2018-08-06, 22:06
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Någon som kände paret skrev igår kväll att SD hade bråttom hem dessutom. HD skulle jobba nattskift och kan givetvis inte lämna barnen själva hemma.

Ytterligare en trådsanning, misstänker jag. Utan ordentliga källor vet inget annat än det som folk tror eller hittar på för att föra sin egen agenda. Vi vet däremot vad åklagare och polis har sagt än så länge.

Oavsett vilket, så kunde han låtit bli att ta med henne i sin bil från början. Alternativt kört hem till sig, så hon kunde suttit där i bilen tills hon tröttnade. Inget motiverar att attackera någon som inte själv utövat fysiskt våld. Det är bara svaga män och kvinnor som inte kan klara sig utan att ta till våld och hot.
Citera
2018-08-06, 22:07
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Åklagaren tänkte nog alldeles utmärkt, en något erfaren åklagare möter nog en och annan psykopat i tjänsteutövningen så han spotar nog vad det var fråga om. Väljer man det enkla är det inte så svårt men ska man krysta fram förklaringar som att hon betedde sig som hon gjorde för att hon var rädd för honom och ville undkomma honom så är det kanske lite tyngre. Eller om man menar att han borde ha försökt tala henne tillrätta när han bad henne gå ut för att han inte ville eller orkade prata då.

Det är ju närpå efterblivet att ringa polisen för att anmäla någon som lagligt avbryter en brottsliga gärning man själv gjort. Men hon kanske räknade med att inte polis och åklagare skulle märka det eftersom hon var så liten? Hennes litenhet dras ju upp i tråden med jämna mellanrum, refererade hon själv till hennes storlek när hon trängde sig på andra på ett oönskat sätt "Vad ska du göra åt det när jag är så liten?"
Hahahaha underbart skrivet så tokerierna blottas i din nakenhet.
Fullständigt vettlöst försvar av en bilockupation mitt i natten och ägaren får inte röra dig utan att bli anmäld
Citera
2018-08-06, 22:15
Bannlyst
Citat:
Någon som kände paret skrev igår kväll att SD hade bråttom hem dessutom. HD skulle jobba nattskift och kan givetvis inte lämna barnen själva hemma.

Vi är forfarande på ett anonymt forum, vi vet inte om för att en skribent skriver att det kände paret är sant.

Det är upp till var och en och tro på vad skribenterna skriver.

Bara för den skribenten skrivet så betyder det inte att det är sant eller bekräftat.

Skribenten skrev inte som du skriver, barnen var redan ” ensamna hemma” enligt skribenten.

Varför försöka slappa trådsanningar?

Här är inlägget Varsågod Rosamund

Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Backa är du snäll... Jag är pro-få-fast-mördaren-oavsett-vem-det-är...
Men jag tror mindre och mindre på SD som mördaren. Jag ser det inte som ett självändamål att hålla fast i något, utan värderar dom uppgifter jag får och tar ställning därefter.

Vissa här inne har skapat en uppfattning att SD är ett svin och lutar sig mot att han är skäligen misstänkt fortfarande, utan att värdera förutsättningarna objektiv.

BILJ-VELN:
Fått en viskning förut, som jag tog mest som vild spekulation. Men visst, det kan finnas en sanning i den med, eftersom personen känner HD ganska bra.

SD skjutsade hem LW och hade bråttom hem för HD jobbade natt (eller inte var hemma) och barnen kunde vara själva ett tag men ringde och ville att pappa skulle komma hem.
LW köpte inte detta, utan trodde att han ville undvika henne, så hon vägrade kliva ut och ville att han var kvar med henne. Barnen klarade sig själva. Detta eskalerade och SD fick mer och mer panik för sina barn, medan LW körde på att hon ville ha honom, men han ville inte ha henne. Hon ville prata.

OM detta är sant, eller ligger åt det hållet. Hur ställer sig ni som tyckte SD gjorde så katastrofalt fel i den situationen?
Om han är en kvinnomisshandlare i ert tycke, vad blir då LW med ovanstående scenario?
Oavsett, vi vet inte förutsättningarna! Han kanske till och med borde markerat än kraftigare mot henne?
Senast redigerad av Banannn 2018-08-06 kl. 22:34.
Citera
2018-08-06, 22:17
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Men det är väl nu inte särskilt normalt att en kvinna heller anmäler en man som lagligen avbryter hennes kriminella gärning. JG kanske uppriktigt misstror iden om att SD skulle ha mördat henne.

Det är ju inte utan att jag undrar om det kan ha legat något likartat händelseförlopp bakom anmälan om ofredandet. LW verkar i någon mån haft lite bristande självinsikt.

Visste hon att SD:s gärning var laglig när hon gjorde anmälan menar du?
Citera
2018-08-06, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Ytterligare en trådsanning, misstänker jag. Utan ordentliga källor vet inget annat än det som folk tror eller hittar på för att föra sin egen agenda. Vi vet däremot vad åklagare och polis har sagt än så länge.

