2018-08-07, 00:03
Medlem
2big4yous avatar
Någon som minns om "Powergirl" gissade SD's siffror inför valet 2014?
2018-08-07, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Här ytterligre än som inte fattat det mest basala. Världen har utvecklats på 100 år och värderingar liksom kunskap har ändrats. Ingen har blivit lurad utan verkligheten och kunskapen om den har förändrats.
Nu handlar inte denna tråd om detta utan om opinionsmätningar avseende SD.
Det är dock inte underligt om de kommer att rasa i fortsatta mätningar beroende på att de inte fattat vi befinner oss i ett val som utspelar sig 2018. Att du och andra SD anhängare har gått i livets hårda skola men inte uppfattat en smack av historielektionerna i den vanliga skolam och att utvecklingen liksom synsättet förändrats över tid ändrar ingenting. Jag har inte svaret på valresultatet men blir mycket förvånad om SD får över 20 procent. Visserligen har garageföretaget Sentio siffror som tyder på det men tittar man på trenden över hur alla institut bedömmer situationen just nu i opinionen så är trenden för SD snarare vikande än ökande.

Det heter ”en”, inte ”än”. Det får man lära sig på lågstadiet.
Det man också får lära sig i skolan, om du nu har gått i en sån, är att om folk inte lär sig att tänka kritiskt och fundera på vad dom styrande säger verkligen stämmer, så kan man få en förkrossande stor del av befolkningen att bli hatiska mördare och döda judar.
Eller att få en frisk och toppmodern del av norra europa att börja släppa in allah och terrordåd och våldsmän och gå tillbaka 1000 år i utvecklingen.
Man kan lätt se om en befolkning är vilseledd genom att titta på kringliggande länder. Tänker folket likadant där? Om inte, beror det då på genetiska skillnader mellan personer i närliggande länder, eller har media förmedlat helt olika budskap? Vem tänker och vem följer?
SD kommer få en dipp nu efter alla toppar, det är helt naturligt. Men valkampanjen har precis inletts. SD kommer öka igen. Oavsett om dom får 20 eller 30 procent, så är det något positivt inför nästa val, då fler som inte tänker utan följer strömmen kommer rösta på SD.
2018-08-07, 03:50
Medlem
EnDodTigers avatar
Citat:
Var är alla ni som fick fnatt för någon eller några veckor sedan och trodde på 15-20% för SD?.
Javisst ja, det är opinionsinstituten som håller ned sverigedemokraternas siffror glömde det. Själv tycker jag att ni SD:are skall vara glada för varje tiondels procent som SD ökar med. Kanske kommer ni över 10%, vilket jag i så fall beklagar, men mycket mer är nog bara en utopisk förhoppning.

Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you

😆

(FB) Sverigedemokraterna i opinionsundersökningar
2018-08-07, 05:28
Medlem
Rufoss avatar
Kan vi inte lägga Powergirl åt sidan ett tag? Låt oss gemensamt brista ut i gapskratt åt henne under valnatten.

Angående stödet för SD så har jag märkt av fler och fler människor i min omgivning som kommer ut ur garderoben och säger att de ska rösta på SD. Goda tecken!

Jag hoppas att dessa och alla ni andra verkligen går till vallokalen i september.
2018-08-07, 07:28
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rufos
Kan vi inte lägga Powergirl åt sidan ett tag? Låt oss gemensamt brista ut i gapskratt åt henne under valnatten.

Angående stödet för SD så har jag märkt av fler och fler människor i min omgivning som kommer ut ur garderoben och säger att de ska rösta på SD. Goda tecken!

Jag hoppas att dessa och alla ni andra verkligen går till vallokalen i september.

Nej jag ska gå redan i augusti! Faktiskt om 16 dagar. Men röstkortet väntar jag på.

För övrigt tror jag att alla institut kommer att underskatta Sd. Några tecken på rejäl återtagning av det gigantiska gapet kan man ännu inte se och nu tror jag inte längre vi får se det. Förklaringen är enkelt de har inte underlag för att Sd;are fortfarande gömmer sig. Lätt att säga vi gör så gott vi kan.
Inget har egentligen hänt media och organisationer som RFSL mobbar fortfarande Sd och väljarna känner av det.
Ilskan över det är stark och det kan det få några extra procent soffliggare att rösta Sd den här gången.
Senast redigerad av Returpapper 2018-08-07 kl. 07:39.
2018-08-07, 08:41
Medlem
Citat:
Här ytterligre än som inte fattat det mest basala. Världen har utvecklats på 100 år och värderingar liksom kunskap har ändrats. Ingen har blivit lurad utan verkligheten och kunskapen om den har förändrats.
Nu handlar inte denna tråd om detta utan om opinionsmätningar avseende SD.
Det är dock inte underligt om de kommer att rasa i fortsatta mätningar beroende på att de inte fattat vi befinner oss i ett val som utspelar sig 2018. Att du och andra SD anhängare har gått i livets hårda skola men inte uppfattat en smack av historielektionerna i den vanliga skolam och att utvecklingen liksom synsättet förändrats över tid ändrar ingenting. Jag har inte svaret på valresultatet men blir mycket förvånad om SD får över 20 procent. Visserligen har garageföretaget Sentio siffror som tyder på det men tittar man på trenden över hur alla institut bedömmer situationen just nu i opinionen så är trenden för SD snarare vikande än ökande.

