Citat:
Ursprungligen postat av
LasseFranGnesta
håller med detta faktiskt! enda elbilen jag skulle kunna tänka mig är typ polestar one. Snackade lite med en göbbe som håller på att utveckla bilen, låter som ett monster asså. Dock hade jag aldrig köpt en renault zoe (speciellt inte för dom pengarna) köp en opel corsa eller liknande för 120-140 papp ist för 360 000kr. man lär behöva köra en jävla massa bil för att komma upp till 360 000 kr från ca 130 000 för en ny tex corsa eller clio. typ samma storlek men mindre än halva priset.
Mvh
Lasse
Renault Clio & Opel Corsa är riktigt trevliga bilar!
Inlägget jag kritiserade handlade mest om själva livsstilen att kunna komma fram så fort som möjligt. Jag är själv kritisk till elbilar som lösningen på energikrisen. Jag är kritisk mot pendlarsamhället där en jävla massa människor ska ta sig mellan jobbet, hemmet & stormarknaden varenda dag.
Citroën 2CV var en jädrans bra bil på sin tid. Passade landsbygden perfekt. Billiga bilar gjorde ofta det förr. De var byggda för ett annat sorts samhälle. Idag kör folk helt vansinnigt fort på landsvägarna. Dom lever inte sitt liv på landsbygden, dom bara bor där. Ska in snabbt till stormarknaden & handla.