2018-08-06, 22:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag bara skriver vad EGT (tror jag det var) skrev igår. Bäst att uppge var jag får mina uppgifter annars tror ni det är från mig.

Läs inlägget för det var inte så skribenten skrev.

Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Backa är du snäll... Jag är pro-få-fast-mördaren-oavsett-vem-det-är...
Men jag tror mindre och mindre på SD som mördaren. Jag ser det inte som ett självändamål att hålla fast i något, utan värderar dom uppgifter jag får och tar ställning därefter.

Vissa här inne har skapat en uppfattning att SD är ett svin och lutar sig mot att han är skäligen misstänkt fortfarande, utan att värdera förutsättningarna objektiv.

BILJ-VELN:
Fått en viskning förut, som jag tog mest som vild spekulation. Men visst, det kan finnas en sanning i den med, eftersom personen känner HD ganska bra.

SD skjutsade hem LW och hade bråttom hem för HD jobbade natt (eller inte var hemma) och barnen kunde vara själva ett tag men ringde och ville att pappa skulle komma hem.
LW köpte inte detta, utan trodde att han ville undvika henne, så hon vägrade kliva ut och ville att han var kvar med henne. Barnen klarade sig själva. Detta eskalerade och SD fick mer och mer panik för sina barn, medan LW körde på att hon ville ha honom, men han ville inte ha henne. Hon ville prata.

OM detta är sant, eller ligger åt det hållet. Hur ställer sig ni som tyckte SD gjorde så katastrofalt fel i den situationen?
Om han är en kvinnomisshandlare i ert tycke, vad blir då LW med ovanstående scenario?
Oavsett, vi vet inte förutsättningarna! Han kanske till och med borde markerat än kraftigare mot henne?
Citera
2018-08-06, 22:42
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banannn
Läs inlägget för det var inte så skribenten skrev.

Det var nästan samma. Barnen fick vara hemma en stund själva men ringde deras far och bad honom komma hem. Det är ju nästan värre och mer förståeligt då om SD vill skynda hem.
Citera
2018-08-06, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Otur då att han troligtvis gjort sig skyldig till mord.
Det där om SD "troligtvis gjort sig skyldig till mord" vet jag inte tillräckligt mycket om för att kunna bedöma eller kommentera.
Om SD gjort sig skyldig till mord, men ändå inte kan dömas för det, så har han enligt min uppfattning en högre makt att stå till svars inför.
Hur ser du, som verkar övertygad om att SD är skyldig till mord på LW, på konsekvenserna om SD ändå inte kan dömas för brottet? Är han i dina ögon ändock en mördare?
Citera
2018-08-06, 22:48
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Stön, ett forum där ni omskriver en misshandel av en otrogen man på en kvinna, till att HON har gjort något "kriminellt" och han avbryter henne.... wow alltså.

Ha så roligt i fortsättningen, jag lämnar er idioter att idissla ifred

Den som idisslar är du eftersom du tjatar om felaktigheter och oväsentligheter.
Huruvida ett BO eller GM är otrogen eller inte är fullständigt oväsentligt för om något är misshandel eller inte. Händelsen är bedömd av relevant person med särskild sakkunskap och denne avskrev ärendet som LW anmält som "misshandel".
Än dummare blir det om man menar att det nog inte gick till som LW själv återgivit för att rädda hennes "heder" på ett sätt som för tankarna till Nord Korea.
Citera
2018-08-06, 22:51
Medlem
Citat:
Man trodde man hade läst allt i den här tråden men det här tar nog priset.
Beklagligt hur vissa tycker våld är okej 😔

Lagen tillåter viss användning av våld under vissa förutsättningar.
Citera
2018-08-06, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Visste hon att SD:s gärning var laglig när hon gjorde anmälan menar du?

