2018-08-05, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Och funkar inte det så skjuter man på en vägg, ett träd, ett fönster och en cykel.

Kommer vi någonsin få veta om de avlagt godkända skytteprov? Kommer vi få se bild på Erics "vapen"? Troligen inte. Blir det någon påföljd för de som sköt, blir de avstängda? Självklart inte.

Självklart har de avlagt godkända skytteprov.
Citera
2018-08-05, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Och funkar inte det så skjuter man på en vägg, ett träd, ett fönster och en cykel.

Kommer vi någonsin få veta om de avlagt godkända skytteprov? Kommer vi få se bild på Erics "vapen"? Troligen inte. Blir det någon påföljd för de som sköt, blir de avstängda? Självklart inte.

Bilder på vapnen har cirkulerat tidigare i tråden. Sök och du skall finna.
Citera
2018-08-05, 20:14
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinmandt
Förnekelse då? Det kanske inte riktigt har sjunkit in att hon förlorat sin sån?
Nej en person i förnekelse beter sig mer irrationellt.

Min tolkning av vad jag sett av henne, är att hon innerst inne tycker det är skönt att han är död. Samtidigt har hon mycket skuldkänslor som hon vill förskjuta på polismyndigheten.
Citera
2018-08-05, 20:17
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Esteban-II
Mitt inlägg var ett svar på påståendet att det inte föreligger en risk för allmänheten med pistolbeväpnade män som inte hörsammar polisens uppmaningar i tätbebyggda bostadsområden. Hade detta hänt ute i skogen eller en tom parkeringsplats hade det funnits bättre grund att ifrågasätta om inte polisen borde avvaktat.

Vad gäller påståendet att det skulle innebära att det är ”fritt fram att i preventivt syfte skjuta varenda en på stan som ser ut att ha något som kan tolkas som ett vapen i handen” så är det naturligtvis rent nonsens. Vad som dock är fritt fram är för polisen att beordra varenda en på stan som ser ut att ha något som kan tolkas som ett vapen i handen att släppa detta ”vapen”. En uppmaning som 99,9% av alla skulle hörsamma.
Precis. Det är bara pundare och mongon som inte skulle lyda.

Inte så svårt att förstå varför poliserna gjorde som de gjorde, eftersom det inte springer omkring speciellt många mongon med vapen mitt i natten.
Citera
2018-08-05, 20:17
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Bilder på vapnen har cirkulerat tidigare i tråden. Sök och du skall finna.

Läst hela tråden men tack ändå. Luddig bild och spekulation om en robocoppistol.

Citat:
Ursprungligen postat av HeadlessAgnew
Vad är din poäng? Hotet bekämpades, kan ju uppenbarligen inte ha varit så dåliga skyttar?

Så om du står i fönstret och blir skjuten av misstag så är det ändå bra skjutet?
Citera
2018-08-05, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Nej en person i förnekelse beter sig mer irrationellt.

Min tolkning av vad jag sett av henne, är att hon innerst inne tycker det är skönt att han är död. Samtidigt har hon mycket skuldkänslor som hon vill förskjuta på polismyndigheten.

Och det du har sett av henne är i media? Alla beter sig annorlunda i media, om de inte är vana vid det.
Testa själv att bli intervjuad och se hur du själv beter dig.
Du anar inte hur många kommentarer det finns, i trådar om mord, om anhöriga till BO där alla är jättesäkra på att dessa är skyldiga. Alltid samma sak: "Tycker han/hon beter sig så konstigt och verkar inte bry sig om att deras kompis/familjemedlem är död"
Citera
2018-08-05, 20:19
Medlem
neuron-drones avatar
Varför hetsar alla mot mamman när föräldrarna var skilda och killen var hemma hos pappan?
Citera
2018-08-05, 20:21
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Förnekelse då? Det kanske inte riktigt har sjunkit in att hon förlorat sin sån?

Hmm... visst är det väldigt konstigt att man ställer upp på intervjuer och kör cortege och låter Janne Schaffer underhålla. Vad är poängen? Är pojken ens begravd?
Citera
2018-08-05, 20:21
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Och det du har sett av henne är i media? Alla beter sig annorlunda i media, om de inte är vana vid det.
Testa själv att bli intervjuad och se hur du själv beter dig.
Du anar inte hur många kommentarer det finns, i trådar om mord, om anhöriga till BO där alla är jättesäkra på att dessa är skyldiga. Alltid samma sak: "Tycker han/hon beter sig så konstigt och verkar inte bry sig om att deras kompis/familjemedlem är död"
Visst är man mer stel och korrekt under en intervju, men det är inte det som är min poäng.

I detta fall så är det hon som är skyldig. Ingen annan.
Citera
2018-08-05, 20:22
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Återigen hittar du på. jag skrev poliser ska ha adekvat träning att hantera dessa situationer. Nu kan det vara så att den 1.30 långa GM var så pass skräckinjagande att polisen fick panik. Tre poliser tom. Ja ni har väl rätt jag tror jag är Dirty Harry.
Blir pistoler farligare av att användaren är större?

(Och vad menar du med 1.30? Vi har decimalkomma i Sverige? Vilken enhet kör du?)
Citera
2018-08-05, 20:23
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Hmm... visst är det väldigt konstigt att man ställer upp på intervjuer och kör cortege och låter Janne Schaffer underhålla. Vad är poängen? Är pojken ens begravd?
Det är inte bara konstigt, det är sinnessjukt.
Är själv helt oförstående till att det inte kommit fler reaktioner på de här bisarra sakerna.
Citera
2018-08-05, 20:24
Medlem
Lalandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Det är en fördel om du läser den pågående diskussionen. Då hade du sett att det inte var ett påstående, utan en reflektion på en annan postares åsikt om att inringaren borde ha sett att det var en Downi och att inringaren därmed har del i skulden. Min invändning var då alltså att det ju inte är säkert att inringaren såg ansiktet.

En annan postares åsikt? det var ju mitt inlägg du refererade till. Det är en fördel om du läser den pågående diskussionen.

Varför tror du att inringaren bara såg ryggen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in