Citat:
Ursprungligen postat av
sebastian_
Detta standiga sammanfogande av tradar. Varfor inte lata folk fa diskutera ifred en specifik del av ett stort amne och sen kommer traden att sjalvdo efter ett tag. Jag sag en stackare som startade en trad i kamsportsforumet angaende ufc:s sviktande tittarsiffror och en rad intressanta forslag pa hur det skulle forbattras. Den traden fick inte ens leva i 24h innan den sammanfogades med den "stora traden om ufc". Nu har de intressanta inlaggen drankts i ointressanta nyheter och inlagg som inte har nagon koppling till fragestallningen. Hur skadar det forumet att specifika fragestallningar far en egen trad? Jag kan inte forsta logiken.
Får instämma med detta. Det är PÅ TOK för jävla mycket krav på att man ska posta i existerande trådar. Att få igång en bra diskussion i en gammal tråd är snudd på omöjligt. Har man tur är det en eller två som hakar på. Möjligtvis skulle det kunna vara en bra lösning att foga ihop med en större tråd efter ett litet tag.
Vissa stora trådar har ett existensberättigande, men det är en minoritet. En rolig detalj är att Flashback aldrig infört gilla-knappar (tack gode gud för det) med argumentet att det inte passar på ett diskussionsforum men däremot väldigt väl på QA-forum. Det argumentet är het rimligt, men samtidigt är dessa krav på att inte starta nya trådar om samma sak OCKSÅ något som bättre passar på QA-forum. Anledningen är rätt enkel. På QA-forum bygger man upp en kunskapsdatabas och tanken är att nästa person som undrar samma sak inte ens ska behöva posta. Men Flashback är inte primärt en kunskapsdatabas. Det händer att jag letar rätt på information här, men oftast är jag ute efter att enbart diskutera.
Jag tycker också att Flashback börjar kännas alltmer omodernt, och det är anmärkningsvärt att många funktioner som många användare saknar lyser med sin frånvaro. Däribland möjligheten att kunna filtrera bort vissa forum under nya ämnen.