Citat:
Ibland händer det ju bara sådana här osannolika saker. Det får man ju också acceptera. Inte säkert att det skulle utfallet bättre för att poliserna haft en bättre utbildning. "Polisen måste utbildas bättre för att känna igen hur en person med downs beter sig" sägs det nu i media. Eh, under hela min 50-åriga livstid är det första gången jag hör talas om detta osannolika som inträffat, att någon med downs syndrom stått och viftat med en pistol.
Sen skriver man istället i media. "Polisen måste bli bättre på att känna igen folk med diagnoser" Eh, hela vårt lands fängelser är fyllda av folk med diagnoser, menar man då att polisen ska bete sig försiktigare för att de möter en våldsverkare med diagnos?
Suck. Det är bäst om media väntar med att uttala sig innan utredning har gjorts. Det ena uttalandet blir mer obegripligt än det andra.
Dock tycker jag rent allmänt diskussionen om kvaliteten på polisutbildningen ska fortsätta.
Men det verkar inte som att utfallet på denna speciella händelse hade varit på annat sätt hursom. Vi får se utav utredningen.
Sen skriver man istället i media. "Polisen måste bli bättre på att känna igen folk med diagnoser" Eh, hela vårt lands fängelser är fyllda av folk med diagnoser, menar man då att polisen ska bete sig försiktigare för att de möter en våldsverkare med diagnos?
Suck. Det är bäst om media väntar med att uttala sig innan utredning har gjorts. Det ena uttalandet blir mer obegripligt än det andra.
Dock tycker jag rent allmänt diskussionen om kvaliteten på polisutbildningen ska fortsätta.
Men det verkar inte som att utfallet på denna speciella händelse hade varit på annat sätt hursom. Vi får se utav utredningen.
Som sagt, det är trsgiskt för alla inblandade. Men det är svårt att säga tvärsäkert att vad som skedde var fel utifrån vad åtgärd som vidtogs. Användare OY har relevanta frågeställningar med att ifrågasätta om man försökt säkra plats och spärra av. Men det kanske var det de var ifärd med och försökte lokalisera mannen som anmälan hade gjorts om. Och så går Eric in där på gården då, och polisen kanske fått uppgift att han redan skulle befunnit sig där (?), efter att ha mött den arabiska killen i parken.