2018-08-04, 08:24
Medlem
Det var ett ganska risigt förhör ja, men det var ingen golning. Ett korrekt förhör innehåller ingenting, ett korrekt förhör tiger man sig igenom eller beroende på brott, tar på sig allting själv utan att ge någon ingående förklaring.

Jag förväntar mig inte att folk utanför miljön ska förstå men då ska man hålla käft istället.

[quote=Bouba|64834354]
Citat:
Ursprungligen postat av trenbolone
Niklas måste verkligen knullat dig ordentligt med tanke på dina påhitt.

Lättast är om du åker ner på klubben och diskuterar saken. JJ och company kan säkert reda ut dina frågetecken.

Konstigt du skriver detta med tanke på vad du skrev ang. NGs risiga förhör 2010?
Citera
2018-08-06, 17:22
Medlem
Info ang Dagboks P*ntus aka P*ntus M*tz

Under Outlawstiden träffade P*ntus 2 civila poliser i Skåne. Dom ville ha en träff ang informatörsverksamhet. P*ntus gick med på detta och blev sedemera hämtad och körd med civilbil till Triangelens Köpcenter i Malmö. Där körde dom ner bakvägen i garaget varpå han fick en tagg för att ta sig upp till ett våningsplan (polisen disponerade hela våningsplanet) där hanterare väntade. Enligt P*ntus egen beskrivning var den ena hanteraren stor och tjock med rutig skjorta. Han presenterade sig som en gammal hanterare som hade haft många tunga kriminella som informatörer genom åren.

Hanteraren hade även påstått att dom kunde lösa problem om han hade konflikter med någon på deras sätt (vad det nu än må vara)

Detta mötet kanske någon känner igen sig i ? Hotell, och hanterare .
Det är högst märkligt att man ens går med på ett sådant möte när man är med i en klubb.

Ingen vet väl vad som bestämdes där , det förtäljer inte historien. Men med tanke på att alla i hans närhet får många år hela tiden så bör man kanske tänka sig för. Man kan ju bara se hur många gånger dom startat upp i Dalarna/Gästrikland. Vilken i ordningen är det nu? 5 eller 6 ?
Citera
2018-08-06, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onebiker
Du menar nog ”käkarna” va?
Bear jaw, de som blåser varandra på 0,8r och gör hembesök hos kvinnor och barn när man skall ha tag på fd medlemmar som man bötat och andra pissluffar brott.
Det är red and golds nya ryggrad i skara.
Känns stabilt.

Någon som vet om han som fick hembesök (A.S) är tillsammans med tjejen som har barn och han fått ett barn med?

Han pundar tydligen nästan lika friskt fortfarande enligt rykten.
Citera
2018-08-06, 20:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DevilsDandruff
Info ang Dagboks P*ntus aka P*ntus M*tz

Under Outlawstiden träffade P*ntus 2 civila poliser i Skåne. Dom ville ha en träff ang informatörsverksamhet. P*ntus gick med på detta och blev sedemera hämtad och körd med civilbil till Triangelens Köpcenter i Malmö. Där körde dom ner bakvägen i garaget varpå han fick en tagg för att ta sig upp till ett våningsplan (polisen disponerade hela våningsplanet) där hanterare väntade. Enligt P*ntus egen beskrivning var den ena hanteraren stor och tjock med rutig skjorta. Han presenterade sig som en gammal hanterare som hade haft många tunga kriminella som informatörer genom åren.

Hanteraren hade även påstått att dom kunde lösa problem om han hade konflikter med någon på deras sätt (vad det nu än må vara)

Detta mötet kanske någon känner igen sig i ? Hotell, och hanterare .
Det är högst märkligt att man ens går med på ett sådant möte när man är med i en klubb.

Ingen vet väl vad som bestämdes där , det förtäljer inte historien. Men med tanke på att alla i hans närhet får många år hela tiden så bör man kanske tänka sig för. Man kan ju bara se hur många gånger dom startat upp i Dalarna/Gästrikland. Vilken i ordningen är det nu? 5 eller 6 ?

Och vart och hur fick du reda på det här?

Låter lite för "bra" för att vara sant.
Citera
2018-08-06, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inmymind777
Och vart och hur fick du reda på det här?

Låter lite för "bra" för att vara sant.

Sanningen låter alltid för bra för att vara sann.
Han har berättat detta för sina tidigare klubbkompisar.

Alla han befattar sig med nu och då har åkt på långa voltor. Titta i historiken så ser du
Citera
2018-08-06, 22:08
Bannlyst
Citat:
Sanningen låter alltid för bra för att vara sann.
Han har berättat detta för sina tidigare klubbkompisar.

Alla han befattar sig med nu och då har åkt på långa voltor. Titta i historiken så ser du

Det där har jag svårt att tro på.

Så du menar att han berättat för sina klubbkompisar att han har åkt med 2 civila poliser till Skåne för att diskutera informatör verksamhet?

Utan att det fick några konsekvenser?

Outlaws var ett gäng töntar. Men någon borde ha reagerat på att han ens satt sig i en bil och åkt.

Frågan. Varför åkte du med i bilen? Borde ha öppnat för en intressant diskussion.

