt ämne! Kanske det samhället såsmåningom kan dra lärdom av i den här tragedin. Jag såg precis en artikel i Sverigesradio om forskningsarbete ( Klara Svalin) om hur polisen typiskt underbedömer risken för återfall vid våld i nära relationer.

Det var ju ngn som vittnade tidigt i tråden om hur LW berättat om eskalerande trakasserier och tanken har gnagt i mig att hon dragit sog för att anmäla igen. Kanske hade hennes liv kunnat räddas om samhället stöttat tanken på enn nollvision för den här sortens våld.

Kanske LW hade levt om hon hade kunnat inse att hon i bilincidenten betedde sig som en fyllkärring med diffusa diagnoser och få hjälp att sluta med det?
Citera
2018-08-07, 12:33
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Trodde du hängt med i tråden Draifos men uppenbarligen inte.
Eller vill du få det till att jag skapar trådsanningar igen.
Ovan citat skrevs 3/6

Och den händelse som anmälan avsåg som kommenterades har sin egentliga upprinnelse i LWs eget kriminella agerande.
Citera
2018-08-07, 12:34
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Är man väldigt aktiv i tråden och postar många inlägg får man nog ta att man blir påhoppad.
Beror väl på vilka skribenter man hänvisar till också.
Aktiva postare som tex EGT har lämnat olika uppgifter och då blir det inte trovärdigt. Ena dagen känner hen SD och umgås, dagen efter kommer ett inlägg där hen påstår att hen absolut INTE känner SD. Det blir inte trovärdigt.

Jag försöker bara ta de uppgifter som är samstämmiga mellan Schazz och EGT för det är alltid mer trovärdigt med fler källor som säger samma sak. Den förstnämnda anser i varje fall jag som trovärdig och seriös. EGT kommer ju också med liknande uppgifter emellanåt så hon ljuger knappast om allt, Om hon ljuger alls.
Sedan droppar det ju inlägg då och då från anonyma icke trovärdiga som också stämmer in på det som ovanstående skrivit. Vilket gör uppgifterna än mer trovärdiga för mig.
Senast redigerad av Rosamund 2018-08-07 kl. 12:36.
Citera
2018-08-07, 12:36
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Kanske LW hade levt om hon hade kunnat inse att hon i bilincidenten betedde sig som en fyllkärring med diffusa diagnoser och få hjälp att sluta med det?

Det där var lågt! Är det hennes fel att hon blev mördad???
Det värsta jag läst i den här tråden.
Usch och fy du är sorglig. Riktigt sorglig!
Citera
2018-08-07, 12:37
Medlem
Energizer666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Vem har sagt att det är geocachevent. Det kan finnas många olika typer av event.
Jag tror på uppgifterna, vilken man skulle annars tacka nej till fika och umgänge med en vacker kvinna? Om han inte hade bråttom hem till familjen.

Så pass bra känner/kände jag både SD och LW att enda eventen som båda skulle vara på handlar om just geocaching, och något sådant har ingen av dem varit på det datumet

Måste man ha bråttom till familjen för att tacka nej till fika?
Citera
2018-08-07, 12:39
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag försöker bara ta de uppgifter som är samstämmiga mellan Schazz och EGT för det är alltid mer trovärdigt med fler källor som säger samma sak. Den förstnämnda anser i varje fall jag som trovärdig och seriös. EGT kommer ju också med liknande uppgifter emellanåt så hon ljuger knappast om allt, Om hon ljuger alls.

Som sagt, Schazz tycker jag är mer trovärdig än EGT med tanke på hur inläggen skrivs.
Uppenbart att EGT ljuger, om man ena dagen känner SD, andra dagen inte känner, du ljuger man ju om något av det?
Men när en ev FUP kommer så lär det väl bli tydligare vilka som lämnat trovärdiga uppgifter. Kan vara de som avfärdar SD som GM, eller de som tror att han är GM.
Citera
2018-08-07, 12:48
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Energizer666
Geocaching event som LW varit på i början på 2017
28 December -16, Spel och sånt i mellandagarna (kl 18:00-21:00)
18 Januari -17, Frukost Event (kl 10:00-11:00)
21 Januari -17, Kramens dag (kl 10:00-10:30)
1 Februari -17, Frukost Event (kl 10:00-11:00)

