2018-08-05, 15:04
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Jag tar en repris på mitt tidigare inlägg och undrar: Är det JH som SD fotograferat och som han lovar vara snäll mot?

Om du tittar på alla bilder från samma event ser du fler bilder på JH mfl.:

https://www.geocaching.com/seek/gallery.aspx?guid=58e7dcb5-3cf0-48d1-8ef3-ced533a87fbb

(Klicka på respektive bild och "View log", så brukar man från tillhörande loggtext ganska enkelt kunna dra slutsatser vilka personer som figurerar på bilden).
Citera
2018-08-05, 15:09
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
...och med mångas (i tråden) logik, baserad på SD som en mördartyp, så borde väl i så fall JH och inte LW vara död idag?
Eller?

Nja, oftast är det nog ändå objektet konflikten handlar om som mördas. "Om jag inte kan få dig så ska ingen annan heller få" brukar GM i det fallet tänka.
Citera
2018-08-05, 15:15
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Kan inte övertyga dig. Jag har presenterat en hypotes som jag tycker stämmer väldig bra med JH i alla dom uppgifter vi har. Nästan för bra.
Däremot finner jag inte att det är av intresse och undersöka honom, has barn och liknande. Endast om han varit dömd, om någon har info om ageranden som är av intresse (m.a.o. inte intressant om ha cyklade sista dagen på ett jobb o.d.)

Hur väl skulle du säga att du känner JH?
Citera
2018-08-05, 15:22
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Om du tittar på alla bilder från samma event ser du fler bilder på JH mfl.:

https://www.geocaching.com/seek/gallery.aspx?guid=58e7dcb5-3cf0-48d1-8ef3-ced533a87fbb

(Klicka på respektive bild och "View log", så brukar man från tillhörande loggtext ganska enkelt kunna dra slutsatser vilka personer som figurerar på bilden).

Det framgår inte i loggtext att det skulle vara JH på bilden. Det ser dock ut som JH och han var med på eventet. Det jag funderar på är varför han skriver att han alltid ska vara snäll mot sin nye vän.
Citera
2018-08-05, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Nja, oftast är det nog ändå objektet konflikten handlar om som mördas. "Om jag inte kan få dig så ska ingen annan heller få" brukar GM i det fallet tänka.
Jo, tack.
Jag vet hur mördare brukar tänka. Eller snarare "resonera" med sig själv.
Men nog måste du väl ändå ha hört talas om det svenska uttrycket "att slå en rival ur brädet"? Det betyder i resultat att man på ett eller annat sätt gör sig av med en konkurrent. Gissar på att det ett väl känt fenomen i alla de världsdelar där det bor människor..
Citera
2018-08-05, 15:25
Medlem
Honan6s avatar
Citat:

Tror du har en poäng där.
Citera
2018-08-05, 15:26
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Ingen har hittills kunnat förklara för mig hur knoggnuggning hjälper till att få någon ur en bil. Det är en helt kontraproduktiv åtgärd som bara handlar om att visa makt.

Det är ju iallafall ett tydligt tecken på att SD har/hade problem med humöret. Med humöret försvinner oftast logiskt och rationellt beteende.
Citera
2018-08-05, 15:26
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Jo, tack.
Jag vet hur mördare brukar tänka. Eller snarare "resonera" med sig själv.
Men nog måste du väl ändå ha hört talas om det svenska uttrycket "att slå en rival ur brädet"? Det betyder i resultat att man på ett eller annat sätt gör sig av med en konkurrent. Gissar på att det ett väl känt fenomen i alla de världsdelar där det bor människor..

Ja självklart händer det att man dödar sin rival men det är när det finns EN rival som BO är seriös med. I det här fallet var BO inte i ett seriöst förhållande med just bara JH, enligt min tolkning. Hon dejtade ju flera. ML har också nämnts. I det fallet när kvinnan vill göra slut för att dejta flera (JH, ML m.m.) så är det inte rivalerna man dödar.
Citera
2018-08-05, 15:28
Medlem
Citat:
Ja självklart händer det att man dödar sin rival men det är när det finns en rival som BO är seriös med. I det här fallet var BO inte i ett seriöst förhållande med just bara JH, enligt min tolkning. Hon dejtade ju flera. ML har också nämnts. I det fallet när kvinnan vill göra slut för att dejta flera (JH, ML m.m.) så är det inte rivalerna man dödar.
Men snälla?!
Vi vet ju inte ens varför LW har mördats!
Citera
2018-08-05, 15:30
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Men snälla?!
Vi vet ju inte ens varför LW har mördats!

Nej vi vet inte om svartsjuka var anledningen till att hon dödades. Men du frågade ju om man inte snarare dödar rivalen än kvinnan?
Jag svarade ju bara på din fråga.
Citera
2018-08-05, 15:32
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Det framgår inte i loggtext att det skulle vara JH på bilden. Det ser dock ut som JH och han var med på eventet. Det jag funderar på är varför han skriver att han alltid ska vara snäll mot sin nye vän.

Jag menade att det i andra bilder på från samma event - i samma bildserie - framgår av bilderna att det är JH (välj t.ex bilden där han står ute med en kvinna "Parkering innan event", klicka View Log, och då kan man lista ut av loggtexten att det är Beh*lderX =JH på bilden).

(Och frågan du ställde var faktiskt "Är det JH som SD har fotograferat" och inte varför SD skriver att han alltid ska vara snäll mot sin nye vän":

(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)

Det är således den frågan jag besvarade.)
Senast redigerad av GilGrissom82 2018-08-05 kl. 15:40.
Citera
2018-08-05, 15:35
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Det är ju iallafall ett tydligt tecken på att SD har/hade problem med humöret. Med humöret försvinner oftast logiskt och rationellt beteende.

Kaka söker maka då för LW klev ju ur bilen i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in