Citat:
Ursprungligen postat av
Rosamund
Vi får knappast del av utredningar. De är sekretesbelagda. De tar lång tid att göra och LW dog kanske innan de blev klara.
Det är precis vad jag gör ja. Ett av de senare exemplen var när en enda postare sa ett påstående om JG häromkvällen och SD hatarna trodde på det direkt och började drev mot JG. Inklusive du.
Jag har betydligt mer belägg för mina påståenden om LW och det vet du. Gör dig inte dummare än du är.
Är jag en SD-hatare för att jag i nuläget tror att SD är gärningsman i fallet? För mig handlar inte misstankarna mot SD om hat. Det är du som blandar in starka känslor.
Vilka belägg du har för dina påståenden om LW vet jag verkligen ingenting om. Jag vet bara vad som har postats i tråden.
Du har helt rätt i att socialtjänstens utredningar är sekretessbelagda. Men om alla dessa anmälningar har inkommit mot LW, tror du verkligen att hon skulle fått ha barnen boendes hos sig? Barnmisshandel utreds skyndsamt och åtgärder kan sättas in vid allvarlig misstanke även om utredningen inte är färdig.
Jag hävdar inte att jag har rätt eller att du har fel utan endast att ingen av oss faktiskt vet. Det är skillnad!