2018-08-05, 23:14
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Nu ska vi komma ihåg att varken en åklagare eller Leffe GW har rätt varje gång. Sedan vet jag inte hur tjockhudade hjässor ni andra har men på mig, som sagt, gjorde det j-igt ont att gnugga knogarna mot
min egen hjässa. Och då var det mina egna knogar!
Misshandel!

Jag vet väl att de kan göra fel. Men varför när man försöker påpeka här att vi kanske inte ska vara för hårda mot SD än så sägs det att utredare och åklagare tror han är GM. Han är minsann skäligen misstänkt bla bla. I det fallet förlitar man sig till 100% till polisväsendet. Dubbelmoral å det grövsta. DET reagerar jag mot. Ska man lita på dem då får man lita på att de gjorde korrekt bedömning när de lade ner misshandelsanmälan också. Man kan inte både äta kakan och ha den kvar.
Citera
2018-08-05, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det dömdes som tvång inte våld och utredningen lades ner. En knoggnuggning i det fallet eftersom hon vägrade gå ut ur hans privata sfär sågs som tvång inte våld. Herregud. Att det ska vara så svårt för folk att ens få in i sitt huvud ens bekräftade uppgifter och beslut som kommer från åklagare!

Betänk dessutom att det var en liten, späd kvinna. Skadan blir desto större.
Citera
2018-08-05, 23:15
Medlem
GilGrissom82s avatar
Fortfarande radiotystnad från SD, men HD verkar ha fullt upp med burksamlande:

Citera
2018-08-05, 23:16
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banannn
Men människa det är jo du som inlägg efter inlägg hävdar att de som postar ngt som är negativt om LW eller emot hennes stackars barn är sant.
För en postare säger sig veta.... eller känna LW betyder det inte att det är så, vi är fotfarande på ett anonymt forum.

Om ditt minne sviker så varsågod

Det är inte EN postare det är flera som känner familjen och dessutom har frågat gemensamma vänner. Det är SD hatarna som tror på EN enda postare.
Icke att förglömma bilincidenten där vi får se en föga smickrande bild av både LW och SW.
Senast redigerad av Rosamund 2018-08-05 kl. 23:20.
Citera
2018-08-05, 23:21
Bannlyst
Citat:
Det bedömdes inte som våldshandning utan som tvång att få ur någon ur ens privata sfär.

Du glömde också att ord stod mot ord!
Citera
2018-08-05, 23:22
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Du glömde också att ord stod mot ord!

Men den initiala delen var samstämmig. De kom till en bedömning oavsett att han fick nyttja tvång då man inte får vara i någons privata sfär. Ge dig. Har du åsikter mot det hör av dig till åklagaren. Inte mig.

Någon måtta får det vara på SD hatet. Ni tror ju inte ens på uppgifter från en åklagare om de är till gagn för honom.
Senast redigerad av Rosamund 2018-08-05 kl. 23:29.
Citera
2018-08-05, 23:29
Bannlyst
Citat:
Det är inte EN postare det är flera som känner familjen och dessutom har frågat gemensamma vänner. Det är SD hatarna som tror på EN enda postare.
Icke att förglömma bilincidenten där vi får se en föga smickrande bild av både LW och SW.

Men hallå förstår du att vem som helst kan säga den känner familjen? Så kvittar det om det är
1 eller 100.

Bilen ja det är hemskt att SD tar till våld!

Lunga ner dig blir SD dömd så kommer han med tiden få ta emot besök.
Citera
2018-08-05, 23:32
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Men hallå förstår du att vem som helst kan säga den känner familjen? Så kvittar det om det är
1 eller 100.

Bilen ja det är hemskt att SD tar till våld!

Lunga ner dig blir SD dömd så kommer han med tiden få ta emot besök.

Jag är lugn som en filbunke. Om du är arg där bakom skärmen och tror detsamma om mig är däremot en annan femma. Jag övar mIn svenska läs- och skrivförståelse.
Varför tror ni SD hatare på anonyma postare då? Du var med på drevet mot JG häromkvällen för att en skribent sa ett påstående!
Senast redigerad av Rosamund 2018-08-05 kl. 23:36.
Citera
2018-08-05, 23:36
Medlem
Darkwinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Menar du att Lw utövade våld mot SD?

Hört talas om psykiskt våld/misshandel???
Det anser jag att Lena utsatte Stefan för. Enl de som är mycket kunniga i detta ämne,så är psykisk misshandel värre än fysisk. Jag instämmer i det.
Senast redigerad av Darkwind 2018-08-05 kl. 23:47.
Citera
2018-08-05, 23:37
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Vi får knappast del av utredningar. De är sekretesbelagda. De tar lång tid att göra och LW dog kanske innan de blev klara.
Det är precis vad jag gör ja. Ett av de senare exemplen var när en enda postare sa ett påstående om JG häromkvällen och SD hatarna trodde på det direkt och började drev mot JG. Inklusive du.
Jag har betydligt mer belägg för mina påståenden om LW och det vet du. Gör dig inte dummare än du är.

Är jag en SD-hatare för att jag i nuläget tror att SD är gärningsman i fallet? För mig handlar inte misstankarna mot SD om hat. Det är du som blandar in starka känslor.

Vilka belägg du har för dina påståenden om LW vet jag verkligen ingenting om. Jag vet bara vad som har postats i tråden.

Du har helt rätt i att socialtjänstens utredningar är sekretessbelagda. Men om alla dessa anmälningar har inkommit mot LW, tror du verkligen att hon skulle fått ha barnen boendes hos sig? Barnmisshandel utreds skyndsamt och åtgärder kan sättas in vid allvarlig misstanke även om utredningen inte är färdig.

Jag hävdar inte att jag har rätt eller att du har fel utan endast att ingen av oss faktiskt vet. Det är skillnad!
Citera
2018-08-05, 23:38
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Jag är lugn som en filbunke. Om du är arg där bakom skärmen och tror detsamma om mig är däremot en annan femma. Jag övar mIn svenska läs- och skrivförståelse.
Varför tror ni SD hatare på anonyma postare då? Du var med på drevet mot JG häromkvällen för att en skribent sa ett påstående!

Har någon sagt att det påståendet om JG
inte är sant?

Vissa postare har större trovärdighet här
än andra.

Du och EnGodTanke har INGEN trovärdighet
överhuvudtaget.

Er enda agenda är att försvara SD till varje pris.
Citera
2018-08-05, 23:40
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darkwind
Hört talas om psykiskt våld/misshandel???
Det anser jag att Lena utsatte Stefan för. Enl de som är mycket kunniga i detta ämne,så är psykisk misshandel värre en fysisk. Jag instämmer i det.

Tack för bra förklaring.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in