2018-08-07, 01:18
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 18carat
Glorious har rätt i att det är ett typiskt beteende när narcissister blir grandiosa att låta bli att anlita advokat. Det är inte alls omöjligt att det var så också i det här fallet. Det kan också vara så att från anmälan till förhör kan de ha kommit överens om att tona ner händelsen och få den nerlagd. LW kanske inte ville dra tillbaks en anmälan en gång till, ifall hon skulle behöva göra en anmälan någon mer gång. Hon hade ju blivit icke trovärdig nästa gång. Och misshandel faller ju under allmänt åtal. Händelsen låter så där lagom trovärdig. Hon ville bjuda på bullar mitt i natten? Och ta nacksving och hålla ner huvudet och gnugga hjässan för att någon som är så till den grad angelägen om dessa bullar ska resa sig och gå ur bilen? Nej, något stämmer inte i den där historien.

Men jag tror hon gav en utsaga om vad som hände redan samma natt när polisen kom hem till henne. De satt enligt uppgifter vid köksbordet och pratade om anledningen till att hon ringde dem. Hur lätt är det att ändra på det senare?
Citera
2018-08-07, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Någon som kände paret skrev igår kväll att SD hade bråttom hem dessutom. HD skulle jobba nattskift och kan givetvis inte lämna barnen själva hemma.
Ja han är verkligen en omtänksam och ansvarsfull familjefar den där SD. 😣
Citera
2018-08-07, 01:28
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Du glömmer att SD hade kontakt med Lena på mordkvällen.
Så det var inte endast gamla omständigheter som gjorde att SD blev intressant.
Vi har ju ingen aning om vad som skrevs dem emellan den kvällen.
Något i deras konversation kanske var av intresse för polisen.
Uppgiften om en kontakt mellan SD och LW under mordkvällen är en av punkterna i listan:
(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)

Det handlade väl inte om innehållet i ev. chatt/sms, utan snarare om att polisen hade uppfattat det som att SD skulle ha velat vilseleda polisen genom att undanhålla för dem att han hade haft kontakt med LW. Jag tolkade det som att det här i så fall lika gärna kan ha handlat om ett missförstånd mellan SD och polisen.

Vad som däremot kanske saknas i listan är att UW skall ha lämnat uppgifter i ett förhör redan den första dagen, uppgifter som kan ha varit det som först väckte polisens intresse för SD.
Senast redigerad av Draifos 2018-08-07 kl. 01:39.
Citera
2018-08-07, 01:33
Medlem
Citat:
Det var nästan samma. Barnen fick vara hemma en stund själva men ringde deras far och bad honom komma hem. Det är ju nästan värre och mer förståeligt då om SD vill skynda hem.
Mer förståeligt?? Ingenting i hans agerande är förståeligt. Han borde vare sig sitta i en bil och diskutera eller gnugga huvud kl 23.30 då han borde finnas hemma hos sina barn.
Citera
2018-08-07, 01:38
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Mer förståeligt?? Ingenting i hans agerande är förståeligt. Han borde vare sig sitta i en bil och diskutera eller gnugga huvud kl 23.30 då han borde finnas hemma hos sina barn.

Han körde tydligen hem henne efter något event bara, därav att LW ville mer och bjöd på fika.
Så ja hans familj kom först och det var ju därför han inte ville följa med in.
Idag ångrar han nog att han inte åkte hem själv efter geocacheventet. Ibland straffar det sig att vara för snäll, tyvärr.
Senast redigerad av Rosamund 2018-08-07 kl. 01:47.
Citera
2018-08-07, 01:47
Medlem
Hans barn är yngre än hennes.
Han borde inte varit på ett event vid den tiden utan som många här tack och lov tycker, hemma hos barnen.

De vuxna har helt klart ett egoistiskt beteende. Det syns tydligt när man lägger ihop loggar osv.
Citera
2018-08-07, 01:51
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Han körde tydligen hem henne efter något event bara, därav att LW ville mer och bjöd på fika.
Så ja hans familj gick först och det var ju därför han inte ville följa med in.

Det är LITE VÄL magstarkt använda just det argumentet, för att sälja in en man som varit otrogen mot sin fru i kanske 5-6 år. Möjligtvis med fler än LW, med tanke på hur han uttryckt sig i dykbloggen för längesen.

Enligt sekten här så är nu SD - som FORTFARANDE ÄR SKÄLIGEN MISSTÄNKT FÖR MORD - helt plötsligt en omtänksam familjefar, som vi alla ska se upp till samt förstå "att lite våld får man allt bruka när man heter SD och för en gångs skull KANSKE tänker på sin familj".

Jag tror DET empati-tåget har gått för längesen för de flesta vettiga...oavsett om han mördat eller inte.
Citera
2018-08-07, 02:10
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjackarismyg
Advokaten säger inte att de har haft en kärleksrelation. Expressen får det att låta så däremot.
Däremot är det han som myntar uttrycket om att åklagaren försöker måla upp en motivbild.

Expressen 1/6:

De har också haft en kärleksrelation, bekräftar mannens advokat Ingvar Backman.
De har haft någon form av relation. De känner varandra, säger han.
Är det en kärleksrelation?
Det har varit olika under olika tidpunkter. De har känt varandra under många år och det har växlat litegrann.
Den senaste tiden?
Jag går inte in på det. Det här handlar lite om den motivbild som åklagaren vill måla upp.
Det kan vara jag som har fört in de här uppgifterna om att det skulle vara bekräftat att de hade haft en kärleksrelation:
Kan inte hitta några sådana uppgifter nu när jag letar.
Senast redigerad av Draifos 2018-08-07 kl. 02:23.
Citera
2018-08-07, 02:14
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det kan var jag som har fört in de här uppgifterna om att det skulle vara bekräftat att det handlade om en kärleksrelation:

Advokaten säger att det har varit olika former av relationer under olika tider. Det kan ju tänkas ha varit en kärleksrelation vid någon tidpunkt under alla år de känt varandra. Frågan är om de haft det nu i närtid? Om inte, har jag svårt att se ett motiv.
Senast redigerad av Rosamund 2018-08-07 kl. 02:21.
Citera
2018-08-07, 02:20
Medlem
tjackarismygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det kan var jag som har fört in de här uppgifterna om att det skulle vara bekräftat att de hade haft en kärleksrelation:

Jag var också rätt säker, men murvlarna är verkligen illusionister. Sen skumläser man väl oftast.
Vanligtvis brukar jag inte vara så här petig med bakgrund till alla påståenden. Man litar väl oftast på att Berra i Vagnhärad faktiskt delade garage med Bosse bus. Men den här tråden är helkonstig. Man blir liksom paranoid.
Citera
2018-08-07, 02:23
Medlem
Citat:
Så ja hans familj kom först och det var ju därför han inte ville följa med in.
Idag ångrar han nog att han inte åkte hem själv efter geocacheventet. Ibland straffar det sig att vara för snäll, tyvärr.
Körde hem henne efter ett geocachevent? Var har du fått det ifrån?
Citera
2018-08-07, 02:24
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjackarismyg
Jag var också rätt säker, men murvlarna är verkligen illusionister. Sen skumläser man väl oftast.
Vanligtvis brukar jag inte vara så här petig med bakgrund till alla påståenden. Man litar väl oftast på att Berra i Vagnhärad faktiskt delade garage med Bosse bus. Men den här tråden är helkonstig. Man blir liksom paranoid.

Nu minns jag något annat advokaten sa: att en part ville mer än den andra.
Det låter ju inte riktigt som att det skulle vara en kärleksrelation då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in