2018-08-07, 11:46
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Så nej Rosamund..inågon faktisk information om att SD skjutsade hem LW från ett event denna "gnuggkväll/natt" har du inte fått från tråden.

Vem har sagt att det är geocachevent. Det kan finnas många olika typer av event.
Jag tror på uppgifterna, vilken man skulle annars tacka nej till fika och umgänge med en vacker kvinna? Om han inte hade bråttom hem till familjen.
Citera
2018-08-07, 11:53
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Samma dag (10/1 2017) som misshandeln i bilen ägde rum var LW på geocaching-tur med en annan geocachare.

Tycker inte du din trovärdighet dras i smutsen av att fortsätta upprepa osanningen om "misshandeln?"
Din trovärdighet är uppenbart redan av föga värde enär det viktigare att förfalska den faktiska händelsen och odla trådsanningar.
Citera
2018-08-07, 11:54
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
En annan oskriven lag om social samvaro borde vara att SD:s barn mitt i natten inte ska behöva ringa och be honom komma hem!

De kunde vara hemma en kort stund tydligen men pappan kanske började bli lite sen och då ringde de honom.
Men jag håller med dig om att det egentligen aldrig borde hänt.
Citera
2018-08-07, 12:00
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Tycker inte du din trovärdighet dras i smutsen av att fortsätta upprepa osanningen om "misshandeln?"
Din trovärdighet är uppenbart redan av föga värde enär det viktigare att förfalska den faktiska händelsen och odla trådsanningar.

Blir det inte förtal och ärekränkning när man fortsätter benämna det som misshandel när åklagaren lagt ned fallet med motivering att SD "haft rätt att med visst tvång få ut målsägande ur sitt fordon"?
Hade jag varit SD hade det flugit förtal och ärekränkningsstämningar mot människor som använder ovanstående uttryck om händelsen i bilen.
Senast redigerad av Rosamund 2018-08-07 kl. 12:03.
Citera
2018-08-07, 12:06
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 18carat
Mordet på LW kom inte som en blixt från klar himmel. Finns mer än det som anmälts ...

Trodde du hängt med i tråden Draifos men uppenbarligen inte.
Eller vill du få det till att jag skapar trådsanningar igen.
Ovan citat skrevs 3/6
Citera
2018-08-07, 12:07
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 18carat
Det är så pass mycket som har föregått det här brottet att det knappast är synd om honom! Han har gjort mer.

Ytterligare citat om att det finns mer än de två anmälningarna.
Vill du att jag länkar till fler Draifos?
Citera
2018-08-07, 12:08
Medlem
flixa81s avatar
Citat:

Hur är det själv med dina trådsanningar om att Lena misshandlade sina barn?
Citera
2018-08-07, 12:09
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Ytterligare citat om att det finns mer än de två anmälningarna.
Vill du att jag länkar till fler Draifos?

Villa källor har den skribenten? Som ni har sagt till mig så räcker det inte med vad anonyma postare skriver. Fram med faktauppgifter tack. Lika regler får det vara för alla.
Citera
2018-08-07, 12:21
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Villa källor har den skribenten? Som ni har sagt till mig så räcker det inte med vad anonyma postare skriver. Fram med faktauppgifter tack. Lika regler får det vara för alla.

Det är upp till var och en att tro på vad som postas i tråden. Jag blev ombedd att länka till inlägg angående ytterligare händelser som inte anmälts.
Och det har jag gjort.
De flesta i tråden har nog en uppfattning om vilka postare som verkar trovärdiga och inte.
18carat har gjort ett få antal inlägg kring detta och ser ingen anledning till att hen skulle hitta på.
Citera
2018-08-07, 12:22
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Istället för att när argumenten tryter återgå att snaska i SDs karaktär kanske du förstått att det ligger närmare till hands att han inte tycker han gjort något fel som också Åk bekräftade genom att lägga ner utredningen?

Hade han å andra sidan anlitat advokat hade du din vana trogen läst in och skvaller-postat om att han måste bara skyldig till misshandel ty annars hade han väl inte behövt advokat.

Så då är han alltså skyldig nu
eftersom han har anlitat en advokat.

Eller?
Citera
2018-08-07, 12:24
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Det är upp till var och en att tro på vad som postas i tråden. Jag blev ombedd att länka till inlägg angående ytterligare händelser som inte anmälts.
Och det har jag gjort.
De flesta i tråden har nog en uppfattning om vilka postare som verkar trovärdiga och inte.
18carat har gjort ett få antal inlägg kring detta och ser ingen anledning till att hen skulle hitta på.

Varför ska man begära belägg från t.ex. mig då när jag hänvisar till flera skribenter som känner både SD och LW. Då minsann räcker det INTE med inlägg utan det ska fram andra belägg också. Varför är det så?
Samma får väl gälla där att man får tro vad man vill utan att hoppa på den som skriver och be om fler belägg?
Du kan väl förstå nu att det känns jobbigt.
Senast redigerad av Rosamund 2018-08-07 kl. 12:27.
Citera
2018-08-07, 12:30
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Varför ska man begära belägg från t.ex. mig då när jag hänvisar till flera skribenter som känner både SD och LW. Då minsann räcker det INTE med inlägg utan det ska fram andra belägg också. Varför är det så?
Samma får väl gälla där att man får tro vad man vill utan att hoppa på den som skriver och ber om fler belägg?
Du kan väl förstå nu att det känns jobbigt.

Är man väldigt aktiv i tråden och postar många inlägg får man nog ta att man blir påhoppad.
Beror väl på vilka skribenter man hänvisar till också.
Aktiva postare som tex EGT har lämnat olika uppgifter och då blir det inte trovärdigt. Ena dagen känner hen SD och umgås, dagen efter kommer ett inlägg där hen påstår att hen absolut INTE känner SD. Det blir inte trovärdigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in