Oavsett vilket, så kunde han låtit bli att ta med henne i sin bil från början. Alternativt kört hem till sig, så hon kunde suttit där i bilen tills hon tröttnade. Inget motiverar att attackera någon som inte själv utövat fysiskt våld. Det är bara svaga män och kvinnor som inte kan klara sig utan att ta till våld och hot.

Det var för väl att inte SD var så oklok så att han, mot LW:s vilja, bortförde henne från hennes hem.
Då hade han kunnat bli misstänkt för 'olaga frihetsberövande'. Det är allvarliga saker det där. Nästan lika illa som 'människorov'. Vilket SD idag säkert vet vad det innebär..
Tur för SD att han varken tycks ha gjort sig skyldig till vare sig det ena eller andra.
Senast redigerad av Carinah78 2018-08-06 kl. 22:20.
Citera
2018-08-06, 22:21
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banannn
Vi är forfarande på ett anonymt forum, vi vet inte om för att en skribent skriver att det kände paret är sant.

Det är upp till var och en och tro på vad skribenterna skriver.

Bara för den skribenten skrivet så betyder det inte att det är sant eller bekräftat.

Jag bara skriver vad EGT (tror jag det var) skrev igår. Bäst att uppge var jag får mina uppgifter annars tror ni det är från mig.
Citera
2018-08-06, 22:24
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Det var för väl att inte SD var så oklok så att han, mot LW:s vilja, bortförde henne från hennes hem.
Då hade han kunnat bli misstänkt för 'olaga frihetsberövande'. Det är allvarliga saker det där. Nästan lika illa som 'människorov'. Vilket SD idag säkert vet vad det innebär..
Tur för SD att han varken tycks ha gjort sig skyldig till vare sig det ena eller andra.

Otur då att han troligtvis gjort sig skyldig till mord.
Senast redigerad av flixa81 2018-08-06 kl. 22:25. Anledning: Tillägg
Citera
2018-08-06, 22:25
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige

Kan vara osant men jag tyckte det var värt att nämna i sammanhanget när nu bilincidenten diskuteras igen.
Citera
2018-08-06, 22:27
Medlem
Citat:
Absolut inte att jag svamlar. Det är ganska intressant hur långt en del är beredd att föraöka förvränga något för att försöka få till en viss stereotyp uppfattning. Om man ska vara välvillig om LWs agerande kan man vara lite nedlåtande överseende att hon kanske inte förstod att hon gjorde något kriminellt, vilket är ungefär som att hon är efterbliven.
Eller att hon är manipulativ och/eller hämdlysten. Hade det varit omvända situationen hade åtskilliga i tråden inte haft problem med att likna det vid beteende hos en fullblodspsykopat.

Fråga: hade det varit ok med något slags diagnos på LW, eller kanske ett strafföreläggande för falsk tillvitelse om homn hade levt idag, eller är det viktigare med ett imaginärt altare där ett BO ska utmålas som en utvecklingsstörd som aldrig gör något fel (och helst ska ha dött så fasansfull och plågsamt utdraget som möjligt)?

Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Hahahaha underbart skrivet så tokerierna blottas i din nakenhet.
Fullständigt vettlöst försvar av en bilockupation mitt i natten och ägaren får inte röra dig utan att bli anmäld

Stön, ett forum där ni omskriver en misshandel av en otrogen man på en kvinna, till att HON har gjort något "kriminellt" och han avbryter henne.... wow alltså.

Ha så roligt i fortsättningen, jag lämnar er idioter att idissla ifred
Citera
2018-08-06, 22:29
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Kan vara så osant men jag tyckte det var värt att nämna i sammanhanget när nu bilincidenten diskuteras igen.

OM det nu blir en FUP med SD som GM så kanske bilincidenten och ofredandet kommer finnas med där.
Inte så insatt i hur sådant fungerar.
Men då kommer vi alla få mer insyn i vad som hände och även vad anmälan om ofredande gällde.
Där ska ju BO ha sparat sms och dylikt från SD.
Citera
2018-08-06, 22:31
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Stön, ett forum där ni omskriver en misshandel av en otrogen man på en kvinna, till att HON har gjort något "kriminellt" och han avbryter henne.... wow alltså.

Ha så roligt i fortsättningen, jag lämnar er idioter att idissla ifred

Man trodde man hade läst allt i den här tråden men det här tar nog priset.
Beklagligt hur vissa tycker våld är okej 😔
Citera
2018-08-06, 22:34
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Äsch han hade säkert ingenting vilktigt att göra mitt i natta. Ungarna sov säkert annorstädes och han var nog ledig nästa dag och pigg som en mört så han kunde gott stannat kvar i bilen några timmar eftersom kl bara var 23:30 .
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-08-06 kl. 22:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in