Citat:
Ursprungligen postat av
Schnyggve
Nää det är ju inte samma sak...

På iOS 12 så heter det inte Kamerarullen längre utan Alla bilder.
Försök då att se det som just ett album/plats där alla bilder samlas. Och vill du inte titta på alla bilder så välj då istället nåt av de andra fasta albumen, eller de du själv skapat, som har de bilder du vill titta på. Typ, vill jag inte titta på Morfars nya traktor, så klickar jag inte på det albumet, och vill jag inte titta på alla bilder så klickar jag inte på albumet Alla bilder...
En annan sak som jag tror folk inte tänker på, eller testar så mycket, är den sökfunktion som finns i Bilder-appen. Man kan söka på en jäkla massa och den kan hitta rätt de flesta gångerna.
Testa t ex att söka på Mat, så får hittar den bilder som innehåller mat och liknande, eller sök på insekt/insekter så visar den de bilder som har med eller är på insekter, fåglar, bilar, tjejer, träd skog, ja det är bara att testa och se vad den hittar om man söker nån bild som man inte kommer ihåg var den ligger för man har många bilder.
En annan sak är att man kan öppna albumet Platser och där svepa runt på en karta, zooma in/ut, och se var olika bilder är tagna, så länge de är knäppta med en kamera som har GPS. Sen bara klicka på bilderna på kartan så de blir stora. När han har en bild uppe så kan man svepa bilden uppåt så får man fram en hel del mer info om och runt bilden.
Citat:
Ursprungligen postat av
Herkulesbig
Jag vet inte om jag förstår dig rätt, men när jag för över bilder från min Ipad/iphone, så frågar den om jag vill ta bort bilderna permanent. De försvinner från kamerarullen då, men prova man bara ta bort dem, så går det inte.
Hur menar du nu, att du flyttar bilder bort från iPad? Vart då?
Det som frågas är hur man tar bort bilder, från albumet Kamerarullen, i Bilder-appen på iPhone/iPad. Det går helt enkelt inte så länge de ligger kvar i luren i den appen. De kan bara raderas fullständigt.