Citat:
Ursprungligen postat av
moshes
Nej nu går du för långt.
De som jag träffat på med Downs -syndrom, är mycket gladlynta, och mycket charmiga.
Dessutom brukar dessa barn vara särdeles musikaliska, fint gehör.
Det är mycket rara individer med jämnt humör. Knappt ilskna eller sura. Man blir positivt påverkad av dessa barn och unga.
Riktiga charmtroll. Synd du aldrig lärt känna "downs-syndromare`", men du hinner väl.
Och samtidigt finns det sådana som är gravt deprimerade för att de lever i en värld av halvgudar. Det är även så att det finns mer normala utvecklingsstörda som man kan ha ganska djupa konversationer med, men när det handlar om mer abstrakta saker som t.ex. ekonomi så tar det tvärstopp.
När det gäller downisar så finns det inga sådana förmildrande omständigheter. Du får allt på en gång. Dessutom är problemet att även om de är korta i växten relativt normala vuxna, så är de så oerhört mycket större än barn. Bara nackdelar, inga fördelar. För när en bokstavlig 3-åring går ballistisk apskit så kan de inte orsaka så mycket skada. Och downisar inte förmågan att vara återhållsamma.
För att vara riktigt hardcore så säger jag så här: Om jag fick välja mellan att låta en slumpmässigt vald downie sitta barnvakt i en timma eller att låta en slumpmässigt vald dömd för sexuella övergrepp mot barn (men i övrigt normal och inte gjort sig skyldig till sexualsadistskit) en hel dag så skulle jag välja den dömde. Detta för att den dömde skulle förstå att om det blir minsta bullshit från hans sida så kommer han att trilla ned från min förstukvisttrapp när dagen är slut. Flera gånger.
Downien å andra sidan skulle kunna sitta och vara snäll och titta på någon film men balla ur totalt för att han inte får stänga av teven med fjärrkontrollen.
Citat:
Ursprungligen postat av
rotebro-conny
Jo det vill och hoppas jag också, men det här är flashback och i dessa trådar gräver vi oss i möjligaste mån vidare till förmån för att stanna upp vid att tro massa saker.
Sorry för GM skulle naturligtvis skrivit MGM.
Nej-nej-nej! GM var Eric. Värsta sak man skulle ha kunnat väcka åtal för: Förargelseväckande & hotfullt beteende.
Citat:
Ursprungligen postat av
OY
Det verkar som om att du svarar i affekt, och utan att ta in vad jag skriver. Skrev nyss att plastband inte är nödvändigt och att det i det aktuella fallet hade räckt med att en polis spärrade av den naturliga ingången till innergården genom att stå där och förhindra folk att gå in.
Om inte annat så för att skydda sina kollegor på innergården från överraskningar i det relativt trånga utrymmet.
Nu gjorde man inte så, istället lät man passagen vara öppen för allt och alla, man skapade utrymme för överraskning, inte bra.
Den tekniska termen för att stå och hålla vakt medans en GM man inte har koll på börjar mörda folk i deras lägenheter är att "stå med pitten i handen".
Missade du det på psykologutbildningen?