2018-08-05, 03:30
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det är en avledande manöver från LWs sida ... hon läser av honom, blir rädd ..markerar avstånd ... försöker klara sig undan.

Så reagerar man med Ryggmärgen
som fysiskt underlägsen kvinna för att klara sig ur en hotande och besvärlig situation. Att avleda.

MEN självklart tecknas "att bjuda på bullar" med ett löjets rosa skimmer.

Bullar skulle dock Aldrig ens föresvävat mig ...

Om du bjuder in någon till ditt hem, envisas med att sitta kvar i en bil när någon i denna bil ber dig gå ut, tror du att du uppfattas som att du "markerar avstånd"!?!

Vad går du på för medikamenter? Eller har du ett behov av att dramatisera och hitta på? Enligt LWs egen redogörelse så nämner hon väl inte att något hotfullt skulle förevarit innan knoggnuggningen?
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-08-05 kl. 03:36.
Citera
2018-08-05, 03:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Om du bjuder in någon till ditt hem, envisas med att sitta kvar i en bil när någon i denna bil ber dig gå ut, tror du att du uppfattas som att du "markerar avstånd"!?!

Vad går du på för medikamenter? Eller har du ett behov av att dramatisera och hitta på? Enligt LWs egen redogörelse så nämner hon väl inte att något hotfullt skulle förevarit innan knoggnuggningen?

Inga medikamenter Alls utan bara sunt kvinnoförnuft. Inte minst, erfarenhet.

Besitter man inte det. Kan man förstås inte heller begripa.
Citera
2018-08-05, 03:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Tönten SD har inte postat några bilder
i geocachloggen sedan 29 Jul 18.
Undrar vad han sysslar med?

Han kanske är med HD och barnen i i Italien och svettas eller svettas i häktet i Örebro? Who knows?
Citera
2018-08-05, 04:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Inga medikamenter Alls utan bara sunt kvinnoförnuft. Inte minst, erfarenhet.

Besitter man inte det. Kan man förstås inte heller begripa.

Jag anser mig ha både och. Och att bjuda in någon man är påstås vara rädd för (LW har väl
heller inte uttryckligt sagt sig vara rädd för SD) uppfattas knappast av någon som att "markera avstånd". Rädda människor handlar förvisso ofta inte på ett rationellt sätt, men ändå sällan, eller aldrig, på rakt motsatt sätt än det som är normalt rationellt.

Du framhåller ofta att LW var stark och klok men menar att hon gått full retard och agerat i rakt motsatt riktning mot vad du tror att hon avser, hur får du ihop det med ditt "kvinnoförnuft" och erfarenhet?
Citera
2018-08-05, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Jag anser mig ha både och. Och att bjuda in någon man är påstås vara rädd för (LW har väl
heller inte uttryckligt sagt sig vara rädd för SD) uppfattas knappast av någon som att "markera avstånd". Rädda människor handlar förvisso ofta inte på ett rationellt sätt, men ändå sällan, eller aldrig, på rakt motsatt sätt än det som är normalt rationellt.

Du framhåller ofta att LW var stark och klok men menar att hon gått full retard och agerat i rakt motsatt riktning mot vad du tror att hon avser, hur får du ihop det med ditt "kvinnoförnuft" och erfarenhet?
Lägg till att dom båda lämnat samstämmiga uppgifter om händelseförloppet, skillnader i detaljer. SD bemödar sig inte att ta en försvarsadvokat, utan står för det han gjort.
LW geocacher ensam med honom, en heldag ute på isarna, bara en månad efter bilen. Inte särskilt rädd...
Bilen är en riktig skitsak, inget våld att prata om, inte ens knoggnuggningen. Det var "Få in i ditt huvud att jag inte vill mer".
Anmälan var en hämndgrej från LW.
Citera
2018-08-05, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Om någon kan övertyga mig om att den JH var skriven med i Huddinge för 10 år sedan har ett smack med mordet på LW att göra kan jag forska i det. Någon?
Kan inte övertyga dig. Jag har presenterat en hypotes som jag tycker stämmer väldig bra med JH i alla dom uppgifter vi har. Nästan för bra.
Däremot finner jag inte att det är av intresse och undersöka honom, has barn och liknande. Endast om han varit dömd, om någon har info om ageranden som är av intresse (m.a.o. inte intressant om ha cyklade sista dagen på ett jobb o.d.)
Citera
2018-08-05, 08:57
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avaldamon
I o f s inte ställt utom rimligt tvivel men vad skulle ett antagande från dig resultera i?
Tack, Avaldamon för att du tog dig tid, men dom uppgifterna har jag redan läst och för mig räcker det inte riktigt till att avfärda bloggen som fejk vilket det lite väl snabbt gjorde för andra eftersom dens riktighet stör ett presumerat scenario.

