2018-08-07, 01:24
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cockinson
Tack, bra visualiserat, förstår, detta är varianten som gatsten fått genom pratat med vittnet förmodar jag. Bra jobbat!

Som jag har förstått det av "gatstens" inlägg – men främst av hur "Hanna" har uttalat sig i media – var det så här det var, och eftersom jag har varit på platsen några gånger nu tror jag att jag har fått allt rätt i det som jag skriver.
Citera
2018-08-07, 01:29
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Ok, jag gör ett till försök att beskriva platsen för Kohagen/"Hanna"/Lekplatsen etc.

Tänk er att ni har ett A4-papper framför er med den ena långsidan mot magen (den sidan som de fyra hålen INTE är på – sidan MED de fyra hålen ska vara vänd FRÅN er). Vi kallar nu långsidan UTAN de fyra hålen för "söder" och långsidan MED de fyra hålen för "norr". Höger kortsida kallar vi för "öster" och vänster kortsida för "väster". (Sedan måste alla fatta att hela papperet måste vridas ett kvarts varv åt vänster för att passa in med de egentliga väderstrecken.)

Utmed den "östra" sidan av papperet går Ekuddenvägen (från Marieforsleden i "söder" mot Ekudden i "norr"). En femtedel av den "västra" sidan av papperet utgör lekplatsen. Utmed hela den "norra" sidan av papperet (den MED de fyra hålen) ligger villaområdet. Är alla med så långt, nu? (Glöm inte att alla väderstreck blir ett kvarts varv åt vänster i verkligheten.)

Så, "Hanna" kommer ut på papperets "norra" sida, ungefär lite till höger om det "högersta" hålet (som vi ser det på papperet). Någon centimeter in från den "norra" kanten av papperet går cykelvägen från "öster" mot "väster". Precis där står "Hanna" i cirka fem minuter och lyssnar på bråket i Kohagen, som hon uppfattar kommer från ungefär "mitt av papperet" (alltså med en liten dragning åt vänster, som vi ser det på papperet). Skogsstigen löper alltså i det här illustrerande exemplet rakt genom papperet från "öster" mot "väster". "Hanna" går ALDRIG mot lekplatsen (mot papperets "västra" sida) utan står kvar lite till höger om det "högersta" hålet (som vi ser det på papperet – alltså precis intill sin villatomt). Hon säger att hon hör bråket i Kohagen från ungefär "mitt av papperet" (alltså med en liten dragning åt vänster från hennes position, som vi ser det på papperet). Sedan hör hon bildörrar slå igen ute på Ekuddenvägen ("öster"), en bil som ner mot cafét "Bäcken" – alltså "öster-norrut"), vänder och kör tillbaka mot Marieforsleden – alltså "öster-söderut". Bilen som hon hör är ALDRIG inne på cykelvägen som hon står på och som löper någon centimeter in från den "norra" kanten av papperet (från "öster" mot "väster").

Så, vi gör om allt till en klocka (som symboliserar Kohagen): "Hanna" står ungefär vid "klockan 1" och hör bråket ungefär "mitt i klockan", alltså där visarna är fästa. Bilen som hon hör rör sig mellan typ "klockan 2 och klockan 4". Det kommer alltså aldrig någon bil på cykelvägen – som hon själv står på och som löper mellan ungefär "klockan 1 och klockan 10"! Den enda biltrafiken som "Hanna" hör sker på papperets "östra" sida/"klockan 2 till 4". Den bil som "killarna på Hällristningsvägen" ser kommer däremot just på cykelvägen någon centimeter in från den "norra" kanten av papperet/"klockan 1 till 10", men först efter det att "Hanna" har hunnit gå in!!!

Kom ihåg att lekplatsen ligger till "väster" på papperet och motsvarar cirka klockan 10 på klockan i exemplet. Således: Allt som "Hanna" hör sker i mitten av papperet samt till "öster" på papperet. Med klockexemplet: Allt som "Hanna" hör sker i mitten av klockan samt vid "2 till 4". Ingen annanstans!

Blev det klarare nu?

Skulle du inte kunna rita upp detta på ett A4-papper (eller på dator) och fota av skissen och ladda upp den till minfil?
För oss som inte bor i Mariestad så blir det lite enklare för oss utomstående.
Citera
2018-08-07, 01:34
Medlem
Donnabella6s avatar
Citat:
Tack, japp jag minns namnet gatsten , jag tror jag kan länka inlägget du tänker på:
(FB) Helena Andersson, 22 från Mariestad - försvunnen sen 1992
Och det stämmer, hen sägs intervjuat vittnet och sägs komma från ekuddevägen, och det avviker från rapporten, och även första vittnesmålet. Så hon har tre varianter, intressant vittne fortfarande givetvis.

Att de ev. scenario att BW & SP el HJ hade en konfrontation med HA & KM känns fortfarande som ett rimligt scenario även om det kan ha skett redan med bilen på Ekuddenvägen eller vid lekplatsen.

Måste säga du var mig en smart en.
Såg ditt tidigare inlägg om Bw's pilot bild...ytterst smart tänkt!
Citera
2018-08-07, 01:35
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Skulle du inte kunna rita upp detta på ett A4-papper (eller på dator) och fota av skissen och ladda upp den till minfil?
För oss som inte bor i Mariestad så blir det lite enklare för oss utomstående.

