Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-06, 19:10
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IKN
Får verkligen hoppas att YouGov ökar upp tempot och ger oss flera mätningar än normalt såhär före valet. Vore välbehövligt. Vet du hur det var med Sentio strax före förra valet? Också fler mätningar än normalt?

2014 släppte man mätningarna 10 augusti, 5 och 11 september. Valet var 14 september. Borde bli tre också i år.

https://val.digital/AllSurveys/?year=2014
Citera
2018-08-06, 19:21
Medlem
Har beställt hem valsedlar nu, får se om det blir att rösta på dem när valdagen väl kommer. Jag gillar Gustav Kasselstrand och hans ärlighet.
Citera
2018-08-06, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av debe
Har beställt hem valsedlar nu, får se om det blir att rösta på dem när valdagen väl kommer. Jag gillar Gustav Kasselstrand och hans ärlighet.

Följer du Gustav och Eriks pod Den kokta grodan?

https://denkoktagrodan.podbean.com/

Den handlar om politik och en hel del om Alternativ för Sverige.
Citera
2018-08-06, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evilius
Kasselstrand talar om 23-25% i plattskatt.

Dessutom har de sagt att det ska kombineras med ett rejält höjt grundavdrag. Så på så sätt kommer inte riktigt fattiga i kläm.

Sen pratade Gustav i den senaste intervjun om hans personliga syn på välfärd. Att han ser det som en del i nationalismen. Att det är självklart att svenskar hjälper andra svenskar som drabbas av sjukdom, är handikappade mm. Dock ska missbruk beivras starkare än idag.
Citera
2018-08-06, 21:11
Medlem
StillaHavets avatar
Det här gillar jag. Joakim Ishedens (AfS) argument för att SD och AfS båda gynnas om AfS kommer in. Kanske kan vi säga att 1+1 i detta fall blir 3.

https://youtu.be/-x84SNejoss
Senast redigerad av StillaHavet 2018-08-06 kl. 21:14.
Citera
2018-08-06, 21:41
Medlem
Överste-Rövhåls avatar
Jaha då har man beställt valsedlar.

Ska övertyga, omvända och ge AFS valsedlar till alla jag vet som annars röstar SD. Därefter kommer varje nyvunnen AFS-röst att rapporteras i tråden

Fler är välkomna att följa exemplet och återkomma med antalet nyvunna röstare så har vi ha en tävling i tråden också! :-)
Citera
2018-08-06, 21:55
Medlem
loqus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Sentio svarar att de inte informerat om AfS innan de frågar om stödröstning.
Så stor mängd väljare skulle alltså känna till AfS. Förvånar mig.

Fast även om de (Sentio) inte informerat deltagarna innan så blir det ju inte en helt obiaserad undersökning. Jag kan tänka mig att om man i en webpanelundersökning får frågan om man kan tänka sig att rösta på AfS och inte känner till dem så kanske man googlar innan man svarar. Så om man inte kände till det innan så kanske man gör det ändå innan man svarar. De borde också haft en fråga om man kände till AfS innan de deltog i undersökningen, och på så sätt kunnat justera för det, samt den frågan i sig hade varit intressant. Sammanfattningingsvis så tror jag att så som undersökningen är gjord så kan de ändå ha överskattat antalet som kan tänka sig att rösta på AfS. Men jag hoppas jag har fel för jag vill att de ska komma in i riksdagen.
Citera
2018-08-06, 22:26
Medlem
Wetterbergs avatar
Jag stödjer AfS till fullo och kommer rösta på dem. Deras beslut att starta så nära inpå valet kan diskuteras. En nackdel är ju att AfS inte har byggt upp en organisation i hela landet. De lägger upp bilder på aktivism stundtals, men aktivismen sker ju inte överallt. Jag och ett par kompisar har exempelvis varit anmälda som aktivister sedan maj och ändå inte hört något från någon ansvarig. Det ser jag som problematiskt tyvärr. Någon som upplevt något liknande?
Citera
2018-08-06, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wetterberg
Jag stödjer AfS till fullo och kommer rösta på dem. Deras beslut att starta så nära inpå valet kan diskuteras. En nackdel är ju att AfS inte har byggt upp en organisation i hela landet. De lägger upp bilder på aktivism stundtals, men aktivismen sker ju inte överallt. Jag och ett par kompisar har exempelvis varit anmälda som aktivister sedan maj och ändå inte hört något från någon ansvarig. Det ser jag som problematiskt tyvärr. Någon som upplevt något liknande?
Har ingen aning men det kanske är så att de har så mkt att göra och helst vill att ni kontaktar dom och frågar efter material som de sedan skickar och så går ni ut och delar ut eller bedriver aktivism på er ort.
Citera
2018-08-06, 23:37
Medlem
avcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yokisuci
Har du dyslexi? Ingenting fel med det, men förstår faktiskt inte vad du vill ha sagt.
"fan hos YoGov har Övriga nu 4,1%"? Va? "Andra" hos YouGov just nu är 4,7%. Hur många procent där som är AfS vet vi inte, men det är möjligt att en betydande andel faktiskt är det, sett till att "andra" bara var 1,6% i Juli. Men det vet vi ju inte?

Och nej, AfS kommer inte att komma ni i år.
# 16: Var femte sverigedemokrat och var tionde moderat kan tänka sig att stödrösta på AfS

Se hur rätt jag hade. Var 5:e SD = 5% och var 10:e M = 2% Så dom får 7% alltså mer än C som jag skrev. Plus grundväljare så räkna med 10% iaf
Citera
2018-08-06, 23:43
Medlem
Vänner och familj är svåra att övertala att rösta in afs i riksdagen. Om man ska vara realistisk så kommer de få runt 2-3 % ? Jag hoppas verkligen på över 4% och in i riksdagen men partiet startades upp i mars, måste dela ut valsedlar själva då de inte finns i vallokalerna? De jobbar i uppförsbacke känns det som och verkar inte finnas överallt runtom i Sverige som någon tidigare skrev här i tråden att de ville hjälpa till men inte hört något från partiet. 2-3% nu känns realistiskt och 5-8 % nästa val? Jag väntar på mina valsedlar och kommer rösta afs, sen sd landsting och kommun. Att rösta afs känns som
”Bortkastad” röst men ändå inte, känns som gör man inget nu åt problemen som finns är det försent och sd är lite fega tycker jag. Lyssnar just nu på kasselstrand där NyD intervjuvar honom verkar riktigt bra. https://youtu.be/jl-cJvn4WIw
Citera
2018-08-06, 23:48
Medlem
-Mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurzio
Vänner och familj är svåra att övertala att rösta in afs i riksdagen. Om man ska vara realistisk så kommer de få runt 2-3 % ? Jag hoppas verkligen på över 4% och in i riksdagen men partiet startades upp i mars, måste dela ut valsedlar själva då de inte finns i vallokalerna? De jobbar i uppförsbacke känns det som och verkar inte finnas överallt runtom i Sverige som någon tidigare skrev här i tråden att de ville hjälpa till men inte hört något från partiet. 2-3% nu känns realistiskt och 5-8 % nästa val? Jag väntar på mina valsedlar och kommer rösta afs, sen sd landsting och kommun. Att rösta afs känns som
”Bortkastad” röst men ändå inte, känns som gör man inget nu åt problemen som finns är det försent och sd är lite fega tycker jag. Lyssnar just nu på kasselstrand där NyD intervjuvar honom verkar riktigt bra. https://youtu.be/jl-cJvn4WIw

Rösta ideologiskt, SD hade aldrig kommit in om man resonerade på samma sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in