Citat:
Ursprungligen postat av
exsist
Uppgifterna från vittnet Hanna verkar tyvärr vara osäkra.
Med anledning av hennes egna uttalanden blir tveksamheter tydliga.
Hon uppger att hon hör en ung kvinna skrika förtvivlat och gråta samt aggressiva mansröster. Uppfattar även att kvinnan skriker att - Så kan/får ni inte göra! Detta pågår i ca fem minuter för att sedan tystna tvärt av bildörrar som slås igen. Hon uppfattar att kvinnan förs bort under tvång. Hon anser samtidigt att det hela är avslutat och utrett eftersom hon inte hörde kvinnan ropa någon gång på hjälp och därmed går hon tillbaka in till sej.
Undrar om hon vid detta läge tänkte att det var Helena som skrek så hjärtskärande högt med rösten som hon så väl kände igen från när hon kallade på sin hund? Utebliven reaktion tyder inte på det.
Senare var vittnet säker på att det var Helenas röst.
Mycket av vittnets agerande är motsägelsefullt mot vad hon uppger ha hört.
Man kan höra en människa i knipa skrika högt utan att skrika på hjälp..och med aggressiva röster inblandade så är det hela givet. Känner man igen rösten som en bekant/vän blir man orolig och påkallar tex hjälp osv...
Eller hur? Hon säger ju själv att hon bad polisen att få återkomma när de knackade dörr. Hur många "förhör" hade polisen med Hanna egentligen. 3? Det fattar ju vem som helst att vittnesmålet blir sämre ju längre tiden går o ju mer det läggs till.
Därför är jag noga med att inte tala med flera om mitt, efter jag såg bilden på PU.
Jag har nu varit på Polisstationen i Skövde. De hade fullt upp med att förbereda något i rätten, så de skulle återkomma. Men det går sakta frammåt.
Naturligtvis är sannolikheten mycket stor att ingen annan än Helena skrek den där helgnatten som Hanna hörde. Varför krongla till det?
Sorry om ja bytte fokus i tråden.