Nja, jag tycker att allt är glasklart nu. Ta ett A4:a och rita in allt som jag har skrivit.
Citera
2018-08-07, 01:45
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darkwind
Mitt sista inlägg i denna tråd innan 1.06. Förstår att jag är obekväm.......
Dessa uppgifter har jag fått av närstående till inblandade.
P.K är pilotmannen.
Länken från P.K till fam. Andersson är ULRIKA.
Ulrika var nära vän med P.K:s sambo 92-Su-anne. Alltså kände inte PK helena så värst.
Han blev intresserad av henne på förfesten i T-boda. Han uppvaktade henne på stadt. Hon sa att om han inte la av skulle hon skvallra för Susanne.
Susanne som idag är gift med R.E, som Helena var förtjust i då. Inte lätt att inte vara populärast kanske. Nu kan ni fortsätta att dra folk i skiten bäst ni vill. Jag bryr mej inte.
GW har fel.

Registrerad i april 2018 med 169 inlägg. Det tog dig alltså ända till augusti att få fram att det nu är PK (!) som är "mannen med pilotglasögon". Tänk att jag först skulle behöva skriva och tipsa polisen om att förhöra alla vittnen (alibin) till centrala figurer i fallet (särskilt PU:s vittnen/alibin) för att du skulle få fart. Är det något mer som du tror att du kan delge tråden? Och den här gången med en gång, kanske?
Citera
2018-08-07, 01:49
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Nja, jag tycker att allt är glasklart nu. Ta ett A4:a och rita in allt som jag har skrivit.

Jag tänkte bara att då har alla exakt samma bild framför sig och kan ”hänga med.” Om alla ska rita upp sin egen bild så kommer de se väldigt annorlunda ut.
Citera
2018-08-07, 01:53
Medlem
Cockinsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donnabella6
Måste säga du var mig en smart en.
Såg ditt tidigare inlägg om Bw's pilot bild...ytterst smart tänkt!
Tack tack, ja jo jag hoppas att det kommer mer info kring SP samt HJ som jag skrev tidigare.
Angående BW och hans pilotbild, ja helt klart i min mening att det kan vara ett meddelande till KM att hålla tyst, eftersom BW säkert läst MMPG's interju där MMPG beskriver att han läser Flashbacks tråd och mår mycket dåligt. BW läser anser jag (oavsett inblandning i mordet) denna tråd utan tvekan, bara en fråga hur frekvent.
Senast redigerad av Cockinson 2018-08-07 kl. 01:56.
Citera
2018-08-07, 01:56
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Jag tänkte bara att då har alla exakt samma bild framför sig och kan ”hänga med.” Om alla ska rita upp sin egen bild så kommer de se väldigt annorlunda ut.

Vi gör det jättenkelt: Ta "klockan" igen. "Hanna" står vid cirka klockan "1". Bråket som hon hör äger rum vid klockans mitt (där visarna sitter fästa). Bilen som hon hör befinner sig grovt enbart mellan klockan "2" och klockan "4". Inga andra platser på klockan är aktuella i "Hannas" vittnesmål!
Citera
2018-08-07, 01:59
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Vi gör det jättenkelt: Ta "klockan" igen. "Hanna" står vid cirka klockan "1". Bråket som hon hör äger rum vid klockans mitt (där visarna sitter fästa). Bilen som hon hör befinner sig grovt enbart mellan klockan "2" och klockan "4". Inga andra platser på klockan är aktuella i "Hannas" vittnesmål!

Får se om jag kan göra en skiss på den ursprungliga skissen under morgondagen.
Citera
2018-08-07, 02:10
Medlem
Cockinsons avatar
Citat:
Får se om jag kan göra en skiss på den ursprungliga skissen under morgondagen.
Såhär på ett UNGEFÄR kanske?:
https://www.dropbox.com/s/ovmcpli2bhqmuey/Untitled-1.png?dl=0
Citera
2018-08-07, 02:15
Medlem
Donnabella6s avatar
Citat:
Tack tack, ja jo jag hoppas att det kommer mer info kring SP samt HJ som jag skrev tidigare.
Angående BW och hans pilotbild, ja helt klart i min mening att det kan vara ett meddelande till KM att hålla tyst, eftersom BW säkert läst MMPG's interju där MMPG beskriver att han läser Flashbacks tråd och mår mycket dåligt. BW läser anser jag (oavsett inblandning i mordet) denna tråd utan tvekan, bara en fråga hur frekvent.

Håller med till fullo !

Bw är ju min kandidat,hal ,mkt hal.
Dessutom så otroligt nära vän med Fam A och nära vän med Pw osv så dom kan inte tänka sig /vill ej tänka sig han som Gm.
Dock fattas 1 ev 2 till......där utesluter jag ingen än så länge.
Citera
2018-08-07, 02:20
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Såhär på ett UNGEFÄR kanske?:
https://www.dropbox.com/s/ovmcpli2bhqmuey/Untitled-1.png?dl=0

Stämmer jättebra. Dessutom har du vridit kartan just ett kvarts varv åt vänster för att motsvara de egentliga väderstrecken!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in