2018-08-06, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuttdyrkaren
Är det verkligen så jävla illa? Alla butiker har "arab-text"? Kom igen.. Skulle vara intressant att höra om det var mindre aggression och mer intelligens i ditt inlägg.

I kvarteret runt Möllevången, som ändå har rätt många besökare utifrån och av somliga anses vara "attraktivt" att bo på, håller sig mycket riktigt var och varannan näringsidkare med skyltar på arabiska. Då kan du ju tänka dig hur det är i de kvarteren som knappt besöks alls av svenskar...
Triangeln är väl typ "gränslandet" mellan "Mellanöstern" och "Sverige" i Malmö.

Till ts kan man väl med gott mod göra det klassiska konstaterandet om att "trådar finns"...
Citera
2018-08-06, 20:10
Medlem
politruckerna har dumpat alla menaiter i Malmö som omvandlat staden till lilla Beirut.
vilken normal svensk vill bo i Beirut?

snacka om att kamelerna förstört en svensk stad och politikerna i Malmö blundar för alla problem!
basen för IS kommer att bli Malmö.
Citera
2018-08-06, 20:12
Medlem
Haur du sitt Malmö så haur du sitt varden.
Citera
2018-08-06, 20:20
Medlem
Sooks avatar
Jag var i malmö för två år sen. Jag gillar kebab och sånt så jag var nöjd. Trevlig stad faktiskt. Fast skulle ju inte villa bo där dock.
Citera
2018-08-06, 20:41
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Jag var i malmö för två år sen. Jag gillar kebab och sånt så jag var nöjd. Trevlig stad faktiskt. Fast skulle ju inte villa bo där dock.

Och där visade just en av Flashbacks största multikultivurmare (omedvetet?) själv de typiska multikultivurmarnas hållning till massinvandringen.
Citera
2018-08-06, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
tro mig det vill du inte, jag vet jag bor här.
Citera
2018-08-06, 21:19
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Och där visade just en av Flashbacks största multikultivurmare (omedvetet?) själv de typiska multikultivurmarnas hållning till massinvandringen.
Ja, nu tog du ju iofs för givet att jag valde bort malmö på grund av invandringen....

Det var dock fel. Att jag väljer bort malmö är för att det är för långt bort från alla jag känner. Invandringen bryr jag mig inte om. Vi har invandrare här också. Skulle jag flytta någonstans oavsett var så skulle jag köpa ett hus och då är det ändå inget problem.

Men visst, jag har inget intresse av att bo i rosengård eller nåt annat invandrarområde (känner inte till malmö). Å andra sidan så är jag också för att minska invandringen till lite rimligare mängder. Inte heller jag tycker det är så käckt att åka buss med 95% invandrare (dvs alla utom jag).
Citera
2018-08-06, 21:20
Medlem
Nej det stämmer inte att hela Malmö är sådan.

Men säkert halva Malmö.

Det kan t.o.m. variera från gata till gata. Det kan vara en gata där man enbart hör arabiska, och 50 meter därifrån ligger en uteservering där svenska män, gubbar och tjejer sitter och äter och dricker glatt. Man har ingen kontakt mellan grupperna.

Det är detta som får mig att småle varje gång politikerna pratar om integration. Malmö är liksom as-good-as-it-gets. Det känns som att man uppnått ett slags jämviktslutstation där man lever sina liv sida vid sida.

Ibland när jag kommer till någon annan stad och blir tilltalad av en arab känner jag instinktivt "varför pratar du med mig? " I Malmö pratar man inte med araber trots att de finns överallt.

Vem kunde gissa Sverige skulle bli så, och att man skulle vänja sig så lätt vid det.

Är det detta som är integration?

Kan säga att det är obehagligt när man kommer till något arabdominerat område och känner hur folk undviker ögonkontakt. De lite yngre stirrar på en med hotfull blick. Som att åka till en främmande planet.

Kan även säga, som svar till TS, att jag sällan ser svenska barn utomhus i Malmö. Faktiskt nästan aldrig. Jag såg för ett år sedan ett "väldigt blont" barn på en sparkcykel på en gård (typ Kalles kaviar killen). Han måste ha flyttat dit nyligen. Jag tänkte för mig själv att den sparkcykeln kommer han inte behålla länge.

Min tjej färgade sitt hår mörkt efter att ha blivit påhoppad av några blattetjejer i sin ungdom.

Så, visst, man bör inte vara blond i fel område, iaf inte om man ser lite mesig ut. Men det finns säkra områden också.
Citera
2018-08-06, 21:44
Medlem
simme1988s avatar
Jag har bott och jobbat många år i Malmö. Valde att flytta till Österlen med anledning av situationen med invandringen, våldet och alla jävla sandaler. Jag min uppfattning av Österlen är bra och här bakas pizzorna av svenskar. Så vitt som det kan bli. Med mjölkkor, blånda barn och svennefamiljer. Lätt att få bostad och jobb. Önskar så innerligt att resten av landet såg ut så.
Citera
2018-08-06, 21:50
Medlem
tomyhockeys avatar
Varför tror du det är bara malmö, alla städer liknar mer och mer malmö.
Stockholm, Helsingborg , Halmstad , Falkenberg ,Varberg , göteborg, uddevalla , trollhättan . Fler och fler drogar ner sig och parar sig ihop med Hallicken Ali .

Affisch reklam Olearys uddevalla .

https://ibb.co/hBCpVe
Senast redigerad av tomyhockey 2018-08-06 kl. 21:55.
Citera
2018-08-06, 22:07
Medlem
TraXzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sillastrypar-rens
Tyvärr överdriver inte TS. Vissa statsdelar och gator finns nästan inte en enda svensk butik eller företag kvar.

Är nyfiken? Vad är det företag och butiker som har tagits över eller etablerats av araber och negrer ?
Citera
2018-08-06, 22:11
Medlem
TraXzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heavenorlasvegas
I kvarteret runt Möllevången, som ändå har rätt många besökare utifrån och av somliga anses vara "attraktivt" att bo på, håller sig mycket riktigt var och varannan näringsidkare med skyltar på arabiska. Då kan du ju tänka dig hur det är i de kvarteren som knappt besöks alls av svenskar...

Vad är det för typ av näringsidkare om jag får fråga? Som ev utarmat tidigare näring sonderar jag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in