Jag har lite svårt att förstå hur han tog upp det där för diskussion.
Citera
2018-08-06, 22:36
Medlem
Citat:

Så du menar att han berättat för sina klubbkompisar att han har åkt med 2 civila poliser till Skåne för att diskutera informatör verksamhet?

Outlaws var ett gäng töntar. Men någon borde ha reagerat på att han ens satt sig i en bil och åkt.

Frågan. Varför åkte du med i bilen? Borde ha öppnat för en intressant diskussion.

Jag har hört samma och har undrat hur Bandidos kan behålla skiten, men killen e bra på o snacka, manipulativ till 1000 är en av diagnoserna på pappret han har, Psykopati, antisocial personlighetsstörning, narcisist och även paranoid personlighetsstörning, killen har hela alfabetet!

Löser man domar och fup där Pontus förekommer så åker alla dit ordentligt, utom han, trotts att knarket är hans varje gång, bara o kolla dom senaste, det lyser som en sol.
Citera
2018-08-06, 22:38
Medlem
Citat:

Tro vad du vill. Jag vet vad som är sagt och berättat. Och det finns säkert fler dom försökt rekrytera som känner igen sig i tillvägagångssättet.

Självklart har han berättat detta för att kunna vinkla det till att han absolut inte är informatör. Han resonerar ju i vanlig ordning att om man berättar halva sanningen så kommer ingen misstänka honom.
Citera
2018-08-06, 23:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rottis32
Jag har hört samma och har undrat hur Bandidos kan behålla skiten, men killen e bra på o snacka, manipulativ till 1000 är en av diagnoserna på pappret han har, Psykopati, antisocial personlighetsstörning, narcisist och även paranoid personlighetsstörning, killen har hela alfabetet!

Löser man domar och fup där Pontus förekommer så åker alla dit ordentligt, utom han, trotts att knarket är hans varje gång, bara o kolla dom senaste, det lyser som en sol.

Ok. Det var intressant.

Hur menar du att han skulle Golat ner någon på sitt eget knark? Vill minnas att det var något konstigt i historien om tjacket förra gången iallafall.

Citat:
Tro vad du vill. Jag vet vad som är sagt och berättat. Och det finns säkert fler dom försökt rekrytera som känner igen sig i tillvägagångssättet.

Självklart har han berättat detta för att kunna vinkla det till att han absolut inte är informatör. Han resonerar ju i vanlig ordning att om man berättar halva sanningen så kommer ingen misstänka honom.

Att han blivit tillfrågad om att bli informatör betvivlar jag inte.

Däremot att han skulle åkt med ner till Skåne för ett möte om det.

Och sen efter det berätta för klubben att han följt med på mötet.

Hoppas du förstår att det låter lite konstigt. Jag tycker Pontus är en nolla. Men så dum kan han inte vara?

Inte en chans att Bandidos skulle ha kvar en medlem som följt med på ett möte om informatör verksamhet.
Citera
2018-08-06, 23:12
Medlem
Citat:
Ok. Det var intressant.

Hur menar du att han skulle Golat ner någon på sitt eget knark? Vill minnas att det var något konstigt i historien om tjacket förra gången iallafall.

Att han blivit tillfrågad om att bli informatör betvivlar jag inte.

Däremot att han skulle åkt med ner till Skåne för ett möte om det.

Och sen efter det berätta för klubben att han följt med på mötet.

Hoppas du förstår att det låter lite konstigt. Jag tycker Pontus är en nolla. Men så dum kan han inte vara?

Inte en chans att Bandidos skulle ha kvar en medlem som följt med på ett möte om informatör verksamhet.

Han var mycket i Skåne på den tiden. Hängde med Pidder mfl . Så var är det konstiga?
Citera
2018-08-06, 23:39
Bannlyst
Citat:
Han var mycket i Skåne på den tiden. Hängde med Pidder mfl . Så var är det konstiga?

Vad det konstiga är?

1 att han följde med på ett möte om informatör verksamhet.

2 att han sen berättar det för medlemmar i klubben.

Det är ett extremt onormalt ämne att dra upp för diskussion.

Jo grabbar. Jag tänkte meddela att jag följde med på informatör möte med polisen i Skåne. Ville bara informera er om det.

Ok säger alla i kör. Ska vi åka och gräva upp några kilo tjack som vanligt nu?
Citera
2018-08-07, 00:12
Medlem
Citat:
Vad det konstiga är?

1 att han följde med på ett möte om informatör verksamhet.

2 att han sen berättar det för medlemmar i klubben.

Det är ett extremt onormalt ämne att dra upp för diskussion.

Jo grabbar. Jag tänkte meddela att jag följde med på informatör möte med polisen i Skåne. Ville bara informera er om det.

Ok säger alla i kör. Ska vi åka och gräva upp några kilo tjack som vanligt nu?

Ingenting är omöjligt att dra upp för P*ntus. Han lever i sin psykopatvärld där det normala är kraftigt onormalt för oss andra.
Det är bara i fablernas värld som man resonerar som du gör i detta inlägget. Förstår att du känner honom och kanske inte har så stor insikt i det livet med tanke på hur du resonerar.

Titta på Skalman och Honken. Vad fick dom i straff på den där från Red Devils när dom var Outlaws? 8 år var. För att bara ta några exempel.. Och alla andra han rekrtyterat till sitt chapter som Pang fått ordentliga straff...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in