Ser att även du snabbt instämmer i att det är en bluff.. ModestyBlaiser som enligt eget förmenande äger viss insikt i bloggandets värld postade sina tvivel ca, 3 tim efter källan TimFas första post om bloggen dvs, 2018-06-28, 01:06 och att du undertill efter 8 minuter 2018-06-28, 01:14 avfärdar bloggen som fejk.

Citat:
Ursprungligen postat av Avaldamon
Bra researchjobb samt förklaring för oss som är mindre hemma i den världen, det doftar troll lång, lång väg. Uppfriskande med fler som ser nyktert på vår bistra verklighet.

Första posten undertill om bloggen är vad jag förstår(?) från få posts TimFa på kvällen ca, 3 tim innan ni kommenterar 2018-06-27, 20:00.

(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)

TimFa som med endast 7 posters deltagande ca, 1 mån senare även 2018-07-30, 20:17 postade M*ll*ns blogg

Eftersom det finns tvekan om dess riktighet som vi innan ni har mer initierade uppgifter om bloggen att komma vidare med så kanske vi så länge kan titta lite på vad enligt er motivet med fejkbloggen skulle vara, och vem som isf, författat den ?
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-08-05 kl. 09:15.
Citera
2018-08-05, 09:20
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Lägg till att dom båda lämnat samstämmiga uppgifter om händelseförloppet, skillnader i detaljer. SD bemödar sig inte att ta en försvarsadvokat, utan står för det han gjort.
LW geocacher ensam med honom, en heldag ute på isarna, bara en månad efter bilen. Inte särskilt rädd...
Bilen är en riktig skitsak, inget våld att prata om, inte ens knoggnuggningen. Det var "Få in i ditt huvud att jag inte vill mer".
Anmälan var en hämndgrej från LW.

Var du själv med i bilen eftersom du VET att det var en riktig "skitsak"? Normala människor anser heller inte att "knoggnuggning" är ett normalt, civiliserat uppförande. Snarare en typ av våld, använt för att förnedra och kuva någon.

Han har själv släppt in henne i bilen (och uppenbarligen har han stannat bilen utanför hennes hus), så ovillig att umgås med henne var han helt klart inte.
Citera
2018-08-05, 09:26
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malin.Nilsson
Har du lust att påminna mig om vad JH hade för relation till L.W? Eller är det SD som känner honom...?

JH dyker med jämna mellanrum upp i tråden i samband med geocaching. Han kände, vad jag förstår, LW mer än vad han kände SD. Det har spekulerats kring om JH och LW hade en kärleksrelation i närtid.
Senast redigerad av Cloudedcrystalbeam 2018-08-05 kl. 09:54. Anledning: Tillägg
Citera
2018-08-05, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Var du själv med i bilen eftersom du VET att det var en riktig "skitsak"? Normala människor anser heller inte att "knoggnuggning" är ett normalt, civiliserat uppförande. Snarare en typ av våld, använt för att förnedra och kuva någon.

Han har själv släppt in henne i bilen (och uppenbarligen har han stannat bilen utanför hennes hus), så ovillig att umgås med henne var han helt klart inte.

