2018-08-07, 01:44
Avstängd
Situationen är ju jätteallvarlig. Med tanke på det övervåld som använts (hade räckt med en kula för att döda och de pepprade honom med kulor) så går det inte att komma ifrån att poliserna måste haft uppsåt att döda. De arkebuserade downien och kommer av allt att döma att gå fria.
Det finns ingen annan slutsats att dra oavsett hur många poliser som hänger i den här tråden och försvarar sina kollegor För alla oss vanliga betyder det att det går runt ostraffade mördarpoliser i centrala Stockholm. Ett ställe man alltså vistas på med livet som insats.
Citera
2018-08-07, 01:48
Avstängd
Situationen är ju jätteallvarlig. Med tanke på det övervåld som använts (hade räckt med en kula för att döda och de pepprade honom med kulor) så går det inte att komma ifrån att poliserna måste haft uppsåt att döda. De gjorde sig t o m onåbara för info som talade emot deras vrickade uppfattning av läget. De arkebuserade downien och kommer av allt att döma att gå fria.
För alla oss vanliga betyder det att det just nu går runt ostraffade mördarpoliser i centrala Stockholm. Ett ställe man alltså vistas på med livet som insats.
Citera
2018-08-07, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
När gjorde han det?

Han fick tydligen beskedet att polisen inte hade tid att leta efter honom, ett märkligt svar om pappan samtidigt berättade att Eric har Downs syndrom, tre år mentalt och har autism. En sådan kille kan sväva i livsfara om han stryker omkring mitt i nattten på egen hand i centrala Stockholm. Finns det ingen taktikhandbok som säger att polisen även i sådana fall skall göra allt så fort det går för att hjälpa folk som kan hamna i livsfara?
Kan inte säga tiden, är för sluut, nu.
Citera
2018-08-07, 01:55
Medlem
Citat:
När gjorde han det?

Han fick tydligen beskedet att polisen inte hade tid att leta efter honom, ett märkligt svar om pappan samtidigt berättade att Eric har Downs syndrom, tre år mentalt och har autism. En sådan kille kan sväva i livsfara om han stryker omkring mitt i nattten på egen hand i centrala Stockholm. Finns det ingen taktikhandbok som säger att polisen även i sådana fall skall göra allt så fort det går för att hjälpa folk som kan hamna i livsfara?
Visst är det så, polisens uppgift är att skydda medborgarna.
En del här i tråden verkar tro att polisens huvuduppgift är att bara skydda sig själv, även vid inbillad fara.
Citera
2018-08-07, 02:02
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Situationen är ju jätteallvarlig. Med tanke på det övervåld som använts (hade räckt med en kula för att döda och de pepprade honom med kulor) så går det inte att komma ifrån att poliserna måste haft uppsåt att döda. De arkebuserade downien och kommer av allt att döma att gå fria.
Det finns ingen annan slutsats att dra oavsett hur många poliser som hänger i den här tråden och försvarar sina kollegor För alla oss vanliga betyder det att det går runt ostraffade mördarpoliser i centrala Stockholm. Ett ställe man alltså vistas på med livet som insats.

Om du sköter dej så är det ingen fara.
Citera
2018-08-07, 04:02
Medlem
Crustaceas avatar
Eftersom Erics liv vänds ut och in så tycker jag att det är dags att hänga ut ”poliserna”
Hade jag kunnat hade jag gjort det, men ett flertal härinne vet säkerligen.....
Citera
2018-08-07, 05:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Situationen är ju jätteallvarlig. Med tanke på det övervåld som använts (hade räckt med en kula för att döda och de pepprade honom med kulor) så går det inte att komma ifrån att poliserna måste haft uppsåt att döda. De gjorde sig t o m onåbara för info som talade emot deras vrickade uppfattning av läget. De arkebuserade downien och kommer av allt att döma att gå fria.
För alla oss vanliga betyder det att det just nu går runt ostraffade mördarpoliser i centrala Stockholm. Ett ställe man alltså vistas på med livet som insats.

Du behöver inte vara det minsta orolig. Men går du omkring på stan med ett vapenliknande föremål som du siktar mot polisen, trots att dom säger åt dig att släppa vapnet... Ja, då sätter du dig i en livsfarlig situation.
Citera
2018-08-07, 05:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crustacea
Eftersom Erics liv vänds ut och in så tycker jag att det är dags att hänga ut ”poliserna”
Hade jag kunnat hade jag gjort det, men ett flertal härinne vet säkerligen.....

Har du funderat på varför polisers namn inte hängs ut? Tänk efter ordentligt nu
Citera
2018-08-07, 05:16
Medlem
Citat:
När gjorde han det?

Polisen hade fullt upp med att leta reda på en livsfarlig kriminell som de förmodade fanns i området.
Citera
2018-08-07, 05:28
Avstängd
vera.os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Det har förekommit för många märkliga krumpsprång från de tre polisernas sida.
Du verkar ha insyn i utredningen! Kan du specifiera vilka märkliga krumsprång de 3 poliserna har gjort?
Citera
2018-08-07, 05:32
Avstängd
vera.os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nisseblg
Bängen har ljugit om precis ALLT, ändå så finns det nått jävla pucko som dig som sitter och försvarar alla jävla fel de har gjort. Det är ju precis sådana som dig de tar in på Polisskolan nu förtiden. Herregud
Det låter som utredningen är klar och natt du har tillgång till den. Kan du lägga upp den här?
Citera
2018-08-07, 05:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Polisen hade fullt upp med att leta reda på en livsfarlig kriminell som de förmodade fanns i området.

Så pinsamt. Den livsfarliga kriminella var bakom lås och bom och kvinnan bor inte längre på adressen och är inte anmälaren. Polisen hade ingen anledning att dra dit med allt de ägde och hade och kunde avvara från Pride-bevakningen. Även den livsfarlige kriminelle var bara polisens tankespöke. Så polisen hamnade fel från första början.

Det är intressant att se hur anmälan lät. Var det "en downie går runt med ett vapen", "en skum typ stryker omkring i buskarna med vapen" eller liknande? Ställdes det några frågor till anmälaren? Exvis hur ser "mannen med vapnet ut"? Det verkar inte ha varit en situation där man ringer in att en man med vapen står och hotar någon på vår gård så man hade kunnat ta en halv minut med en intervju för att ge poliserna som skulle åka dit en klarare bild.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in