Det är irrelevant om hon trodde det hon själv gjorde var tillåtet. Det kan vara smärtsamt att vara lite korkad ibland.
Citera
2018-08-06, 23:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Spoing
Extrem tolkning att läsa in sommarvärmen i en logg där den inte nämns..

Nåväl. Vidare kan man utläsa ur SD:s loggar att SD och HD verkar ha gjort många resor på egna hand genom åren som geocachingaktiva. USA, Ukraina osv. Det är ju rätt mycket med tanke på barnen. Vad mycket tid barnen måste ha varit själva eller bortlämnade. En normal cachare med familj skulle nog inte kunna få till så många resor av den karaktären och få ihop så många hittade cacher som duon har nu.

Fam Davidsson prioriterar kanske fritiden före barnen.
Citera
2018-08-06, 23:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Ytterligare en trådsanning, misstänker jag. Utan ordentliga källor vet inget annat än det som folk tror eller hittar på för att föra sin egen agenda. Vi vet däremot vad åklagare och polis har sagt än så länge.

Oavsett vilket, så kunde han låtit bli att ta med henne i sin bil från början. Alternativt kört hem till sig, så hon kunde suttit där i bilen tills hon tröttnade. Inget motiverar att attackera någon som inte själv utövat fysiskt våld. Det är bara svaga män och kvinnor som inte kan klara sig utan att ta till våld och hot.

Citat:
Kan vara osant men jag tyckte det var värt att nämna i sammanhanget när nu bilincidenten diskuteras igen.

Sant eller osant, varför då lämna barnen för att dejta sin älskarinna? O va otrogen mot sin fru.
Borde funnits körkort på att få ha barn.
Senast redigerad av Banannn 2018-08-06 kl. 23:58.
Citera
2018-08-07, 01:02
Medlem
Citat:
Det säger väl mer om de äkta männen än om Lena
Ja det är deras sak att visa respekt och ta ansvar för sina partners och förhållanden.. Men dessa respektlösa "äkta makar" (och även fruar) måste ju gå till någon som tar emot dem. Tragiskt att det finns de som inte värdesätter sig själva högre än att vara nummer två. Det säger även en hel del om den personen..
Citera
2018-08-07, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Ja det är deras sak att visa respekt och ta ansvar för sina partners och förhållanden.. Men dessa respektlösa "äkta makar" (och även fruar) måste ju gå till någon som tar emot dem. Tragiskt att det finns de som inte värdesätter sig själva högre än att vara nummer två. Det säger även en hel del om den personen..

"Det gör ont när knoppar brister"
Citera
2018-08-07, 01:11
Medlem
Citat:
Varför skulle de inte kunna ta sig ur situationen utan att fruarna får reda på det?

För att kommunikation över sociala medier är svår att neka till..
Citera
2018-08-07, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Istället för att när argumenten tryter återgå att snaska i SDs karaktär kanske du förstått att det ligger närmare till hands att han inte tycker han gjort något fel som också Åk bekräftade genom att lägga ner utredningen?

Hade han å andra sidan anlitat advokat hade du din vana trogen läst in och skvaller-postat om att han måste bara skyldig till misshandel ty annars hade han väl inte behövt advokat.

Glorious har rätt i att det är ett typiskt beteende när narcissister blir grandiosa att låta bli att anlita advokat. Det är inte alls omöjligt att det var så också i det här fallet. Det kan också vara så att från anmälan till förhör kan de ha kommit överens om att tona ner händelsen och få den nerlagd. LW kanske inte ville dra tillbaks en anmälan en gång till, ifall hon skulle behöva göra en anmälan någon mer gång. Hon hade ju blivit icke trovärdig nästa gång. Och misshandel faller ju under allmänt åtal. Händelsen låter så där lagom trovärdig. Hon ville bjuda på bullar mitt i natten? Och ta nacksving och hålla ner huvudet och gnugga hjässan för att någon som är så till den grad angelägen om dessa bullar ska resa sig och gå ur bilen? Nej, något stämmer inte i den där historien.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in