Han ville inte umgås med henne mer den kvällen i alla fall. Han hade dessutom kommunicerat det på ett sätt som hon också verkar förstått då hon enligt avskrivningsbeslutet verkat återgett att så var fallet. Han stannade bilen hemma hos henne för att släppa av henne efter att ha skjutsat hem henne efter de varit på någon cachingutflykt. Hon kunde ju ha åkt med någon annan om hon var rädd och kände sig hotad.

Det är absolut inte ett normalt civiliserat uppträdande att vägra gå ut ur någon annans bil när man blir tillsagd. Särskilt inte för någon som antagligt har någon utbildning i konflikthantering. Eftersom det är ociviliserat så ger lagen utrymme till användande av visst fysiskt tvång (=våld) för at få ut personen ur bilen. Vilket åklagaren också grundade avskrivningsbeslutet på.

Vad vill du med dessa in absurdum argument, de är inga argument som talar till LWs fördel precis?
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-08-05 kl. 09:38.
Citera
2018-08-05, 09:41
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Tack, Avaldamon för att du tog dig tid, men dom uppgifterna har jag redan läst och för mig räcker det inte riktigt till att avfärda bloggen som fejk vilket det lite väl snabbt gjorde för andra eftersom dens riktighet stör ett presumerat scenario.

Ser att även du snabbt instämmer i att det är en bluff.. ModestyBlaiser som enligt eget förmenande äger viss insikt i bloggandets värld postade sina tvivel ca, 3 tim efter källan TimFas första post om bloggen dvs, 2018-06-28, 01:06 och att du undertill efter 8 minuter 2018-06-28, 01:14 avfärdar bloggen som fejk.

Första posten undertill om bloggen är vad jag förstår(?) från få posts TimFa på kvällen ca, 3 tim innan ni kommenterar 2018-06-27, 20:00.

TimFa som med endast 7 posters deltagande ca, 1 mån senare även 2018-07-30, 20:17 postade M*ll*ns blogg

Eftersom det finns tvekan om dess riktighet som vi innan ni har mer initierade uppgifter om bloggen att komma vidare med så kanske vi så länge kan titta lite på vad enligt er motivet med fejkbloggen skulle vara, och vem som isf, författat den ?

Jag som hann läsa lite längre i MH’s blogg såg en likhet med hur hon skriver. Tror det gamla är en av hennes bloggar som hon ändrat lite för att passa in, alltså bl a bakdaterat.

Motivet: Ja att vi skulle få tillgång till bloggen var ju meningen i o m att länken lades in här och när sedan samma skribent postar länken till MH’s blogg så verkar det som att någon vill att vi ska läsa.

Motivet skulle kunna vara att rikta misstankar mot UW eller någon av barnen. I MH’s blogg skriver hon ofta och detaljerat om sånt hon inte gillar med deras familj. Ord som trasig förekommer frekvent, även om sina egna barn skriver hon att de kommer från en trasig bakgrund.

Om det inte är MH som vill peka finger på UW och familjen så kanske det är någon annan som vill peka åt MH’s håll.

Hon framstår ju nästan som kaninkokerskan när hon skriver.

Nu tror jag att hon är en drama queen av hög rang och har svårt att se att hon skulle mörda LW flera år efter att äktenskapet tog slut.
Citera
2018-08-05, 09:45
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Kan inte övertyga dig. Jag har presenterat en hypotes som jag tycker stämmer väldig bra med JH i alla dom uppgifter vi har. Nästan för bra.
Däremot finner jag inte att det är av intresse och undersöka honom, has barn och liknande. Endast om han varit dömd, om någon har info om ageranden som är av intresse (m.a.o. inte intressant om ha cyklade sista dagen på ett jobb o.d.)

Nej, du har rätt. Vi behöver t.ex. inte rota i vilken färg JH har på nuvarande tandborste eller om han har gröna fingrar förstås Du har några gånger presenterat dina (vad jag tycker mycket intressanta) tankar kring JH, bl.a. vad gäller hans geocachloggar och ev. sysselsättning dagarna kring mordet. Jag har inte glömt ditt resonemang men jag skulle vilja förstå det än bättre, en gång för alla. Orkar du skriva ner det punktvis igen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in