Geocaching event som SD och HD varit på i början på 2017
18 December -16, Fjärde advent (kl 00:00 - 00:30)
21 Januari -17, Kramens dag (kl 10:00-10:30) (Hela Familjen på plats)
1 Februari -17, Frukost Event (kl 10:00-11:00) (både SD och HD på plats)

Så nej dem kan inte ha åkt från ett event den kvällen
som "nån" påstår
(Källa. geocaching.com)

Var dessa event på helgdagar eller på vardagar när vanligt folk arbetar? Ibland verkar det ju som om folk, åtminstone LW , åkte iväg på sina upptåg på arbetstid. Vad säger arbetsgivaren om sådant kan man ju undra. Tar vi bort det tragiska dödsfallet borde nog några av gängets arbeten hänga på en skör tråd.

Det stod i någon logg att LW och SD var på torget mitt på dagen och LW var tvungen att smöra för chefen för att åka dit och sedan fick hon åka i ilfart till jobbet för att inte missa ett viktigt möte med en klient. Det var i samband med bilden på tummetotten för övrigt.

Oacceptabelt beteende av alla inblandade anser jag. En hobby får aldrig störa ett arbete och även om kanske inte chefen och kollegorna vill mörda någon så är det ändå en grogrund för ilska mot LW som polisen bör kolla upp för att höra om hennes jobb var i fara och höra kollegornas frustration över tingens ordning.
Citera
2018-08-07, 12:52
Medlem
tjackarismygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjackarismyg
Det här är alltså den man som har suttit i en bil tillsammans med Lena dagen före alt samma dag som misshandeln.

Vad vet vi egentligen om misshandeln? Ja att det finns en anmälan. Att det är samme man som suttit häktad. Att han är geocoachare, kompis med Lena och granne. Vi tog för givet att det var SD pga ett inlägg av Anonym96xx på sid 2 i tråden. På de sidorna blir det förvirring om hur många hus som var avspärrade. Många trodde tre: SD's, LW's och ett till. Det rann ut i sanden, men ibland har det varit diskussioner om detta grannhus.

Om det nu inte är SD utan cajjo? som har velat ha mer än LW, så blir alltihop mycket lättare att förstå.

Här är en bild på Cajjo/Bert: https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/c94ac95d-09d0-49ac-b94c-28d3565dd523_sq250.jpg
Citera
2018-08-07, 12:57
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Som sagt, Schazz tycker jag är mer trovärdig än EGT med tanke på hur inläggen skrivs.
Uppenbart att EGT ljuger, om man ena dagen känner SD, andra dagen inte känner, du ljuger man ju om något av det?
Men när en ev FUP kommer så lär det väl bli tydligare vilka som lämnat trovärdiga uppgifter. Kan vara de som avfärdar SD som GM, eller de som tror att han är GM.
Lever du fortfarande med en förhoppning om att det här bisarra skådespelet skulle kunna sluta med ett åtal mot SD? Och i så fall på vilka grunder?
Senast redigerad av Draifos 2018-08-07 kl. 12:59.
Citera
2018-08-07, 13:03
Medlem
Har polis och åklagare gått ut med deras uppfattning om händelseförlopp? Med andra ord, hela händelseförloppet?
Citera
2018-08-07, 13:05
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Samma dag (10/1 2017) som misshandeln i bilen ägde rum var LW på geocaching-tur med en annan geocachare.

Bilincidenten skedde på natten mellan 9-10/1. Du länkar till dagen efter när hon fyllde år.
Citera
2018-08-07, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Det fetade. Jo, alla som påstår att det var misshandel eller en "misshandelsincident" påstår att han begått ett lagbrott. Misshandel är en benämning för en kriminaliserad handling. Och man tjatar om det enligt principen att om man upprepar en osanning tillräckligt ofta så framstår det som sant.

Bara här i tråden var det några som uttryckte förvåning när det kom fram att anmälan om misshandel gällde en knoggnuggning.

Jag tror inte de flesta anser att det är avvikande eller starkt onormalt att ta till fysiskt tvång, lindrigt våld för att få bort en person som försöker tvinga sig kvar i ett utrymme där den inte har rätt att vistas.

Så du menar att det alltså var så att hon inte fick vara i bilen? Att hon smög sig på honom och hoppade in i bilen utan någon som helst invit?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in