Powergirl och jag har extremt olika syn på SD. Däremot delar jag hennes åsikt att SD har visat en vikande trend i opinionsundersökningar på sistone. Jag går så långt att jag säger att Powergirl kan få rätt i att SD inte ens uppnår 20% i valet. Men givetvis hoppas jag inte att det ska gå så illa för SD.

Själv är jag intresserad av vilka faktorer som får SD att växa respektive sjunka i opinionen. Jag tror att SD:s raket-ökning i maj och juni berodde på Åkessons succé och Löfvens fiasko i partiledardebatten i Agenda. Dessutom var folk fortfarande rasande över afghanamnestin och "gymnasielagen".

Nu verkar det där vara glömt. Det är ingen tillfällighet att MSM inte har uppmärksammat den nya afghandemonstrationen,#PUTNU, eftersom man förstår att den skulle kunna reta gallfeber på vanligt folk. Och MSM har en enda agenda inför det här valet, och det är att förtala, motarbeta och trycka tillbaka SD så långt det bara går.

Jag känner både respekt, fruktan och avsky för MSM:s enorma makt över den svenska opinionen. När MSM går samman i en mäktig propaganda-tsunami kan man ofta styra hela Sverige dit man vill. MSM vände den svenska opinionen i folkomröstningen om EU genom en extrem propaganda-offensiv och förmådde en skeptisk svensk befolkning att rösta in sig själv i EU. Man skrämde folk till tystnad och undergivenhet när dammluckorna öppnades under hösten 2015 och migranterna fullkomligt forsade in i landet, för MSM sa "Refugees Welcome", och den som sa emot var rasist!

Apropå svenska folkets inställning till EU. Titta gärna på den här bilden:

https://3.bp.blogspot.com/-vp2GKle0rTs/VGIOSKfvXQI/AAAAAAAArgY/3sOFuGvMFJg/w1200-h630-p-k-no-nu/ettknapptjatilleu.PNG

Numera är svenskarna extremt positiva till EU, av skäl som jag inte ens kan försöka analysera här. Men titta på hur opinionen såg ut före, under och efter folkomröstningen om EU år 1994! Före: Det fanns en stabil majoritet emot EU. Under själva folkomröstningen: MSM hade lyckats jobba fram en mycket knapp majoritet för EU! Omedelbart efter folkomröstningen: Missnöjet exploderade och motståndet mot EU steg mot skyn! Snacka om att folk kände sig lurade! Men då var det för sent.

Jag menar att vi som anser att den svenska migrationspolitiken under de senaste 25 åren har varit förödande för Sverige, och som inser att MSM vägrar att erkänna att den politiken någonsin har varit fel, och som förstår att MSM just därför kommer att sätta in sina enorma propagandaresurser för att se till att samma migrationspolitik ska fortsätta i all evighet, vi måste fundera mera över hur vi ska göra för att växa oss starkare än MSM.

Innan vi lyckas med den saken är det inte alls säkert att SD någonsin får mer än 20% i ett riksdagsval.
Senast redigerad av Egnatankar 2018-08-07 kl. 09:03.
2018-08-07, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you

Ja det gjorde hon och hade totalt fel. Minns inte exakta siffror men det var helt uppåt väggarna iallafall.
2018-08-07, 08:49
Medlem
Kan inte någon med tid och intresse göra en lista på de medlemmar som basunerar ut att SD aldrig kommer få över 20% så vi gemensamt kan skratta åt dessa på valnatten?

Vore otroligt roligt.
2018-08-07, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Powergirl och jag har extremt olika syn på SD. Däremot delar jag hennes åsikt att SD har visat en vikande trend i opinionsundersökningar på sistone. Jag går så långt att jag säger att Powergirl kan få rätt i att SD inte ens uppnår 20% i valet. Men givetvis hoppas jag inte att det ska gå så illa för SD.

Själv är jag intresserad av vilka faktorer som får SD att växa respektive sjunka i opinionen. Jag tror att SD:s raket-ökning i maj och juni berodde på Åkessons succé och Löfvens fiasko i partiledardebatten i Agenda. Dessutom var folk fortfarande rasande över afghanamnestin och "gymnasielagen".

Nu verkar det där vara glömt. Det är ingen tillfällighet att MSM inte har uppmärksammat den nya afghandemonstrationen,#PUTNU, eftersom man förstår att den skulle kunna reta gallfeber på vanligt folk. Och MSM har en enda agenda inför det här valet, och det är att förtala, motarbeta och trycka tillbaka SD så långt det bara går.

Jag känner både respekt, fruktan och avsky för MSM:s enorma makt över den svenska opinionen. När MSM går samman i en mäktig propaganda-tsunami kan man ofta styra hela Sverige dit man vill. MSM vände den svenska opinionen i folkomröstningen om EU genom en extrem propaganda-offensiv och förmådde en skeptisk svensk befolkning att rösta in sig själv i EU. Man skrämde folk till tystnad och undergivenhet när dammluckorna öppnades under hösten 2015 och migranterna fullkomligt forsade in i landet, för MSM sa "Refugees Welcome", och den som sa emot var rasist!

https://3.bp.blogspot.com/-vp2GKle0rTs/VGIOSKfvXQI/AAAAAAAArgY/3sOFuGvMFJg/w1200-h630-p-k-no-nu/ettknapptjatilleu.PNG

Numera är svenskarna extremt positiva till EU, av skäl som jag inte ens kan försöka analysera här. Men titta på hur opinionen såg ut före, under och efter folkomröstningen om EU år 1994! Före: Det fanns en stabil majoritet emot EU. Under själva folkomröstningen: MSM hade lyckats jobba fram en mycket knapp majoritet för EU! Omedelbart efter folkomröstningen: Missnöjet exploderade och motståndet mot EU steg mot skyn! Snacka om att folk kände sig lurade! Men då var det för sent.

Jag menar att vi som anser att den svenska migrationspolitiken under de senaste 25 åren har varit förödande för Sverige, och som inser att MSM vägrar att erkänna att den politiken någonsin har varit fel, och som förstår att MSM just därför kommer att sätta in sina enorma propagandaresurser för att se till att samma migrationspolitik ska fortsätta i all evighet, vi måste fundera mera över hur vi ska göra för att växa oss starkare än MSM.

Innan vi lyckas med den saken är det inte alls säkert att SD någonsin får mer än 20% i ett riksdagsval.

Klokt inlägg, men jag är inte lika pessimistisk som du. Visst är det så att regimens propaganda förvridit huvudet på folket, vilket alltid skett genom historien. Stalin, Hitler, Kimdynastin har varit älskade av stora/större delen av sitt folk under sin storhetstid. Så inget nytt sker under solen. Men det finns nuförtiden något nytt: Internet. Utan internet hade inte SD varit i riksdagen och majoriteten av oss som skriver här i tråden hade fortfarande röstat på något sjuklöviskt.

Propagandan från regimen/msm är fortfarande effektiv, håller med om det, men alternativ nyhetsförmedling och diskussionsfora har i alla fall kunnat öppna de flesta svenska ögon för vansinnet som pågår. Det betyder inte att alla röstar SD eller AFS. Steget är fortfarande stort efter decenniers smutskastning. Men ju större SD växer, ju lättare blir det att sympatisera med partiet. OU är därför viktiga och manipulationer av dessa fullt logiska ur regimens perspektiv.

Jag tror på ett valresultat kring 30% och därefter ny DÖ. Sedan får vi en mandatperiod som kommer att ägna sig åt censur på internet, förbud mot ”rasistiska” orrganisationer etc. På sikt räcker det självklart inte, men ger respit för PK-generationen att i alla fall överleva till sin pension.
Senast redigerad av LBeria 2018-08-07 kl. 10:02.
2018-08-07, 10:52
Medlem
Efter att en miljöprofessor släppts lös i TV ktuellt och nyheter i Radio, propagerande för fossilfritt samhälle, och att vi är på väg mot undergång och överhettning, så tror jag att detta tär på SDs opinionssiffror.
Gissa vilka som jublar. Mp 9,6 ?

Folk är kanske inte realistiska och hänger med på Åkessons miljöresonemang.
2018-08-07, 11:29
Medlem
Citat:

Sverige kan inte räddas utan att det finns ett komplett svenskt mediahus - tidningar, böcker, tidskrifter, webb-TV etc. som ägs, drivs av svenskar utan koppling till globalisterna.

Som ni kanske kommer ihåg så började det riktiga helvetet när Bonniers fick total kontroll över TV4 och Shipstedt köpte SvD.
2018-08-07, 11:30
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:

.

Det är sant men de bromsar bara SD, de som bestämt sig för SD är också människor som MSM har förlorat makten över. Minns förra valet med SvR, Expressens svartmålning och uthängning sista tiden. ändå fick SD 13 %. De hade kanske fått 25 % annars. Ungefär som de som är säkra SD-röster nu inte påverkas av någonting MSM skriver, de dubbelkollar med FB och alternativmedia. Nu tror jag SD har 22 % som inte MSM kan påverka vad de än gör. Det är givna röster även om SD är ryska spioner, pedofiler och betalas av Expo. Ungefär som de 13 % i förra valet. Övriga 10 % potentiella SD-röster kan media påverka med "skandaler". Långsiktigt förlorar MSM sin makt. DN och SvD når knappt någon längre för de har betalvägg på nästan allt. Det är egentligen bara SvT, Expressen, SvR och Aftonbladet kvar. TV 4 ser någon på det fortfarande? Allt fler vänder MSM ryggen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in